Kampanie społeczne 20-3S-KAS
● Definicja kampanii społecznej. Kampania społeczna a reklama.
● CSR i PR firm a kampanie społeczne
● Przegląd wybranych kampanii społecznych. Metody, narzędzia i cele kampanii społecznych. Od czego zależy ich skuteczność?
● Elementy procesu projektowania kampanii społecznych.
● Projektowanie kampanii społecznych studentów i studentek.
● Prezentacje i omówienie projektów kampanii studentów i studentek.
W cyklu 2020Z:
● Definicja kampanii społecznej. Kampania społeczna a reklama. ● CSR i PR firm a kampanie społeczne ● Przegląd wybranych kampanii społecznych. Metody, narzędzia i cele kampanii społecznych. Od czego zależy ich skuteczność? ● Elementy procesu projektowania kampanii społecznych. ● Projektowanie kampanii społecznych studentów i studentek. ● Prezentacje i omówienie projektów kampanii studentów i studentek. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2019Z: | W cyklu 2021Z: | W cyklu 2019Zn: | W cyklu 2020Z: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Rozumie rolę mediów w promowaniu przekazu kampanii społecznych.
Zna definicje kampanii społecznej i różnice pomiędzy kampanią społeczną a innymi formami społecznego przekazu.
Umiejętności
Potrafi zaplanować kampanię społeczną skierowaną do konkretnej grupy docelowej.
Umie krytycznie ocenić efektywność kampanii społecznych.
Kompetencje społeczne
-
Kryteria oceniania
Metody i kryteria oceniania: aktywność podczas zajęć, praca w zespole nad projektem kampanii i jej prezentacja.
Nakład pracy:
godziny pracy w trakcie zajęć: 30 godzin
przygotowanie do zajęć: 20 godzin
prace domowe i zadania: 20 godzin
przygotowanie kampanii i jej prezentacji: 20 godzin
Literatura
● Rasińska, R., Nowakowska, I., & Nowomiejski, J. (2014). Kampanie społeczne jako przejaw działań edukacyjnych. Pielęgniarstwo Polskie, 1(51), 20-25.
● Gladwell Malcolm, Poza schematem. Sekrety ludzi sukcesu, Znak, Kraków 2019,
● Tarczydło, B. (2013). Kampania społeczna w teorii i praktyce. W: Wykorzystanie nowych mediów w PR. Red. J. Gołuchowski, A. Frączkiewicz-Wronka. Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Katowice
● Pawełczyk, P. (red.). (2015). Kampanie społeczne jako forma socjotechniki. Wolters Kluwer.
W cyklu 2020Z:
Rasińska, R., Nowakowska, I., & Nowomiejski, J. (2014). Kampanie społeczne jako przejaw działań edukacyjnych. Pielęgniarstwo Polskie, 1(51), 20-25. ● Gladwell Malcolm, Poza schematem. Sekrety ludzi sukcesu, Znak, Kraków 2019, ● Tarczydło, B. (2013). Kampania społeczna w teorii i praktyce. W: Wykorzystanie nowych mediów w PR. Red. J. Gołuchowski, A. Frączkiewicz-Wronka. Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego, Katowice Pawełczyk, P. (red.). (2015). Kampanie społeczne jako forma socjotechniki. Wolters Kluwer. |
Uwagi
W cyklu 2020Z:
mini wykład, pokaz Nakład pracy: na zajęciach - 30 h, w ramach przygotowań - 20 h. |
W cyklu 2021Z:
Metody i kryteria oceniania: aktywność podczas zajęć, praca w zespole nad projektem kampanii i jej prezentacja. Nakład pracy: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: