Wspieranie rozwoju zawodowego 20-3S-WRO
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2020Z:
TREŚCI PROGRAMOWE: |
W cyklu 2021Z:
TREŚCI PROGRAMOWE: |
W cyklu 2022Z:
TREŚCI PROGRAMOWE: |
W cyklu 2022Zn:
TREŚCI PROGRAMOWE: |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022Z: | W cyklu 2022Zn: | W cyklu 2021Z: | W cyklu 2020Z: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Potrafi definiować pojęcie globalizacji i wymienić jej skutki dla pracy zawodowej oraz rozwoju człowieka.
Zna podstawowe ujęcia teoretyczne stosunku człowieka do pracy.
Potrafi opisać różnice międzypokoleniowe w funkcjonowaniu zawodowym, celach i motywacjach zawodowych.
Zna koncepcję edukacji ustawicznej oraz jej psychologiczne podstawy teoretyczne.
Zna podstawowe formy wspierania rozwoju zawodowego.
Potrafi odróżnić formy instytucjonalne od pozainstytucjonalnych, wymienić czym się różnią pod względem celów, praktyki postępowania, problemów etycznych.
Zna teoretyczne podstawy działania AC/DC, w szczególności teorię stosowanego w nich pomiaru i teorie błędów poznawczych w ocenach.
Zna rodzaje coachingu, umie je podzielić według celów, odbiorców, zamawiających, form pracy. Wie, czym jest coaching kariery i jak się go stosuje.
Zna koncepcję wiedzy utajonej, wie, jak się ją mierzy, interpretuje wyniki i jakie kroki podejmuje się przy jej kontroli.
Wie, czym są matryce kompetencji, jak powstają, potrafi wymienić podstawowe składowe matrycy i opisać drogę jej powstawania.
Wie, jak prowadzić badania nad tworzeniem matryc kompetencji.
Zna współczesne badania nad znaczeniem różnic indywidualnych dla funkcjonowania zawodowego w obszarze temperamentalnym, poznawczym, motywacyjno-emocjonalnym i metapoznawczym.
Umie wymienić i opisać stosowane współcześnie sposoby rozwoju indywidualnych zasobów (treningi, centra rozwoju itp.) oraz zna ich zmierzoną empirycznie skuteczność.
Wie, czym jest kultura organizacji, zna podstawowe teorie kultury organizacyjnej i umie określić ich zastosowanie do planowania kariery swojej i podwładnych.
Wie, jakie są podstawowe metody badań potrzeb rozwojowych i kształceniowych w organizacjach.
Umiejętności
Stosuje praktykę postępowania przy budowaniu AD i DC. Umie interpretować wyniki AC i DC.
Potrafi skonstruować i przeprowadzić pomiar wiedzy utajonej.
Umie zaplanować badanie potrzeb rozwojowych w organizacji i zaproponować plan kształcenia adekwatny do jego wyników.
Kompetencje społeczne
Ma rozeznanie w zagadnieniach etycznych doradcy zawodowego pracującego indywidualnie i na zlecenie pracodawców.
Jest świadomy znaczenia pracy w życiu człowieka.
Literatura
W cyklu 2020Z:
Literatura obowiązkowa: Literatura uzupełniająca: |
W cyklu 2021Z:
Literatura obowiązkowa: Literatura uzupełniająca: |
W cyklu 2022Z:
Literatura obowiązkowa: Literatura uzupełniająca: |
W cyklu 2022Zn:
Literatura obowiązkowa: Literatura uzupełniająca: |
Uwagi
W cyklu 2020Z:
METODY KSZTAŁCENIA: NAKŁAD PRACY STUDENTA: Liczba ECTS: 3 link do kanału: |
W cyklu 2021Z:
METODY KSZTAŁCENIA: NAKŁAD PRACY STUDENTA: Liczba ECTS: 3 |
W cyklu 2022Z:
METODY KSZTAŁCENIA: NAKŁAD PRACY STUDENTA: |
W cyklu 2022Zn:
METODY KSZTAŁCENIA: NAKŁAD PRACY STUDENTA: Liczba ECTS: 3 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: