Psychologia twórczości 20-3S-PTW
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2020L:
Wstęp do psychologii twórczości. Potoczne rozumienie terminów twórczość, kreatywność. Ekspansja znaczeniowa pojęć, rys historyczny. Potrzeba twórczości (raporty). Społeczno – kulturowe czynniki wartościujące działania człowieka ze względu na umieszczenie na dymensji: twórczy – nietwórczy. Twórczość w sferze aktywności naukowej, artystycznej, wynalazczej, publicznej. Potrzeba twórczości. Pojęcia, definicje. Ujęcie triadowe twórczości: osoba – proces – produkt. Społeczno-kulturowy wymiar twórczości. Paradygmat 4xP, 5xA, 7xK. Twórczość to „remiks”? Podejście elitarne i egalitarne. Twórczość a kreatywność. Domeny twórczości i rodzaje wartości. Ciemna strona twórczości. Podejście atrybucyjne. Poziomy i wymiary twórczości – dwubiegunowe i czteropoziomowe. Współczesne nurty badań twórczości. Kryteria twórczości. Ogólność a dziedzinowość twórczości. Teoria parku rozrywki. Model propulsji. Rodzaje aktu twórczego. Kryteria twórczości przez małe „t” i duże „T”. Kryteria wybitnych osiągnięć. Psychobiografia i historiometria. Kryteria twórczości w różnych dziedzinach. Specyfika dziedziny czy ogólne wskaźniki? Kryteria twórczości a 4 P: osoba, wytwór, proces, środowisko. Społeczny odbiór twórczości. Identyfikacja potencjału twórczego – przykłady różnych rodzajów pomiaru dotyczących jednostki. Jakościowe i ilościowe badania twórczości. Przegląd klasycznych i współczesnych teorii procesu twórczego. Koncepcje twórczości w ujęciu Wielkich Szkół Psychologicznych. Krytyka koncepcji klasycznych. Podejście ewolucyjne. Fazowe modele twórczego rozwiązywania problemów. Współczesne koncepcje procesu twórczego: model genploracji, koncepcja interakcji twórczej, dwuwarstwowy model twórczości, model eksploracji – kombinacji - transformacji. Proces twórczy – strategie i twórcze operacje umysłowe. Porównanie koncepcji procesu twórczego. Koncepcja twórczej interakcji. Strategie ukierunkowujące proces twórczy. Twórcze operacje umysłowe. Przykładowe ćwiczenia stymulujące wybrane operacje umysłowe. Przeszkody w procesie twórczym. Stymulatory i inhibitory twórczości. Przeszkody poznawcze, emocjonalne, motywacyjne, społeczne. Zapobieganie procesom twórczym. Przedwczesne przerywanie procesów twórczych. Zakłócanie procesów twórczych. Ograniczanie procesów twórczych. Szkolne inhibitory twórczości. Systemowe koncepcje twórczości. Transgresyjna koncepcja twórczości. Inwestycyjna teoria twórczości. Teoria Ja-Pole-Dziedzina. Teoria przypadku i konfiguracji. Komponentowa koncepcja twórczości. Podejścia społeczno-kulturowe. Implikacje systemowych koncepcji twórczości. Społeczny wymiar tworzenia. Społeczne uwarunkowania twórczości. Klimat dla kreatywności. Klasa kreatywna. Sektory kreatywne. Geografia twórczości. Środowisko rodzinne, szkolne, zawodowe. Motywacja w procesie twórczym - sytuacyjne uwarunkowania twórczego funkcjonowania. Polimotywacyjne uwarunkowania twórczości. Motywy tworzenia. Motywacja wewnętrzna, zewnętrzna, autoteliczna, celowa. Synergia motywacyjna. Stan flow. Ciekawość i motywacja poznawcza. Motywacja hubrystyczna. Potrzeba osiągnięć. Moc wytrwałości (grit). Twórczość a wzmocnienia zewnętrzne i rywalizacja (podejście poznawcze i behawiorystyczne). Rola emocji i nastroju w procesie twórczym. Emocje w trakcie rozwiązywania problemów. Pobudzenie emocjonalne. Model podwójnej ścieżki. Dyspozycje osobowe związane z emocjami. Emocjonalne koszty podejmowania aktywności twórczej. Zdolności regulacji emocji. Humor i jego związki z twórczością. Zdolność tworzenia humoru. Osobowość twórcza czy osobowość twórców? Podejście przedstawicieli psychologii humanistycznej. Klasyczne badania IPAR. Koncepcja Wielkiej Piątki, Trójczynnikowy Model Osobowości PEN a twórczość. Koncepcja grup cech osobowości twórczej. Twórczość jako styl zachowania. Postawa twórcza. Osobowościowe mechanizmy twórczości a płeć. Czy cechy osobowości zależne od domeny? Czarna trójka osobowości a twórczość. Szalony geniusz – mit czy prawda? Zaburzenia afektywne, zaburzeniami z kręgu schizofrenii i inne zaburzenia. Cechy schizotypalne u osób twórczych. Twórczość a inteligencja i inne zdolności. Klasyczne badania nad geniuszami. Czynnik ogólny g a wiele zdolności. Model struktury intelektu. Hipoteza progu. Badania nad ukrytymi teoriami intelektu. Związek wymiarów osobowości z inteligencją. Triarchiczna teoria inteligencji. Mądrość - inteligencja - twórczość (inteligencja sukcesu). Potencjał intelektualny a potencjał twórczy vs. osiągnięcia twórcze. Poziom potencjału (wymiar ilościowy) a style tworzenia (wymiar jakościowy). Styl jako preferowany sposób funkcjonowania człowieka. Style tworzenia. Style poznawcze osób twórczych. Style myślenia. Typy umysłu. Typologia twórców. Dwuścieżkowy model twórczości. Społeczna rola sądów o naturze twórczości. Samoocena twórczości. Osobowość a przekonania o sobie. Koncepcja twórczego siebie/ obraz siebie w odniesieniu do twórczości. Poczucie własnej skuteczności w odniesieniu do twórczości. Poczucie twórczej tożsamości. Twórcze metapoznanie. Przekonania dotyczące rozwijającej się bądź stałej natury twórczości. Plastyczność przekonań – aspekt edukacyjny. Współczesne nurty badań twórczości. Przykłady trendów metodologicznych i teoretycznych w ramach psychologii twórczości. Multidyscyplinarna i wielopoziomowa analiza twórczości. |
W cyklu 2021L:
Wstęp do psychologii twórczości. Potoczne rozumienie terminów twórczość, kreatywność. Ekspansja znaczeniowa pojęć, rys historyczny. Potrzeba twórczości (raporty). Społeczno – kulturowe czynniki wartościujące działania człowieka ze względu na umieszczenie na dymensji: twórczy – nietwórczy. Twórczość w sferze aktywności naukowej, artystycznej, wynalazczej, publicznej. Potrzeba twórczości. Pojęcia, definicje. Ujęcie triadowe twórczości: osoba – proces – produkt. Społeczno-kulturowy wymiar twórczości. Paradygmat 4xP, 5xA, 7xK. Twórczość to „remiks”? Podejście elitarne i egalitarne. Twórczość a kreatywność. Domeny twórczości i rodzaje wartości. Ciemna strona twórczości. Podejście atrybucyjne. Poziomy i wymiary twórczości – dwubiegunowe i czteropoziomowe. Współczesne nurty badań twórczości. Kryteria twórczości. Ogólność a dziedzinowość twórczości. Teoria parku rozrywki. Model propulsji. Rodzaje aktu twórczego. Kryteria twórczości przez małe „t” i duże „T”. Kryteria wybitnych osiągnięć. Psychobiografia i historiometria. Kryteria twórczości w różnych dziedzinach. Specyfika dziedziny czy ogólne wskaźniki? Kryteria twórczości a 4 P: osoba, wytwór, proces, środowisko. Społeczny odbiór twórczości. Identyfikacja potencjału twórczego – przykłady różnych rodzajów pomiaru dotyczących jednostki. Jakościowe i ilościowe badania twórczości. Przegląd klasycznych i współczesnych teorii procesu twórczego. Koncepcje twórczości w ujęciu Wielkich Szkół Psychologicznych. Krytyka koncepcji klasycznych. Podejście ewolucyjne. Fazowe modele twórczego rozwiązywania problemów. Współczesne koncepcje procesu twórczego: model genploracji, koncepcja interakcji twórczej, dwuwarstwowy model twórczości, model eksploracji – kombinacji - transformacji. Proces twórczy – strategie i twórcze operacje umysłowe. Porównanie koncepcji procesu twórczego. Koncepcja twórczej interakcji. Strategie ukierunkowujące proces twórczy. Twórcze operacje umysłowe. Przykładowe ćwiczenia stymulujące wybrane operacje umysłowe. Przeszkody w procesie twórczym. Stymulatory i inhibitory twórczości. Przeszkody poznawcze, emocjonalne, motywacyjne, społeczne. Zapobieganie procesom twórczym. Przedwczesne przerywanie procesów twórczych. Zakłócanie procesów twórczych. Ograniczanie procesów twórczych. Szkolne inhibitory twórczości. Systemowe koncepcje twórczości. Transgresyjna koncepcja twórczości. Inwestycyjna teoria twórczości. Teoria Ja-Pole-Dziedzina. Teoria przypadku i konfiguracji. Komponentowa koncepcja twórczości. Podejścia społeczno-kulturowe. Implikacje systemowych koncepcji twórczości. Motywacja w procesie twórczym - sytuacyjne uwarunkowania twórczego funkcjonowania. Polimotywacyjne uwarunkowania twórczości. Motywy tworzenia. Motywacja wewnętrzna, zewnętrzna, autoteliczna, celowa. Synergia motywacyjna. Stan flow. Ciekawość i motywacja poznawcza. Motywacja hubrystyczna. Potrzeba osiągnięć. Moc wytrwałości (grit). Twórczość a wzmocnienia zewnętrzne i rywalizacja (podejście poznawcze i behawiorystyczne). Rola emocji i nastroju w procesie twórczym. Prokreatywna funkcja emocji. Pobudzenie emocjonalne. Model podwójnej ścieżki. Dyspozycje osobowe związane z emocjami. Emocje w trakcie rozwiązywania problemów. Emocje związane ze społeczną prezentacją dzieła. Emocjonalne koszty podejmowania aktywności twórczej. Kryteria emocjonalne oceny twórczości. Zdolności regulacji emocji. Humor i jego związki z twórczością. Osobowość twórcza czy osobowość twórców? Podejście przedstawicieli psychologii humanistycznej. Klasyczne badania IPAR. Koncepcja czynnikowe a kreatywność. Koncepcja grup cech osobowości twórczej. Twórczość jako styl zachowania. Postawa twórcza. Osobowościowe mechanizmy twórczości a płeć. Czy cechy osobowości zależne od domeny? Czarna trójka osobowości a twórczość. Szalony geniusz – mit czy prawda? Zaburzenia afektywne, zaburzeniami z kręgu schizofrenii i inne zaburzenia. Cechy schizotypalne u osób twórczych. ADHD, alkoholizm, nałogi a twórczość. Twórczość a inteligencja i inne zdolności. Klasyczne badania nad geniuszami. Czynnik ogólny g a wiele zdolności. Model struktury intelektu. Hipoteza progu. Badania nad ukrytymi teoriami intelektu. Związek wymiarów osobowości z inteligencją. Triarchiczna teoria inteligencji. Mądrość - inteligencja - twórczość (inteligencja sukcesu). Potencjał intelektualny a potencjał twórczy vs. osiągnięcia twórcze. Poziom potencjału (wymiar ilościowy) a style tworzenia (wymiar jakościowy). Styl jako preferowany sposób funkcjonowania człowieka. Style tworzenia. Style poznawcze osób twórczych. Style myślenia. Typy umysłu. Typologia twórców. Dwuścieżkowy model twórczości. Społeczna rola sądów o naturze twórczości. Samoocena twórczości. Osobowość a przekonania o sobie. Koncepcja twórczego siebie/ obraz siebie w odniesieniu do twórczości. Poczucie własnej skuteczności w odniesieniu do twórczości. Poczucie twórczej tożsamości. Twórcze metapoznanie. Przekonania dotyczące rozwijającej się bądź stałej natury twórczości. Plastyczność przekonań – aspekt edukacyjny. Współczesne nurty badań twórczości. Przykłady trendów metodologicznych i teoretycznych w ramach psychologii twórczości. Multidyscyplinarna i wielopoziomowa analiza twórczości. |
W cyklu 2022Ln:
Wstęp do psychologii twórczości. Potoczne rozumienie terminów twórczość, kreatywność. Ekspansja znaczeniowa pojęć, rys historyczny. Potrzeba twórczości (raporty). Społeczno – kulturowe czynniki wartościujące działania człowieka ze względu na umieszczenie na dymensji: twórczy – nietwórczy. Twórczość w sferze aktywności naukowej, artystycznej, wynalazczej, publicznej. Potrzeba twórczości. Pojęcia, definicje. Ujęcie triadowe twórczości: osoba – proces – produkt. Społeczno-kulturowy wymiar twórczości. Paradygmat 4xP, 5xA, 7xK. Twórczość to „remiks”? Podejście elitarne i egalitarne. Twórczość a kreatywność. Domeny twórczości i rodzaje wartości. Ciemna strona twórczości. Podejście atrybucyjne. Poziomy i wymiary twórczości – dwubiegunowe i czteropoziomowe. Współczesne nurty badań twórczości. Identyfikacja potencjału twórczego – przykłady różnych rodzajów pomiaru dotyczących jednostki. Jakościowe i ilościowe badania twórczości. Motywacja w procesie twórczym - sytuacyjne uwarunkowania twórczego funkcjonowania. Polimotywacyjne uwarunkowania twórczości. Motywy tworzenia. Motywacja wewnętrzna, zewnętrzna, autoteliczna, celowa. Synergia motywacyjna. Stan flow. Ciekawość i motywacja poznawcza. Motywacja hubrystyczna. Potrzeba osiągnięć. Moc wytrwałości (grit). Twórczość a wzmocnienia zewnętrzne i rywalizacja (podejście poznawcze i behawiorystyczne). Osobowość twórcza czy osobowość twórców? Podejście przedstawicieli psychologii humanistycznej. Klasyczne badania IPAR. Koncepcja czynnikowe a kreatywność. Koncepcja grup cech osobowości twórczej. Twórczość jako styl zachowania. Postawa twórcza. Osobowościowe mechanizmy twórczości a płeć. Czy cechy osobowości zależne od domeny? Czarna trójka osobowości a twórczość. Szalony geniusz – mit czy prawda? Zaburzenia afektywne, zaburzeniami z kręgu schizofrenii i inne zaburzenia. Cechy schizotypalne u osób twórczych. ADHD, alkoholizm, nałogi a twórczość. Proces twórczy – strategie i twórcze operacje umysłowe. Porównanie koncepcji procesu twórczego. Koncepcja twórczej interakcji. Strategie ukierunkowujące proces twórczy. Twórcze operacje umysłowe. Przykładowe ćwiczenia stymulujące wybrane operacje umysłowe. Przeszkody w procesie twórczym. Stymulatory i inhibitory twórczości. Przeszkody poznawcze, emocjonalne, motywacyjne, społeczne. Zapobieganie procesom twórczym. Przedwczesne przerywanie procesów twórczych. Zakłócanie procesów twórczych. Ograniczanie procesów twórczych. Szkolne inhibitory twórczości. Twórczość a inteligencja i inne zdolności. Klasyczne badania nad geniuszami. Czynnik ogólny g a wiele zdolności. Model struktury intelektu. Hipoteza progu. Badania nad ukrytymi teoriami intelektu. Związek wymiarów osobowości z inteligencją. Triarchiczna teoria inteligencji. Mądrość - inteligencja - twórczość (inteligencja sukcesu). Potencjał intelektualny a potencjał twórczy vs. osiągnięcia twórcze. Poziom potencjału (wymiar ilościowy) a style tworzenia (wymiar jakościowy). Styl jako preferowany sposób funkcjonowania człowieka. Style tworzenia. Style poznawcze osób twórczych. Style myślenia. Typy umysłu. Typologia twórców. Dwuścieżkowy model twórczości. Społeczna rola sądów o naturze twórczości. Samoocena twórczości. Osobowość a przekonania o sobie. Koncepcja twórczego siebie/ obraz siebie w odniesieniu do twórczości. Poczucie własnej skuteczności w odniesieniu do twórczości. Poczucie twórczej tożsamości. Twórcze metapoznanie. Przekonania dotyczące rozwijającej się bądź stałej natury twórczości. Plastyczność przekonań – aspekt edukacyjny. |
W cyklu 2022L:
Wstęp do psychologii twórczości. Potoczne rozumienie terminów twórczość, kreatywność. Ekspansja znaczeniowa pojęć, rys historyczny. Potrzeba twórczości (raporty). Społeczno – kulturowe czynniki wartościujące działania człowieka ze względu na umieszczenie na dymensji: twórczy – nietwórczy. Twórczość w sferze aktywności naukowej, artystycznej, wynalazczej, publicznej. Potrzeba twórczości. Pojęcia, definicje. Ujęcie triadowe twórczości: osoba – proces – produkt. Społeczno-kulturowy wymiar twórczości. Paradygmat 4xP, 5xA, 7xK. Twórczość to „remiks”? Podejście elitarne i egalitarne. Twórczość a kreatywność. Domeny twórczości i rodzaje wartości. Ciemna strona twórczości. Podejście atrybucyjne. Poziomy i wymiary twórczości – dwubiegunowe i czteropoziomowe. Współczesne nurty badań twórczości. Kryteria twórczości. Ogólność a dziedzinowość twórczości. Teoria parku rozrywki. Model propulsji. Rodzaje aktu twórczego. Kryteria twórczości przez małe „t” i duże „T”. Kryteria wybitnych osiągnięć. Psychobiografia i historiometria. Kryteria twórczości w różnych dziedzinach. Specyfika dziedziny czy ogólne wskaźniki? Kryteria twórczości a 4 P: osoba, wytwór, proces, środowisko. Społeczny odbiór twórczości. Identyfikacja potencjału twórczego – przykłady różnych rodzajów pomiaru dotyczących jednostki. Jakościowe i ilościowe badania twórczości. Przegląd klasycznych i współczesnych teorii procesu twórczego. Koncepcje twórczości w ujęciu Wielkich Szkół Psychologicznych. Krytyka koncepcji klasycznych. Podejście ewolucyjne. Fazowe modele twórczego rozwiązywania problemów. Współczesne koncepcje procesu twórczego: model genploracji, koncepcja interakcji twórczej, dwuwarstwowy model twórczości, model eksploracji – kombinacji - transformacji. Przeszkody w procesie twórczym. Stymulatory i inhibitory twórczości. Przeszkody poznawcze, emocjonalne, motywacyjne, społeczne. Zapobieganie procesom twórczym. Przedwczesne przerywanie procesów twórczych. Zakłócanie procesów twórczych. Ograniczanie procesów twórczych. Szkolne inhibitory twórczości. Osobowość twórcza czy osobowość twórców? Podejście przedstawicieli psychologii humanistycznej. Klasyczne badania IPAR. Koncepcja czynnikowe a kreatywność. Koncepcja grup cech osobowości twórczej. Twórczość jako styl zachowania. Postawa twórcza. Osobowościowe mechanizmy twórczości a płeć. Czy cechy osobowości zależne od domeny? Czarna trójka osobowości a twórczość. Szalony geniusz – mit czy prawda? Zaburzenia afektywne, zaburzeniami z kręgu schizofrenii i inne zaburzenia. Cechy schizotypalne u osób twórczych. ADHD, alkoholizm, nałogi a twórczość. Motywacja w procesie twórczym - sytuacyjne uwarunkowania twórczego funkcjonowania. Polimotywacyjne uwarunkowania twórczości. Motywy tworzenia. Motywacja wewnętrzna, zewnętrzna, autoteliczna, celowa. Synergia motywacyjna. Stan flow. Ciekawość i motywacja poznawcza. Motywacja hubrystyczna. Potrzeba osiągnięć. Moc wytrwałości (grit). Twórczość a wzmocnienia zewnętrzne i rywalizacja (podejście poznawcze i behawiorystyczne). Rola emocji i nastroju w procesie twórczym. Prokreatywna funkcja emocji. Pobudzenie emocjonalne. Model podwójnej ścieżki. Dyspozycje osobowe związane z emocjami. Emocje w trakcie rozwiązywania problemów. Emocje związane ze społeczną prezentacją dzieła. Emocjonalne koszty podejmowania aktywności twórczej. Kryteria emocjonalne oceny twórczości. Zdolności regulacji emocji. Humor i jego związki z twórczością. Twórczość a inteligencja i inne zdolności. Klasyczne badania nad geniuszami. Czynnik ogólny g a wiele zdolności. Model struktury intelektu. Hipoteza progu. Badania nad ukrytymi teoriami intelektu. Związek wymiarów osobowości z inteligencją. Triarchiczna teoria inteligencji. Mądrość - inteligencja - twórczość (inteligencja sukcesu). Potencjał intelektualny a potencjał twórczy vs. osiągnięcia twórcze. Poziom potencjału (wymiar ilościowy) a style tworzenia (wymiar jakościowy). Styl jako preferowany sposób funkcjonowania człowieka. Style tworzenia. Style poznawcze osób twórczych. Style myślenia. Typy umysłu. Typologia twórców. Dwuścieżkowy model twórczości. Społeczna rola sądów o naturze twórczości. Samoocena twórczości. Osobowość a przekonania o sobie. Koncepcja twórczego siebie/ obraz siebie w odniesieniu do twórczości. Poczucie własnej skuteczności w odniesieniu do twórczości. Poczucie twórczej tożsamości. Twórcze metapoznanie. Przekonania dotyczące rozwijającej się bądź stałej natury twórczości. Plastyczność przekonań – aspekt edukacyjny. Systemowe koncepcje twórczości. Transgresyjna koncepcja twórczości. Inwestycyjna teoria twórczości. Teoria Ja-Pole-Dziedzina. Teoria przypadku i konfiguracji. Komponentowa koncepcja twórczości. Podejścia społeczno-kulturowe. Implikacje systemowych koncepcji twórczości. Współczesne nurty badań twórczości. Przykłady trendów metodologicznych i teoretycznych w ramach psychologii twórczości. Multidyscyplinarna i wielopoziomowa analiza twórczości. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Zna podstawowe ujęcia (teorie, koncepcje, modele) stanowiące teoretyczne podstawy psychologii twórczości i wpływające na praktyczne działania psychologów w zakresie edukacji do twórczości/ rozwijania twórczego myślenia.
Zna koncepcje opisujące społeczne, kulturowe i organizacyjne uwarunkowania twórczości. Rozumie ich znaczenie dla działań podejmowanych przez psychologów twórczości i konieczność wielokierunkowego rozpatrywania uwarunkowań rozwoju twórczego.
Prawidłowo posługuje się terminologią z zakresu psychologii twórczości.
Potrafi wymienić i scharakteryzować cechy twórczego wytworu, jak również cechy i etapy/fazy twórczego procesu myślenia.
Zna specyfikę głównych metod pracy rozwijającej twórcze myślenie.
Zna podstawowe narzędzia badawcze stosowane w psychologicznych badaniach ukierunkowanych na analizę zjawiska twórczości, a także diagnozowanie zdolności i postaw twórczych.
Umiejętności
Umie wskazać problemy wynikające z dotychczasowego stanu wiedzy z zakresu rozumienia, pomiaru oraz stymulowania/rozwijania twórczości.
Kompetencje społeczne
-
Literatura
W cyklu 2020L:
Literatura obowiązkowa: Kaufman, J. C. (2011). Kreatywność. Warszawa: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej. Literatura uzupełniająca: Florida, R. (2010). Narodziny klasy kreatywnej. Warszawa: Narodowe Centrum Kultury. Literatura uzupełniająca będzie rozszerzana przy każdym temacie. |
W cyklu 2021L:
Literatura obowiązkowa: Kaufman, J. C. (2011). Kreatywność. Warszawa: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej. Literatura uzupełniająca: Feist, G. J., Reiter-Palmon, R., Kaufman, J. C. (red.). (2017). The Cambridge handbook of creativity and personality research. Cambridge University Press. https://doi.org/10.1017/9781316228036. Literatura uzupełniająca będzie rozszerzana przy każdym temacie. |
W cyklu 2022Ln:
Literatura obowiązkowa: Kaufman, J. C. (2011). Kreatywność. Warszawa: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej. Literatura uzupełniająca: Feist, G. J., Reiter-Palmon, R., Kaufman, J. C. (red.). (2017). The Cambridge handbook of creativity and personality research. Cambridge University Press. https://doi.org/10.1017/9781316228036. Literatura uzupełniająca będzie rozszerzana przy każdym temacie. |
W cyklu 2022L:
Literatura obowiązkowa: Kaufman, J. C. (2011). Kreatywność. Warszawa: Wydawnictwo Akademii Pedagogiki Specjalnej. Literatura uzupełniająca: Feist, G. J., Reiter-Palmon, R., Kaufman, J. C. (red.). (2017). The Cambridge handbook of creativity and personality research. Cambridge University Press. https://doi.org/10.1017/9781316228036. Literatura uzupełniająca będzie rozszerzana przy każdym temacie. |
Uwagi
W cyklu 2020L:
METODY KSZTAŁCENIA: wykład z prezentacją multimedialną, Sumaryczna liczba punktów ECTS: 4 ECTS |
W cyklu 2021L:
METODY KSZTAŁCENIA: wykład z prezentacją multimedialną, Sumaryczna liczba punktów ECTS: 4 ECTS |
W cyklu 2022Ln:
METODY KSZTAŁCENIA: wykład z prezentacją multimedialną, Sumaryczna liczba punktów ECTS: 4 ECTS |
W cyklu 2022L:
METODY KSZTAŁCENIA: wykład z prezentacją multimedialną, Sumaryczna liczba punktów ECTS: 4 ECTS |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: