Opowieści edukacyjne w kształceniu dzieci i dorosłych 20-3S-OEW
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2017Ln: | W cyklu 2016Ln: | W cyklu 2016L: | W cyklu 2017L: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Potrafi wymienić co najmniej 5 funkcji opowieści
Potrafi zdefiniować pojęcie mitu
Umie wyjaśnić, jakie funkcje pełnią mity w kulturze
Posługuje się kategorią mitu w rozumieniu psychologicznym
Potrafi wyjaśnić koncepcję narracyjnej struktury umysłu
Potrafi omówić wpływ emocji na motywację, zapamiętywanie i proces uczenia się.
Zna założenia i cele bajkoterapii
Potrafi wymienić kilka rodzajów opowieści terapeutycznych i edukacyjnych i wyjaśnić różnice między nimi i wymienić rozmaite rodzaje narracji obecne w kulturze i życiu każdego człowieka
Umiejętności
Rozpoznaje podstawowe schematy opowieści charakterystyczne dla kultury europejskiej.
Rozpoznaje schemat narracyjny w konkretnej opowieści
Umie zbudować opowieść wg określonego schematu narracyjnego
Umie tworzyć proste opowieści edukacyjne na zadany temat.
Umie inspirować innych i pomagać im w tworzeniu własnych opowieści
Potrafi wyrazić swoją opinię na temat odmienności schematów narracyjnych w różnych kulturach bądź ich braku i poprzeć ją konkretnymi przykładami
Potrafi wymienić rozmaite obszary zastosowania opowieści edukacyjnych, ze szczególnym uwzględnieniem pracy z osobami dorosłymi
Kompetencje społeczne
Podejmuje współpracę z innymi przy realizacji projektów
Szuka schematów narracyjnych w różnego rodzaju narracjach
Posługuje się poznanymi kategoriami w obserwacji i analizie bieżących wydarzeń z życia społecznego
Sposób pomiaru
Grupowe podsumowanie zajęć i przeczytanej lektury (każda grupa układa pytania podsumowujące określone zagadnienie, pozostałe grupy odpowiadają na te pytania)
Krótka praca pisemna
Dyskusja w grupie, prezentacja własnego projektu
Ustna bądź pisemna analiza wybranych wytworów kultury (baśń, film, reklama itp.)
Praca w grupie nad wspólnym projektem
Dyskusja podczas zajęć
Dyskusja podczas zajęć, projekt grupowy
Realizacja projektu grupowego
Dyskusja na temat bieżących wydarzeń społecznych na początku każdych zajęć
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: