Indywidualna i grupowa praca z nauczycielem 20-3S-IGN1
Tematyka zajęć obejmuje najczęstsze wyzwania i trudności w indywidualnej i grupowej pracy z nauczycielem oraz potencjalne obszary pracy psychologicznej i wyzwania im towarzyszące. Zajęcia ujmują także formy i treść szkoleń/ warsztatów/ zajęć prowadzonych dla nauczycieli
Zostaną omówione również wybrane aspekty pracy z uczniem takie jak: formułowanie informacji zwrotnej, świadoma komunikacja na linii nauczyciel -uczeń, nauczyciel-rodzic oraz zadania rozwojowe okresu młodszej i średniej dorosłości w kontekście rozwoju zawodowego oraz relacji z uczniem i współpracownikami.
Omówiona zostanie także tematyka wypalenia zawodowego nauczycieli oraz wspierania ich rozwoju zawodowego a także potencjalne źródła niepowodzeń i sukcesów oraz metody wsparcia.
W cyklu 2020Z:
Tematyka zajęć obejmuje: |
W cyklu 2021Z:
Tematyka zajęć obejmuje: |
W cyklu 2021Zn:
Tematyka zajęć obejmuje: |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Posiada wiedzę o psychologii grupy i więziach społecznych.
Umiejętności
Umie przeprowadzić wywiad z nauczycielem dotyczący problemu/ trudności.
Umie analizować i interpretować wspólnie z wychowawcą jego trudności w pracy z grupą lub uczniem.
Umie wygenerować, przeanalizować i uzasadnić pomysły jak można pomóc nauczycielowi w konkretnej sytuacji.
Umie opracować mikroszkolenie dla nauczycieli.
Kompetencje społeczne
Współpracuje zadaniowo w grupie.
Docenia wagę zespołowego rozwiązywania problemów.
Dostrzega i formułuje problemy etyczne w pracy.
Jest odpowiedzialny w wykonywaniu wyznaczonych zadań.
Dostrzega specyfikę i znaczenie relacji interpersonalnych w kontakcie psychologicznym.
Literatura
W cyklu 2020Z:
Literatura do zajęć: Sęk, H., (2004). Wypalenie zawodowe u nauczycieli. Uwarunkowania i możliwości zapobiegania. W: Sęk, H. (red). Wypalenie zawodowe. Przyczyni i zapobieganie. Warszawa: WSiP. |
W cyklu 2021Z:
Literatura do zajęć: Sęk, H., (2004). Wypalenie zawodowe u nauczycieli. Uwarunkowania i możliwości zapobiegania. W: Sęk, H. (red). Wypalenie zawodowe. Przyczyni i zapobieganie. Warszawa: WSiP. |
W cyklu 2021Zn:
Literatura do zajęć: Sęk, H., (2004). Wypalenie zawodowe u nauczycieli. Uwarunkowania i możliwości zapobiegania. W: Sęk, H. (red). Wypalenie zawodowe. Przyczyni i zapobieganie. Warszawa: WSiP. |
Uwagi
W cyklu 2020Z:
Do czasy trwania ograniczeń w pracy uczelni zajęcia prowadzone są w godzinach i terminach wynikających z planu zajęć, w formie wideokonferencji na platformie MS Teams. Dodatkowo część zadań dotyczących realizacji ćwiczeń i prac pisemnych jest zlecana do samodzielnego wykonania w domu a następnie konsultowana i oceniana poprzez korespondencje elektroniczną pocztą służbową. Istnieje także możliwość bezpośredniego i niezwłocznego omawiania indywidualnych kwestii i załatwiania spraw w godzinach konsultacji poprzez pocztę służbową. Metody pracy: analiza przypadku, praca w grupach, odgrywanie sytuacji, dyskusja, praca pisemna Nakład pracy studenta: aktywny udział w zajęciach (30), przygotowanie i omówienie warsztatu (25), studiowanie literatury (25) |
W cyklu 2021Z:
Do czasy trwania ograniczeń w pracy uczelni zajęcia prowadzone są w godzinach i terminach wynikających z planu zajęć, w formie wideokonferencji na platformie MS Teams. Dodatkowo część zadań dotyczących realizacji ćwiczeń i prac pisemnych jest zlecana do samodzielnego wykonania w domu a następnie konsultowana i oceniana poprzez korespondencje elektroniczną pocztą służbową. Istnieje także możliwość bezpośredniego i niezwłocznego omawiania indywidualnych kwestii i załatwiania spraw w godzinach konsultacji poprzez pocztę służbową. Nakład pracy studenta: aktywny udział w zajęciach (30), przygotowanie i omówienie warsztatu (25), studiowanie literatury (25) |
W cyklu 2021Zn:
Do czasy trwania ograniczeń w pracy uczelni zajęcia prowadzone są w godzinach i terminach wynikających z planu zajęć, w formie wideokonferencji na platformie MS Teams. Dodatkowo część zadań dotyczących realizacji ćwiczeń i prac pisemnych jest zlecana do samodzielnego wykonania w domu a następnie konsultowana i oceniana poprzez korespondencje elektroniczną pocztą służbową. Istnieje także możliwość bezpośredniego i niezwłocznego omawiania indywidualnych kwestii i załatwiania spraw w godzinach konsultacji poprzez pocztę służbową. Metody pracy: analiza przypadku, praca w grupach, odgrywanie sytuacji, dyskusja, praca pisemna Nakład pracy studenta: aktywny udział w zajęciach (30), przygotowanie i omówienie warsztatu (25), studiowanie literatury (25) |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: