Szkolenia w zarządzaniu zasobami ludzkimi 20-3S-SZZ
Zajęcia (warsztatowe) poświęcone są zapoznaniu z praktyczną stroną biznesu szkoleniowego w HR. W ich trakcie uczestnicy zapoznają się z zasadami przygotowywania i sprzedaży (w tym wycen) szkoleń na rynku biznesowym w oparciu o wiedzę psychologiczną oraz popularne na rynku modele biznesowe, takie jak strategic canvas czy USP canvas. Mają okazję przygotować a następnie zaprezentować swoje projekty osobom pełniącym kierownicze funkcje w biznesie oraz otrzymać od nich podpowiedzi i wskazówki dotyczące dalszego rozwoju na ścieżce szkoleniowej.
W cyklu 2020Z:
1. Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji – podstawowe informacje, terminy, rola HR w strukturze organizacji |
W cyklu 2020Zn:
1. Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji – podstawowe informacje, terminy, rola HR w strukturze organizacji |
W cyklu 2021Z:
1. Zarządzanie zasobami ludzkimi w organizacji – podstawowe informacje, terminy, rola HR w strukturze organizacji |
W cyklu 2022Z:
Spotkanie 1. Wprowadzenie, organizacja zajęć, sposób zaliczenia zajęć Spotkanie 2. Model kompetencyjny jako podstawa do projektowania szkoleń Wąsowska-Bąk, K., Górecka, D., Mazur, M. (2012). Assessment / Development Center. Poznaj najskuteczniejszą metodę oceny kompetencji pracowników i kandydatów do pracy. Helion: Gliwice Spotkanie 3. Sesje oceny i rozwoju (Assessment Center / Development Center) Wąsowska-Bąk, K., Górecka, D., Mazur, M. (2012). Assessment / Development Center. Poznaj najskuteczniejszą metodę oceny kompetencji pracowników i kandydatów do pracy. Helion: Gliwice Spotkanie 4. Ocena 360 stopni Mohapatra, M. (2015). 360 degree feedback: a review of literature. Research Scholar of Management KIIT University Bhubaneswar Orissa, 2(1), 112-116. Spotkanie 5. Analiza SWOT/TOWS Obłój, K. (2007). Strategia organizacji. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. (Rozdział 12. Analiza sił i słabości firmy:budowanie profilu konkurencyjnego) Spotkanie 6. Rozmowy okresowe Gurba, A. (2014). Istota i znaczenie rozmowy oceniającej w procesie oceniania pracowników. Gospodarka Rynek Edukacji, 15(1). Spotkanie 7. Badanie potrzeb i rozmowy z wewnętrznym HR Serafin, K. (2011). Identyfikacja potrzeb szkoleniowych jako istotny obszar działań w zarządzaniu personelem. Problemy Zarządzania, (4/2011 (34) t. 1), 191-203. Spotkanie 8. Przykład szkolenia w przedsiębiorstwie produkcyjnym: Rozmowy oceniające i rozwojowe Rae, L. (2003). Planowanie i projektowanie szkoleń. Oficyna Ekonomiczna. (Rozdział 4. Projektowanie programu szkoleniowo-rozwojowego) Spotkanie 9. Przykład szkolenia w przedsiębiorstwie produkcyjnym: Rozmowy oceniające i rozwojowe c . d. Rae, L. (2003). Planowanie i projektowanie szkoleń. Oficyna Ekonomiczna. (Rozdział 8. Planowanie sesji szkoleniowych - cz. 1) Spotkanie 10. Przykład szkolenia w oddziale banku: Zarządzanie zmianą Rae, L. (2003). Planowanie i projektowanie szkoleń. Oficyna Ekonomiczna. (Rozdział 9. Planowanie sesji szkoleniowych - cz. 2) Spotkanie 11. Przykład szkolenia w oddziale banku: Zarządzanie zmianą c.d. Rae, L. (2003). Planowanie i projektowanie szkoleń. Oficyna Ekonomiczna. (Rozdział 10. Planowanie sesji szkoleniowych - cz. 3) Spotkanie 12. Zadania wdrożeniowe po szkoleniu / pomiędzy szkoleniami Spotkanie 13. 14. 15. Prezentacja projektów zaliczeniowych
|
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2022Z: | W cyklu 2021Z: | W cyklu 2020Zn: | W cyklu 2020Z: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Posiada wiedzę na temat wspierania rozwoju człowieka poprzez stosowanie różnorodnych działań szkoleniowych.
Zna zasady projektowania, organizacji i ewaluacji szkoleń.
Umiejętności
Potrafi przeprowadzić pogłębioną analizę potrzeb szkoleniowych w oparciu o poznane narzędzia i wyciągnąć adekwatne wnioski.
Potrafi dobrać działania szkoleniowe do potrzeb danej grupy szkoleniowej.
Potrafi zaplanować i przeprowadzić ewaluację działań szkoleniowych oraz dobrać odpowiednie działania wspierające po szkoleniu.
Kompetencje społeczne
Potrafi współpracować w grupie przy tworzeniu projektów rozwojowych.
Ma świadomość znaczenia rzetelnego, starannego i profesjonalnego przygotowania działań szkoleniowych dla efektywności uczenia się osób dorosłych.
Literatura
W cyklu 2020Z:
Fortuna, P. (2010). Studium przypadku w praktyce szkoleniowej, czyli jak uczyć się na doświadczeniach innych. Gdańsk: Gdańskie |
W cyklu 2020Zn:
Fortuna, P. (2010). Studium przypadku w praktyce szkoleniowej, czyli jak uczyć się na doświadczeniach innych. Gdańsk: Gdańskie |
W cyklu 2021Z:
Fortuna, P. (2010). Studium przypadku w praktyce szkoleniowej, czyli jak uczyć się na doświadczeniach innych. Gdańsk: Gdańskie |
W cyklu 2022Z:
Gurba, A. (2014). Istota i znaczenie rozmowy oceniającej w procesie oceniania pracowników. Gospodarka Rynek Edukacji, 15(1). Mohapatra, M. (2015). 360 degree feedback: a review of literature. Research Scholar of Management KIIT University Bhubaneswar Orissa, 2(1), 112-116. Obłój, K. (2007). Strategia organizacji. Polskie Wydawnictwo Ekonomiczne. Rae, L. (2003). Planowanie i projektowanie szkoleń. Oficyna Ekonomiczna. Serafin, K. (2011). Identyfikacja potrzeb szkoleniowych jako istotny obszar działań w zarządzaniu personelem. Problemy Zarządzania, (4/2011 (34) t. 1), 191-203. Wąsowska-Bąk, K., Górecka, D., Mazur, M. (2012). Assessment / Development Center. Poznaj najskuteczniejszą metodę oceny kompetencji pracowników i kandydatów do pracy. Helion: Gliwice |
Uwagi
W cyklu 2020Z:
Zajęcia dydaktyczne odbywają się zgodnie z planem przedstawionym przez Biuro Planowania Kształcenia w aplikacji MS Teams. Link do zajęć znajduje się w odpowiedniej grupie zajęciowej. Nakład pracy studenta: |
W cyklu 2020Zn:
Zajęcia dydaktyczne odbywają się zgodnie z planem przedstawionym przez Biuro Planowania Kształcenia w aplikacji MS Teams. Link do zajęć znajduje się w odpowiedniej grupie zajęciowej. nakład pracy studenta: Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia 30h |
W cyklu 2021Z:
Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia 30h |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: