Elementy socjoterapii 20-3S-EST
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2017Zn: | W cyklu 2017Z: | W cyklu 2019Zn: | W cyklu 2019Z: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Student powinien:
- mieć wiedzę o koncepcjach teoretycznych empirycznych dotyczących procesu socjoterapii;
- wskazać najważniejsze cele, metody pracy wykorzystywane w procesie socjoterapii, rozpoznaje etapy rozwoju grupy, problemy dzieci;
- znać prawidłowe zasady prowadzenia diagnozy dziecka na użytek oddziaływań socjoterapeutycznych;
- wykazać się znajomością podstawowych form pracy socjoterapeutycznej i dobierania jej pod kątem indywidualnych cech dziecka;
- posiadać wiedzę pozwalającą na analizę zebranych poprzez obserwację treści urazowych i zaplanowanie oddziaływań korygujących;
- posłużyć się w studium przypadku pojęciami teoretycznymi;
Umiejętności
- dobierać adekwatne narzędzie do sformułowanych celów diagnostycznych;
- formułować prawidłowe wnioski diagnostyczne na podstawie analizy przypadków;
- stworzyć na podstawie analizy i obserwacji dziecka analizę treści urazowych oraz zaplanowanie oddziaływań korygujących;
- posłużyć się w studium przypadku kluczowymi pojęciami teoretycznymi;
Kompetencje społeczne
- zaplanować doświadczenia korygujące z uwzględnieniem różnych środowisk, w których funkcjonuje dziecko.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: