Metody badania mediów 20-4S-MBM
Poprzez uczenie oparte na doświadczeniu poznanie metod badania dawnych i nowych mediów na potrzeby rozjaśniania w wybranych kategoriach pojęciowych zjawisk medialnych.
Poprzez uczenie oparte na doświadczeniu poznanie metod badania dawnych i nowych mediów na potrzeby rozwoju i organizowania prac w mediach.
Poprzez uczenie oparte na doświadczeniu poznanie metod badania dawnych i nowych mediów na potrzeby wzmacniania pozycji na rynku mediów.
Uwrażliwienie na zjawiska związane z mediami i internetem.
Analizy wybranych mechanizmów ze świata mediów, marketingu i public relations.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Wie, jak scharakteryzować metody jakościowe i ilościowe w badaniach mediów.
Umiejętności
Posiada umiejętność samodzielnego skonstruowania badania.
Posiada umiejętność analizy zebranego materiału badawczego.
Kompetencje społeczne
Jest aktywny w poszukiwaniu wiedzy i doskonaleniu umiejętności.
Współpracuje z innymi w grupie zadaniowej.
Efekty kształcenia ujawniają się w postaci umiejętności.
W wyniku zaliczenia kursu student prawidłowo interpretuje wyniki badań nowych mediów i rozumie ich
związki z tradycją badania mediów. Studenta charakteryzuje również zrozumienie i umiejętność
krytycznego wglądu w badania mediów, ze szczególnym naciskiem na nowe media. Poprzez połączenie
wykładu i pracy w grupach roboczych metodą czynną student zaznajamia się ze specyfiką badawczej pracy
zespołowej. Rozumie rozróżnienie 'badania mediów / badania nad mediami' i korzysta z bogatego arsenału
narzędzi badawczych pozwalających podejmować decyzje w środowisku medialnym. Student bierze
odpowiedzialność za samodzielne pisanie wkładu do briefu badawczego oraz zespołowe tworzenie briefu
badawczego, uwzględniającego potrzeby badawcze różnych interesariuszy.
Kryteria oceniania
Student przedstawia portfolio własnych prac wykonywanych w toku zajęć oraz, do wyboru przez studenta, przeprowadzany jest egzamin ustny bądź pisemny w formie eseju.
Praktyki zawodowe
Nakład pracy studenta to 100-120h. Zgodnie z zaleceniami pilotażowego programu MNiSW pn. Mistrzowie Dydaktyki realizowanego przez prowadzących w University College London stosowane są metody czynne, oparte na tutoringu małych grup i uczeniu przez doświadczenie. Wykład stosowany jest w powiązaniu z innymi formami i jego rolą jest prowadzić do refleksji nad uprzednim doświadczeniem.
Literatura
Wybrane, odnoszące się do bieżących spraw, artykuły z miesięcznika Press. Wybrane rozdziały z podręcznika: Maigret E. (2012). Socjologia komunikacji i mediów. Oficyna Naukowa
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: