Procedury badań ewaluacyjnych 20-4F-PBE
1.Wprowadzenie do tematyki badań ewaluacyjnych - podstawowe definicje;
2.Ewaluacja a audyt, monitoring, badania naukowe - podobieństwa i różnice;
3.Projektowanie badań ewaluacyjnych - pytania, obszary, kryteria ewaluacyjne;
4.Zbieranie informacji - metody i techniki stosowane w badaniach ewaluacyjnych;
5.Metody analizy danych w badaniach ewaluacyjnych;
6.Podsumowanie ewaluacji - formułowanie kluczowych wniosków i rekomendacji;
7.Etyczne aspekty badań ewaluacyjnych.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
student/ka właściwe rozumie i posługuje się głównymi terminami, między innymi: ewaluacja, monitoring, audyt; action research, badania eksperymentalne; kryteria ewaluacyjne; ewaluacja ex-post, mid-term, ex-ante etc.
student/ka zapoznał/a się z głównymi kierunkami i obszarami współczesnych badań ewaluacyjnych, zna podstawowe instytucje zajmujące się ewaluacją, np. PTE, PARP, MRR i in.
Umiejętności
student/ka kieruje się poznanymi na zajęciach zasadami etyki zawodowej ewaluatora (z ukierunkowaniem na standardy wypracowane przez PTE)
student/ka posiada umiejętności samodzielnego konceptualizowania badań ewaluacyjnych, min. dobierania głównych kryteriów i pytań kluczowych w zależności od specyfiki badania
student/ka posiada umiejętności analizy zebranych materiałów i wypracowania rekomendacji
Kompetencje społeczne
student/ka umie współpracować w grupie i przygotowywać wspólne projekty badawcze
student/ka umie dyskutować i przedstawiać argumenty w dyskusji na wybrany temat
student/ka potrafi samodzielnie myśleć i krytycznie analizować użyteczność i zastosowanie ewaluacji w projektach, programach i politykach publicznych
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: