W cyklu 2020L:
Ramowy plan zajęć: zajęcia 1. (22.02.2021) Wprowadzenie do treningu twórczości. Pojęcia i kryteria twórczości (czteroaspektowy paradygmat twórczości, zdolności, postawy, style). Zasady metodyczne i strategie myślenia twórczego [zasada aktualności, różnorodności, irracjonalnej racjonalności, odroczonego wartościowania, ludyczności, kompetentnej niekompetencji]. zajęcia 2. (01.03.2021) Charakterystyka twórczej jednostki. Budowanie kreatogennego klimatu grupowego: uczenie się poprzez zabawę, współpraca, zaufanie, efektywna komunikacja, emocje filokreatywne. zajęcia 3. (08.03.2021) Rozwijanie twórczej samoświadomości - niekonwencjonalne sposoby na poznawanie siebie i innych. Rozwijanie twórczego myślenia i wyobraźni twórczej (różne punkty widzenia, myślenie pytajne) zajęcia 4. (15.03.2021) Stymulowanie wybranych operacji umysłowych: dokonywania skojarzeń i abstrahowanie. Pobudzanie myślenia dywergencyjnego: płynności, giętkości, oryginalności, elaboracji. zajęcia 5. (22.03.2021) Stymulowanie wybranych operacji umysłowych: metaforyzowanie i myślenie indukcyjne (analogie). Pobudzanie myślenia dywergencyjnego: płynności, giętkości, oryginalności, elaboracji. zajęcia 6. (29.03.2021) Stymulowanie wybranych operacji umysłowych: transformacje i myślenie dedukcyjne. Pobudzanie myślenia dywergencyjnego: płynności, giętkości, oryginalności, elaboracji. zajęcia 7. (12.04.2021) Specyfika problemów o charakterze otwartym. Podejścia do rozwiązywania problemów: indywidualne vs. zespołowe. zajęcia 8. (19.04.2021) Podstawowe metody i techniki heurystyczne. Zasady twórczego rozwiązywania problemów, etapy twórczego rozwiązywania problemów, bariery twórczego rozwiązywania problemów. zajęcia 9. (26.04.2021) Rozwijanie ciekawości poznawczej, otwartości na doświadczenie, wrażliwości na problemy, zdolności zadawania pytań i poszukiwania sprzeczności. Pokonywanie barier. Pobudzanie myślenia dywergencyjnego: płynności, giętkości, oryginalności, elaboracji. zajęcia 10. (10.05.2021) Ćwiczenia z praktycznego zastosowania metod twórczego rozwiązywania problemów: rozgrzewka dywergencyjna, techniki generowania rozwiązań, techniki ewaluacyjne, techniki waluacyjne. zajęcia 11. (17.05.2021) Escape room - wykorzystanie treningu twórczości do tworzenia pokoi zagadek. zajęcia 12. (24.05.2021) Ekspresja twórcza - poprzez plastyczne, muzyczne, teatralne i literackie środki wyrazu. zajęcia 13. (31.05.2021) Ekspresja twórcza - poprzez plastyczne, muzyczne, teatralne i literackie środki wyrazu. zajęcia 14. (07.06.2021) Ćwiczenia z praktycznego zastosowania metod twórczego rozwiązywania problemów: rozgrzewka dywergencyjna, techniki generowania rozwiązań, techniki ewaluacyjne, techniki waluacyjne. zajęcia 15. (14.06.2021) Prezentacja prac studentów - podsumowanie zajęć
|
W cyklu 2021L:
Harmonogram spotkań: zajęcia 1. (22.02.2022) Wprowadzenie do treningu twórczości. Pojęcia i kryteria twórczości (czteroaspektowy paradygmat twórczości, zdolności, postawy, style). Zasady metodyczne i strategie myślenia twórczego [zasada aktualności, różnorodności, irracjonalnej racjonalności, odroczonego wartościowania, ludyczności, kompetentnej niekompetencji]. zajęcia 2. (01.03.2022) Charakterystyka twórczej jednostki. Budowanie kreatogennego klimatu grupowego: uczenie się poprzez zabawę, współpraca, zaufanie, efektywna komunikacja, emocje filokreatywne. zajęcia 3. (08.03.2022) Rozwijanie twórczej samoświadomości - niekonwencjonalne sposoby na poznawanie siebie i innych. Rozwijanie twórczego myślenia i wyobraźni twórczej (różne punkty widzenia, myślenie pytajne) zajęcia 4 - 6 (15.03.2022, 22.03.2022, 29.03.2022) Stymulowanie wybranych operacji umysłowych: dokonywania skojarzeń i abstrahowanie, metaforyzowanie, myślenie indukcyjne (analogie), transformacje, myślenie dedukcyjne. Pobudzanie myślenia dywergencyjnego: płynności, giętkości, oryginalności, elaboracji. zajęcia 7. (05.04.2022) Specyfika problemów o charakterze otwartym. Podejścia do rozwiązywania problemów: indywidualne vs. zespołowe. zajęcia 8. (12.04.2022) Podstawowe metody i techniki heurystyczne. Zasady twórczego rozwiązywania problemów, etapy twórczego rozwiązywania problemów, bariery twórczego rozwiązywania problemów. zajęcia 9. (26.04.2022) Rozwijanie ciekawości poznawczej, otwartości na doświadczenie, wrażliwości na problemy, zdolności zadawania pytań i poszukiwania sprzeczności. Pokonywanie barier. Pobudzanie myślenia dywergencyjnego: płynności, giętkości, oryginalności, elaboracji. zajęcia 10. (10.05.2022) Ćwiczenia z praktycznego zastosowania metod twórczego rozwiązywania problemów: rozgrzewka dywergencyjna, techniki generowania rozwiązań, techniki ewaluacyjne, techniki waluacyjne. zajęcia 11. (17.05.2022) Escape room - wykorzystanie treningu twórczości do tworzenia pokoi zagadek. zajęcia 12 - 13. (24.05.2021, 31.05.2022) Ekspresja twórcza - poprzez plastyczne, muzyczne, teatralne i literackie środki wyrazu. zajęcia 14. (07.06.2022) Ćwiczenia z praktycznego zastosowania metod twórczego rozwiązywania problemów: rozgrzewka dywergencyjna, techniki generowania rozwiązań, techniki ewaluacyjne, techniki waluacyjne. zajęcia 15. (14.06.2022) Prezentacja prac studentów - podsumowanie zajęć.
|
W cyklu 2022Ln:
1. Pojęcia i kryteria twórczości (czteroaspektowy paradygmat twórczości, zdolności, postawy, style). Charakterystyka twórczej jednostki. 2. Rozwijanie twórczej samoświadomości - niekonwencjonalne sposoby na poznawanie siebie i innych. Wzmacnianie motywacji do twórczego funkcjonowania, potrzeby tworzenia, twórczej samooceny. 3. Rozwijanie twórczego myślenia i wyobraźni twórczej. Stymulowanie wybranych operacji umysłowych: dokonywania skojarzeń, abstrahowania, transformowania, metaforyzowania, myślenia dedukcyjnego, myślenia przez analogie. Pobudzanie myślenia dywergencyjnego: płynności, giętkości, oryginalności, elaboracji. 4. Rozwijanie ekspresji twórczej poprzez plastyczne, muzyczne, dramowe i literackie środki wyrazu. 5. Rozwijanie ciekawości poznawczej, otwartości na doświadczenie, wrażliwości na problemy, zdolności zadawania pytań i poszukiwania sprzeczności. Pokonywanie barier. 6. Twórcze rozwiązywanie problemów. 7. Podsumowanie zajęć, zaliczenie przedmiotu.
|
W cyklu 2022L:
Harmonogram spotkań: zajęcia 1. (20.02.2023) Wprowadzenie do treningu twórczości. Pojęcia i kryteria twórczości (czteroaspektowy paradygmat twórczości, zdolności, postawy, style). Zasady metodyczne i strategie myślenia twórczego [zasada aktualności, różnorodności, irracjonalnej racjonalności, odroczonego wartościowania, ludyczności, kompetentnej niekompetencji]. zajęcia 2. (27.02.2023) Charakterystyka twórczej jednostki. Budowanie kreatogennego klimatu grupowego: uczenie się poprzez zabawę, współpraca, zaufanie, efektywna komunikacja, emocje filokreatywne. zajęcia 3. (06.03.2023) Rozwijanie twórczej samoświadomości - niekonwencjonalne sposoby na poznawanie siebie i innych. Rozwijanie twórczego myślenia i wyobraźni twórczej (różne punkty widzenia, myślenie pytajne) zajęcia 4 - 6 (13.03.2023, 20.03.2023, 27.03.2023) Stymulowanie wybranych operacji umysłowych: dokonywania skojarzeń i abstrahowanie, metaforyzowanie, myślenie indukcyjne (analogie), transformacje, myślenie dedukcyjne. Pobudzanie myślenia dywergencyjnego: płynności, giętkości, oryginalności, elaboracji. zajęcia 7. (03.04.2023) Specyfika problemów o charakterze otwartym. Podejścia do rozwiązywania problemów: indywidualne vs. zespołowe. zajęcia 8. (17.04.2023) Podstawowe metody i techniki heurystyczne. Zasady twórczego rozwiązywania problemów, etapy twórczego rozwiązywania problemów, bariery twórczego rozwiązywania problemów. zajęcia 9. (24.04.2023) Rozwijanie ciekawości poznawczej, otwartości na doświadczenie, wrażliwości na problemy, zdolności zadawania pytań i poszukiwania sprzeczności. Pokonywanie barier. Pobudzanie myślenia dywergencyjnego: płynności, giętkości, oryginalności, elaboracji. zajęcia 10. (08.05.2023) Ćwiczenia z praktycznego zastosowania metod twórczego rozwiązywania problemów: rozgrzewka dywergencyjna, techniki generowania rozwiązań, techniki ewaluacyjne, techniki waluacyjne. zajęcia 11. (15.05.2023) Escape room - wykorzystanie treningu twórczości do tworzenia pokoi zagadek. zajęcia 12 - 13. (22.05.2023, 29.05.2023) Ekspresja twórcza - poprzez plastyczne, muzyczne, teatralne i literackie środki wyrazu. zajęcia 14. (05.06.2023) Ćwiczenia z praktycznego zastosowania metod twórczego rozwiązywania problemów: rozgrzewka dywergencyjna, techniki generowania rozwiązań, techniki ewaluacyjne, techniki waluacyjne. zajęcia 15. (12.06.2023) Prezentacja prac studentów - podsumowanie zajęć.
|