Indywidualna i grupowa praca z uczniem 20-3S-IGU1
Tematyka zajęć obejmuje formy i rodzaje pracy grupowej z uczniem (także o specjalnych i indywidualnych potrzebach edukacyjnych) oraz towarzyszące im trudności.
Treściami omawianymi podczas zajęć są także: diagnoza potrzeb uczniów na różnych etapach rozwoju, prowadzenie warsztatów psychologicznych na terenie szkoły oraz pomoc w konkretnych sytuacjach (studia przypadków)
W cyklu 2020Z:
Tematyka zajęć obejmuje następujące zagadnienia: |
W cyklu 2021Z:
Tematyka zajęć obejmuje następujące zagadnienia: |
W cyklu 2021Zn:
Tematyka zajęć obejmuje następujące zagadnienia: |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Posiada wiedzę dotyczącą biologicznego i psychospołecznego rozwoju dzieci i młodzieży.
Umiejętności
Potrafi przeprowadzić diagnozę całościową i/ lub dotyczącą określonego aspektu funkcjonowania ucznia.
Umie zanalizować przykładowe studium przypadku, w tym wyodrębnić przyczyny i mechanizmy utrwalające problem/ trudności w celu zaplanowania interwencji.
Umie zanalizować i interpretować potrzeby rozwojowe ucznia, które mogą zostać zaspokojone na terenie szkoły w ramach oddziaływań promocyjnych i profilaktycznych.
Potrafi wygenerować, przeanalizować i uzasadnić pomysły jak można pomóc uczniowi w konkretnej sytuacji.
Potrafi wygenerować, przeanalizować i uzasadnić pomysły jak można pomóc uczniowi w konkretnej sytuacji.
Umie opracować mini-warsztat dla uczniów.
Kompetencje społeczne
Współpracuje zadaniowo w grupie.
Docenia wagę zespołowego rozwiązywania problemów.
Dostrzega i formułuje problemy etyczne w pracy.
Jest odpowiedzialny w wykonywaniu wyznaczonych zadań.
Dostrzega specyfikę i znaczenie relacji interpersonalnych w kontakcie psychologicznym.
Literatura
W cyklu 2020Z:
Kołakowski, A., Pisula A. (2011). Sposób na trudne dziecko. Przyjazna terapia behawioralna. Sopot: Wydawnictwo GWP. |
W cyklu 2021Z:
Kołakowski, A., Pisula A. (2011). Sposób na trudne dziecko. Przyjazna terapia behawioralna. Sopot: Wydawnictwo GWP. |
W cyklu 2021Zn:
Kołakowski, A., Pisula A. (2011). Sposób na trudne dziecko. Przyjazna terapia behawioralna. Sopot: Wydawnictwo GWP. |
Uwagi
W cyklu 2020Z:
Do czasy trwania ograniczeń w pracy uczelni zajęcia prowadzone są w godzinach i terminach wynikających z planu zajęć, w formie wideokonferencji na platformie MS Teams. Dodatkowo część zadań dotyczących realizacji ćwiczeń i prac pisemnych jest zlecana do samodzielnego wykonania w domu a następnie konsultowana i oceniana poprzez korespondencje elektroniczną pocztą służbową lub omawiana podczas wideokonferencji. Istnieje także możliwość bezpośredniego i niezwłocznego omawiania indywidualnych kwestii i załatwiania spraw w godzinach konsultacji poprzez pocztę służbową. Metody pracy: analiza przypadku, praca w grupach, odgrywanie sytuacji, dyskusja, Nakład pracy studenta: aktywny udział w zajęciach (30), przygotowanie i przeprowadzenie warsztatu dla uczniów (25), studiowanie literatury (25h) |
W cyklu 2021Z:
Do czasy trwania ograniczeń w pracy uczelni zajęcia prowadzone są w godzinach i terminach wynikających z planu zajęć, w formie wideokonferencji na platformie MS Teams. Dodatkowo część zadań dotyczących realizacji ćwiczeń i prac pisemnych jest zlecana do samodzielnego wykonania w domu a następnie konsultowana i oceniana poprzez korespondencje elektroniczną pocztą służbową lub omawiana podczas wideokonferencji. Istnieje także możliwość bezpośredniego i niezwłocznego omawiania indywidualnych kwestii i załatwiania spraw w godzinach konsultacji poprzez pocztę służbową. Metody pracy: analiza przypadku, praca w grupach, odgrywanie sytuacji, dyskusja, Nakład pracy studenta: aktywny udział w zajęciach (30), przygotowanie i przeprowadzenie warsztatu dla uczniów (25), studiowanie literatury (25h) |
W cyklu 2021Zn:
Do czasy trwania ograniczeń w pracy uczelni zajęcia prowadzone są w godzinach i terminach wynikających z planu zajęć, w formie wideokonferencji na platformie MS Teams. Dodatkowo część zadań dotyczących realizacji ćwiczeń i prac pisemnych jest zlecana do samodzielnego wykonania w domu a następnie konsultowana i oceniana poprzez korespondencje elektroniczną pocztą służbową lub omawiana podczas wideokonferencji. Istnieje także możliwość bezpośredniego i niezwłocznego omawiania indywidualnych kwestii i załatwiania spraw w godzinach konsultacji poprzez pocztę służbową. Metody pracy: analiza przypadku, praca w grupach, odgrywanie sytuacji, dyskusja, Nakład pracy studenta: aktywny udział w zajęciach (30), przygotowanie i przeprowadzenie warsztatu dla uczniów (25), studiowanie literatury (25h) |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: