Metody wspierania rozwoju człowieka w całym cyklu życia - 2 20-3S-MW2
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2020L:
Wybrane metody wspierania kreatywności |
W cyklu 2021L:
Ćwiczenia mają na celu budowanie oraz doskonalenie umiejętności związanych ze wspieranie rozwoju człowieka w różnych okresach życia i w różnych obszarach funkcjonowania. Osoby uczestniczące będą doskonaliły swoje kompetencje w zakresie przygotowywania oraz realizowania zajęć wspierających m.in. rozwoju umiejętności: kształtowania nowych nawyków; komunikacyjnych; społecznych; inteligencji emocjonalnej; kreatywności; asertywności. |
W cyklu 2021Ln:
Ćwiczenia mają na celu budowanie oraz doskonalenie umiejętności związanych ze wspieranie rozwoju człowieka w różnych obszarach funkcjonowania. Osoby uczestniczące będą doskonaliły swoje kompetencje w zakresie przygotowywania oraz realizowania zajęć wspierających m.in. rozwóju umiejętności komunikacyjnych, społecznych, inteligencji emocjonalnej, a także warsztatów kreatywności czy asertywności. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2019L: | W cyklu 2021L: | W cyklu 2021Ln: | W cyklu 2020L: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Ma wiedzę o rozwoju człowieka w cyklu życia, pogłębioną i wystarczająco rozległą by rozumieć zasady wspierania rozwoju w każdym z jego aspektów.
Rozumie prawidłowościach rządzące więziami społecznymi, szczególnie tymi związanymi z rodziną.
Umiejętności
Potrafi wykorzystywać wiedzę teoretyczną z zakresu psychologii wspierania rozwoju człowieka w celu analizy złożonych problemów wychowawczych, pomocowych i terapeutycznych, a także diagnozowania i projektowania działań praktycznych.
Umie zaprezentować własne pomysły wątpliwości i sugestie - również w formie ustnego rozbudowanego wystąpienia - odnośnie projektowania oddziaływania wspierającego rozwój w cyklu życia.
Potrafi stosować rozbudowaną argumentację i generować rozwiązania złożonych problemów psychologicznych , przewidując skutki planowanych działań w określonych obszarach praktycznych.
Potrafi wybrać i zastosować właściwy dla wspierania rozwoju sposób postępowania.
Potrafi dobrać środki i metody wspierania rozwoju adekwatnie do wymagań/ celu i wcześniejszych działań diagnostycznych możliwości rozwojowych.
Kompetencje społeczne
Rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego oraz znaczenie uczenia się przez całe życie.
Docenia znaczenie wspierania rozwoju człowieka na różnych etapach jego życia.
Odznacza się dojrzałością i zaangażowaniem w projektowaniu, planowaniu i realizowaniu działań dotyczących wspierania rozwoju człowieka.
Literatura
W cyklu 2020L:
Agryle, M. (1999). Psychologia stosunków międzyludzkich. Warszawa: PWN. |
W cyklu 2021L:
LITERATURA obowiązkowa Dla chętnych: |
W cyklu 2021Ln:
Agryle, M. (1999). Psychologia stosunków międzyludzkich. Warszawa: PWN. |
Uwagi
W cyklu 2020L:
WIEDZA: NAKŁAD PRACY STUDENTA (3 ECTS): Liczba godzin kontaktowych - 30h W roku akademickim 2020/2021 zajęcia realizowane w trybie synchronicznym zgodnie z planem studiów z wykorzystaniem platformy Teams. Link do zespołu: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3a360cb421343842e7b28a6cdb060becd2%40thread.tacv2/conversations?groupId=0315bfb7-5ca9-463f-bd5f-7eab3fe1d050&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 Część zajęć, w której będą uczestniczyli zaproszeni Goście będzie mogła odbywać się za pośrednictwem innych komunikatorów/aplikacji, tj., Skype lub zoom lub Google meet. Linki do spotkań zostaną przesłane odpowiednio wcześniej do studentów |
W cyklu 2021L:
Wiedza Umiejętności Kompetencje społeczne NAKŁAD PRACY STUDENTA: |
W cyklu 2021Ln:
WIEDZA: NAKŁAD PRACY STUDENTA: Liczba godzin kontaktowych - 15h |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: