W cyklu 2020Z:
Literatura do wykładu: Holmes, J. (2019). Edukacja i uczenie się. 16 największych mitów. Warszawa: PWN. Kendall, P.C. (2004). Zaburzenia okresu dzieciństwa adolescencji. Mechanizmy zaburzeń i techniki terapeutyczne. Dla praktyków i rodziców Gdańsk: GWP. S. Kowalik (red.) (2010), Psychologia ucznia i nauczyciela. Podręcznik akademicki. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN Harwas-Napierała B., Trempała J. (2005). Psychologia rozwoju człowieka 2. Charakterystyka okresów życia człowieka. Warszawa: PWN. Król-Fijewska, M. (2005). Stanowczo, łagodnie bez lęku. Warszawa: wyd. WAB. Babiuch, M. (2002). Jak współpracować z rodzicami „trudnych” uczniów? Warszawa: WSiP Czerniawska, E., Jagodzińska, M. (2007). Jak się uczyć? Bielsko-Biała: Park Edukacja. Elliot, J., Place, M. (2000). Dzieci i młodzież w kłopocie. Poradnik nie tylko dla psychologów. Warszawa: WSiP Kendall, P.C. (2004). Zaburzenia okresu dzieciństwa adolescencji. Mechanizmy zaburzeń i techniki terapeutyczne. Dla praktyków i rodziców Gdańsk: GWP. Katra, G., Sokołowska, E. (red.) (2010). Rola i zadania psychologa we współczesnej szkole. Warszawa: Wolters Kluwer, Fraszka Edukacyjna Bakiera, L. (2009). Czy dorastanie musi być trudne? Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar Crone, D. A., Horner, R. H., Hawken, l. S. (2009). Przeciwdziałanie niepożądanym zachowaniom w szkole. Program poprawy wzorów zachowania. Warszawa: PARPA Larson, J. (2012). Najpierw pomyśl. Trening umiejętności radzenia sobie z gniewem i agresją uczniów szkół ponadpodstawowych. Warszawa: Wydawnictwo Fraszka Edukacyjna Rigby, K. (2010). Przemoc w szkole. Jak ją ograniczać. Poradnik dla rodziców i pedagogów Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego Stallard, P. (2006). Czujesz tak, jak myślisz. Praktyczne zastosowania terapii poznawczo-behawioralnej w pracy z dziećmi i młodzieżą. Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka. Krasowicz-Kupis, G., WIejak, K., Filipiak, M., Gruszczyńska, K. (2019). Diagnoza psychologiczna dla potrzeb edukacji. Standardy dla psychologów pracujących w poradniach psychologiczno-pedagogicznych.Gdańsk: Harmonia Universalis
Akty prawne: USTAWA z dnia 14 grudnia 2016 r.- Prawo oświatowe DZ.U.2017, Poz. 59; USTAWA z dnia 14 grudnia 2016 r. - Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe DZ.U. Poz. 60; ROZPORZĄDZENIE MEN w sprawie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego dzieci i indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży - Dz.U 2017, Poz. 1616 ; ROZPORZĄDZENIE MEN w sprawie orzeczeń i opinii wydawanych przez zespoły orzekające działające w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych Dz.U 2017 Poz. 1743; ROZPORZĄDZENIE MEN w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji - DZ.U z 2017 poz. 1646 ROZPORZĄDZENIE MEN z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach Dz.U 2017 Poz. 1591; ROZPORZĄDZENIE MEN z dnia 28 sierpnia 2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach ROZPORZĄDZENIE MEN z dnia 13 lutego 2019 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach ROZPORZĄDZENIE MEN z dnia 2 lipca 2019 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wykazu zajęć prowadzonych bezpośrednio z uczniami lub wychowankami albo na ich rzecz przez nauczycieli poradni psychologiczno-pedagogicznych oraz nauczycieli: pedagogów, psychologów, logopedów, terapeutów pedagogicznych i doradców zawodowych ROZPORZĄDZENIE MEN w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym. Dz.U. 2017 Poz. 1578 ;
|
W cyklu 2021Z:
Literatura do wykładu: Holmes, J. (2019). Edukacja i uczenie się. 16 największych mitów. Warszawa: PWN. Kendall, P.C. (2004). Zaburzenia okresu dzieciństwa adolescencji. Mechanizmy zaburzeń i techniki terapeutyczne. Dla praktyków i rodziców Gdańsk: GWP. S. Kowalik (red.) (2010), Psychologia ucznia i nauczyciela. Podręcznik akademicki. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN Harwas-Napierała B., Trempała J. (2005). Psychologia rozwoju człowieka 2. Charakterystyka okresów życia człowieka. Warszawa: PWN. Król-Fijewska, M. (2005). Stanowczo, łagodnie bez lęku. Warszawa: wyd. WAB. Babiuch, M. (2002). Jak współpracować z rodzicami „trudnych” uczniów? Warszawa: WSiP Czerniawska, E., Jagodzińska, M. (2007). Jak się uczyć? Bielsko-Biała: Park Edukacja. Elliot, J., Place, M. (2000). Dzieci i młodzież w kłopocie. Poradnik nie tylko dla psychologów. Warszawa: WSiP Kendall, P.C. (2004). Zaburzenia okresu dzieciństwa adolescencji. Mechanizmy zaburzeń i techniki terapeutyczne. Dla praktyków i rodziców Gdańsk: GWP. Katra, G., Sokołowska, E. (red.) (2010). Rola i zadania psychologa we współczesnej szkole. Warszawa: Wolters Kluwer, Fraszka Edukacyjna Bakiera, L. (2009). Czy dorastanie musi być trudne? Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar Crone, D. A., Horner, R. H., Hawken, l. S. (2009). Przeciwdziałanie niepożądanym zachowaniom w szkole. Program poprawy wzorów zachowania. Warszawa: PARPA Larson, J. (2012). Najpierw pomyśl. Trening umiejętności radzenia sobie z gniewem i agresją uczniów szkół ponadpodstawowych. Warszawa: Wydawnictwo Fraszka Edukacyjna Rigby, K. (2010). Przemoc w szkole. Jak ją ograniczać. Poradnik dla rodziców i pedagogów Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego Stallard, P. (2006). Czujesz tak, jak myślisz. Praktyczne zastosowania terapii poznawczo-behawioralnej w pracy z dziećmi i młodzieżą. Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka. Krasowicz-Kupis, G., WIejak, K., Filipiak, M., Gruszczyńska, K. (2019). Diagnoza psychologiczna dla potrzeb edukacji. Standardy dla psychologów pracujących w poradniach psychologiczno-pedagogicznych.Gdańsk: Harmonia Universalis
Akty prawne: USTAWA z dnia 14 grudnia 2016 r.- Prawo oświatowe DZ.U.2017, Poz. 59; USTAWA z dnia 14 grudnia 2016 r. - Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe DZ.U. Poz. 60; ROZPORZĄDZENIE MEN w sprawie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego dzieci i indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży - Dz.U 2017, Poz. 1616 ; ROZPORZĄDZENIE MEN w sprawie orzeczeń i opinii wydawanych przez zespoły orzekające działające w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych Dz.U 2017 Poz. 1743; ROZPORZĄDZENIE MEN w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji - DZ.U z 2017 poz. 1646 ROZPORZĄDZENIE MEN z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach Dz.U 2017 Poz. 1591; ROZPORZĄDZENIE MEN z dnia 28 sierpnia 2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach ROZPORZĄDZENIE MEN z dnia 13 lutego 2019 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach ROZPORZĄDZENIE MEN z dnia 2 lipca 2019 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wykazu zajęć prowadzonych bezpośrednio z uczniami lub wychowankami albo na ich rzecz przez nauczycieli poradni psychologiczno-pedagogicznych oraz nauczycieli: pedagogów, psychologów, logopedów, terapeutów pedagogicznych i doradców zawodowych ROZPORZĄDZENIE MEN w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym. Dz.U. 2017 Poz. 1578 ;
|
W cyklu 2021Zn:
Literatura do wykładu: Holmes, J. (2019). Edukacja i uczenie się. 16 największych mitów. Warszawa: PWN. Kendall, P.C. (2004). Zaburzenia okresu dzieciństwa adolescencji. Mechanizmy zaburzeń i techniki terapeutyczne. Dla praktyków i rodziców Gdańsk: GWP. S. Kowalik (red.) (2010), Psychologia ucznia i nauczyciela. Podręcznik akademicki. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN Harwas-Napierała B., Trempała J. (2005). Psychologia rozwoju człowieka 2. Charakterystyka okresów życia człowieka. Warszawa: PWN. Król-Fijewska, M. (2005). Stanowczo, łagodnie bez lęku. Warszawa: wyd. WAB. Babiuch, M. (2002). Jak współpracować z rodzicami „trudnych” uczniów? Warszawa: WSiP Czerniawska, E., Jagodzińska, M. (2007). Jak się uczyć? Bielsko-Biała: Park Edukacja. Elliot, J., Place, M. (2000). Dzieci i młodzież w kłopocie. Poradnik nie tylko dla psychologów. Warszawa: WSiP Kendall, P.C. (2004). Zaburzenia okresu dzieciństwa adolescencji. Mechanizmy zaburzeń i techniki terapeutyczne. Dla praktyków i rodziców Gdańsk: GWP. Katra, G., Sokołowska, E. (red.) (2010). Rola i zadania psychologa we współczesnej szkole. Warszawa: Wolters Kluwer, Fraszka Edukacyjna Bakiera, L. (2009). Czy dorastanie musi być trudne? Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar Crone, D. A., Horner, R. H., Hawken, l. S. (2009). Przeciwdziałanie niepożądanym zachowaniom w szkole. Program poprawy wzorów zachowania. Warszawa: PARPA Larson, J. (2012). Najpierw pomyśl. Trening umiejętności radzenia sobie z gniewem i agresją uczniów szkół ponadpodstawowych. Warszawa: Wydawnictwo Fraszka Edukacyjna Rigby, K. (2010). Przemoc w szkole. Jak ją ograniczać. Poradnik dla rodziców i pedagogów Kraków: Wydawnictwo Uniwersytetu Jagiellońskiego Stallard, P. (2006). Czujesz tak, jak myślisz. Praktyczne zastosowania terapii poznawczo-behawioralnej w pracy z dziećmi i młodzieżą. Poznań: Wydawnictwo Zysk i S-ka. Krasowicz-Kupis, G., WIejak, K., Filipiak, M., Gruszczyńska, K. (2019). Diagnoza psychologiczna dla potrzeb edukacji. Standardy dla psychologów pracujących w poradniach psychologiczno-pedagogicznych.Gdańsk: Harmonia Universalis
Akty prawne: USTAWA z dnia 14 grudnia 2016 r.- Prawo oświatowe DZ.U.2017, Poz. 59; USTAWA z dnia 14 grudnia 2016 r. - Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo oświatowe DZ.U. Poz. 60; ROZPORZĄDZENIE MEN w sprawie indywidualnego obowiązkowego rocznego przygotowania przedszkolnego dzieci i indywidualnego nauczania dzieci i młodzieży - Dz.U 2017, Poz. 1616 ; ROZPORZĄDZENIE MEN w sprawie orzeczeń i opinii wydawanych przez zespoły orzekające działające w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych Dz.U 2017 Poz. 1743; ROZPORZĄDZENIE MEN w sprawie sposobu prowadzenia przez publiczne przedszkola, szkoły i placówki dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej oraz rodzajów tej dokumentacji - DZ.U z 2017 poz. 1646 ROZPORZĄDZENIE MEN z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach Dz.U 2017 Poz. 1591; ROZPORZĄDZENIE MEN z dnia 28 sierpnia 2017 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad udzielania i organizacji pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach ROZPORZĄDZENIE MEN z dnia 13 lutego 2019 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie zasad organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach i placówkach ROZPORZĄDZENIE MEN z dnia 2 lipca 2019 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wykazu zajęć prowadzonych bezpośrednio z uczniami lub wychowankami albo na ich rzecz przez nauczycieli poradni psychologiczno-pedagogicznych oraz nauczycieli: pedagogów, psychologów, logopedów, terapeutów pedagogicznych i doradców zawodowych ROZPORZĄDZENIE MEN w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym. Dz.U. 2017 Poz. 1578 ;
|