W cyklu 2020Z:
Literatura obowiązkowa dostosowana do zajęć online
1. Barczak, A. (2018). Wczesne rozpoznawanie choroby Alzheimera. Pediatria i Medycena Rodzinna, 14 (2), p. 157–166 http://www.pimr.pl/index.php/wydawnictwa/2018-vol-14-no-2/wczesne-rozpoznawanie-choroby-alzheimera?aid=1176 2. Borkowska, A. (2009). Znaczenie zaburzeń funkcji poznawczych i możliwości ich oceny w chorobach. Psychiatria, 2 (1), 30–40. www.psychiatria.med.pl 3. Hintze, B., Waszkiewicz, E. (2003). Ocena sprawności intelektu w klinicznej diagnozie sądowo-psychologicznej. Opis przypadku. Postępy Psychiatrii i Neurologii, 2 (4), 489-497. http://www.ppn.ipin.edu.pl/archiwum/2003-zeszyt-4/ocena-sprawnosci-intelektu-w-klinicznej-diagnozie-sadowo-psychologicznej-opis-przypadkuocena-sprawnosci-intelektu-w-klinicznej-diagnozie-sadowo-psychologicznej-opis-przypadku.html 4. Hintze B. (2013). Zaburzenia pamięci operacyjnej jako poznawcze markery endofenotypowe w chorobach psychicznych. Konsekwencje dla psychospołecznego funkcjonowania. Studia Psychologica, 2 (13), 55-67. http://bazhum.muzhp.pl/media//files/Studia_Psychologica/Studia_Psychologica-r2013-t-n13_(2)/Studia_Psychologica-r2013-t-n13_(2)-s55-67/Studia_Psychologica-r2013-t-n13_(2)-s55-67.pdf 5. Hintze B. (2017). Funkcjonowanie poznawcze w schizofrenii w okresie adolescencji. Czynniki ryzyka i ochrony. Wydawnictwo APS. Rozdział 3 Zaburzenia pamięci operacyjnej i funkcji wykonawczych – kluczowe deficyty w schizofrenii. Rozdział 5 podrozdział 5.2.6 Ocena funkcjonowania poznawczego (będą dostępne w aplikacji Teams w materiały z zajęć) 6. Jodzio K. (2008). Neuropsychologia intencjonalnego działania. Koncepcje funkcji wykonawczych. Rozdział 6. Diagnoza funkcji wykonawczych. Warszawa, Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR (będzie dostępny w PDF w aplikacji Teams w materiały z zajęć). 7. Kucharska-Pietura, K., Wilkos, E., Sławińska, K. (2012). Diagnoza neuropsychologiczna w praktyce psychiatrycznej. Psychiatria Po Dyplomie, 9 (3), 52-57. https://podyplomie.pl/publish/system/articles/pdfarticles/000/010/166/original/52-57.pdf?1472634657 8. Mosiołek, A., (2014). Metody badań funkcji poznawczych. Psychiatria, 11(4), 215-221. https://journals.viamedica.pl/psychiatria/article/view/40894 9. Piskunowicz, M., Maciej Bieliński,M., Zgliński, A., Borkowska, A. (2013). Testy fluencji słownej – zastosowanie w diagnostyce neuropsychologicznej. Psychiatria Polska, XLVII ( 3) 475–485 http://www.psychiatriapolska.pl/uploads/onlinefirst/ZajacLamparska_PsychiatrPolOnlineFirstNr44.pdf 10. Popiel, A., Zawadzki, B. (2017). Diagnoza zaburzeń osobowości: wybrane metody i modele diagnostyczne. Roczniki Psychologiczne 20(2):235-239 https://www.researchgate.net/publication/323346548_Diagnoza_zaburzen_osobowosci_wybrane_metody_i_modele_diagnostyczne 11. Przybylski P., Oszwa , U.(2007) Zastosowanie testu figury złożonej Reya w różnicowaniu dysfunkcji poznawczych po uszkodzeniu płatów czołowych oraz płatów potylicznych i przyległych okolic kory. Postępy Psychiatrii i Neurologii, 16 (3), 201.209 http://www.ppn.ipin.edu.pl/archiwum/2007-zeszyt-3/zastosowanie-testu-figury-zlozonej-reya-w-roznicowaniu-dysfunkcji-poznawczych-po-uszkodzeniu-platow-czolowych-oraz-platow-potylicznych-i-przyleglych-okolic-kory.html 12. Talarowska, M., Florkowski, A., Zboralski, K., Gałecki, P. (2011) Wykonanie Testu Pamięci Wzrokowej Bentona oraz Wzrokowo-Motorycznego Testu Gestalt Lauretty Bender przez osoby z depresją i organicznymi zaburzeniami depresyjnymi. Psychiatria Polska, XLV ( 4), 495–504. http://www.strona.ppol.nazwa.pl/uploads/images/PP_4_2011/495Talarowska__PP4_2011.pdf 13. Wysokiński, A., Zboralski, K., Orzechowska, A., Gałecki, P., Florkowski, A., Talarowska, M. (2010). Normalization of the Verbal Fluency Test on the basis of results for healthy subjects, patients with schizophrenia, patients with organic lesions of the chronic nervous system and patients with type 1 and 2 diabetes. Archives of Medical Science, 6 (3), 438-46. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/22371783/
Literatura uzupełniającą 1. Paluchowski W.J. (2006) Diagnoza psychologiczna. Podejście jakościowe i ilościowe. Wydawnictwo Naukowe Scholar 2. Stęplewska-Żakowicz K (2009) Diagnoza psychologiczna. Diagnozowanie jako kompetencja profesjonalna. GWP Gdańsk. 3. Hornowska E. (2007) Testy psychologiczne. Teoria i praktyka. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe „Scholar”. 4. Hornowska, E. (2005). Skale inteligencji dla dorosłych Davida Wechslera WAISR-R oraz WAIS-III. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe „Scholar”.
|
W cyklu 2020Zn:
Literatura obowiązkowa dostosowana do zajęć on-line
1. Barczak, A. (2018). Wczesne rozpoznawanie choroby Alzheimera. Pediatria i Medycena Rodzinna, 14 (2), p. 157–166 http://www.pimr.pl/index.php/wydawnictwa/2018-vol-14-no-2/wczesne-rozpoznawanie-choroby-alzheimera?aid=1176 2. Borkowska, A. (2009). Znaczenie zaburzeń funkcji poznawczych i możliwości ich oceny w chorobach. Psychiatria, 2 (1), 30–40. www.psychiatria.med.pl 3. Hintze, B., Waszkiewicz, E. (2003). Ocena sprawności intelektu w klinicznej diagnozie sądowo-psychologicznej. Opis przypadku. Postępy Psychiatrii i Neurologii, 2 (4), 489-497. http://www.ppn.ipin.edu.pl/archiwum/2003-zeszyt-4/ocena-sprawnosci-intelektu-w-klinicznej-diagnozie-sadowo-psychologicznej-opis-przypadkuocena-sprawnosci-intelektu-w-klinicznej-diagnozie-sadowo-psychologicznej-opis-przypadku.html 4. Hintze B. (2013). Zaburzenia pamięci operacyjnej jako poznawcze markery endofenotypowe w chorobach psychicznych. Konsekwencje dla psychospołecznego funkcjonowania. Studia Psychologica, 2 (13), 55-67. http://bazhum.muzhp.pl/media//files/Studia_Psychologica/Studia_Psychologica-r2013-t-n13_(2)/Studia_Psychologica-r2013-t-n13_(2)-s55-67/Studia_Psychologica-r2013-t-n13_(2)-s55-67.pdf 5. Hintze B. (2017). Funkcjonowanie poznawcze w schizofrenii w okresie adolescencji. Czynniki ryzyka i ochrony. Wydawnictwo APS. Rozdział 3 Zaburzenia pamięci operacyjnej i funkcji wykonawczych – kluczowe deficyty w schizofrenii. Rozdział 5 podrozdział 5.2.6 Ocena funkcjonowania poznawczego (będą dostępne w aplikacji Teams w materiały z zajęć) 6. Jodzio K. (2008). Neuropsychologia intencjonalnego działania. Koncepcje funkcji wykonawczych. Rozdział 6. Diagnoza funkcji wykonawczych. Warszawa, Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR (będzie dostępny w PDF w aplikacji Teams w materiały z zajęć). 7. Kucharska-Pietura, K., Wilkos, E., Sławińska, K. (2012). Diagnoza neuropsychologiczna w praktyce psychiatrycznej. Psychiatria Po Dyplomie, 9 (3), 52-57. https://podyplomie.pl/publish/system/articles/pdfarticles/000/010/166/original/52-57.pdf?1472634657 8. Mosiołek, A., (2014). Metody badań funkcji poznawczych. Psychiatria, 11(4), 215-221. https://journals.viamedica.pl/psychiatria/article/view/40894 9. Piskunowicz, M., Maciej Bieliński,M., Zgliński, A., Borkowska, A. (2013). Testy fluencji słownej – zastosowanie w diagnostyce neuropsychologicznej. Psychiatria Polska, XLVII ( 3) 475–485 http://www.psychiatriapolska.pl/uploads/onlinefirst/ZajacLamparska_PsychiatrPolOnlineFirstNr44.pdf 10. Popiel, A., Zawadzki, B. (2017). Diagnoza zaburzeń osobowości: wybrane metody i modele diagnostyczne. Roczniki Psychologiczne 20(2):235-239 https://www.researchgate.net/publication/323346548_Diagnoza_zaburzen_osobowosci_wybrane_metody_i_modele_diagnostyczne 11. Przybylski P., Oszwa , U.(2007) Zastosowanie testu figury złożonej Reya w różnicowaniu dysfunkcji poznawczych po uszkodzeniu płatów czołowych oraz płatów potylicznych i przyległych okolic kory. Postępy Psychiatrii i Neurologii, 16 (3), 201.209 http://www.ppn.ipin.edu.pl/archiwum/2007-zeszyt-3/zastosowanie-testu-figury-zlozonej-reya-w-roznicowaniu-dysfunkcji-poznawczych-po-uszkodzeniu-platow-czolowych-oraz-platow-potylicznych-i-przyleglych-okolic-kory.html 12. Talarowska, M., Florkowski, A., Zboralski, K., Gałecki, P. (2011) Wykonanie Testu Pamięci Wzrokowej Bentona oraz Wzrokowo-Motorycznego Testu Gestalt Lauretty Bender przez osoby z depresją i organicznymi zaburzeniami depresyjnymi. Psychiatria Polska, XLV ( 4), 495–504. http://www.strona.ppol.nazwa.pl/uploads/images/PP_4_2011/495Talarowska__PP4_2011.pdf 13. Wysokiński, A., Zboralski, K., Orzechowska, A., Gałecki, P., Florkowski, A., Talarowska, M. (2010). Normalization of the Verbal Fluency Test on the basis of results for healthy subjects, patients with schizophrenia, patients with organic lesions of the chronic nervous system and patients with type 1 and 2 diabetes. Archives of Medical Science, 6 (3), 438-46. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/22371783/
Literatura uzupełniającą 1. Paluchowski W.J. (2006) Diagnoza psychologiczna. Podejście jakościowe i ilościowe. Wydawnictwo Naukowe Scholar 2. Stęplewska-Żakowicz K (2009) Diagnoza psychologiczna. Diagnozowanie jako kompetencja profesjonalna. GWP Gdańsk. 3. Hornowska E. (2007) Testy psychologiczne. Teoria i praktyka. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe „Scholar”. 4. Hornowska, E. (2005). Skale inteligencji dla dorosłych Davida Wechslera WAISR-R oraz WAIS-III. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe „Scholar”.
|
W cyklu 2021Z:
Literatura obowiązkowa
1. Barczak, A. (2018). Wczesne rozpoznawanie choroby Alzheimera. Pediatria i Medycena Rodzinna, 14 (2), p. 157–166 http://www.pimr.pl/index.php/wydawnictwa/2018-vol-14-no-2/wczesne-rozpoznawanie-choroby-alzheimera?aid=1176 2. Borkowska, A. (2009). Znaczenie zaburzeń funkcji poznawczych i możliwości ich oceny w chorobach. Psychiatria, 2 (1), 30–40. www.psychiatria.med.pl 3. Hintze, B., Waszkiewicz, E. (2003). Ocena sprawności intelektu w klinicznej diagnozie sądowo-psychologicznej. Opis przypadku. Postępy Psychiatrii i Neurologii, 2 (4), 489-497. http://www.ppn.ipin.edu.pl/archiwum/2003-zeszyt-4/ocena-sprawnosci-intelektu-w-klinicznej-diagnozie-sadowo-psychologicznej-opis-przypadkuocena-sprawnosci-intelektu-w-klinicznej-diagnozie-sadowo-psychologicznej-opis-przypadku.html 4. Hintze B. (2013). Zaburzenia pamięci operacyjnej jako poznawcze markery endofenotypowe w chorobach psychicznych. Konsekwencje dla psychospołecznego funkcjonowania. Studia Psychologica, 2 (13), 55-67. http://bazhum.muzhp.pl/media//files/Studia_Psychologica/Studia_Psychologica-r2013-t-n13_(2)/Studia_Psychologica-r2013-t-n13_(2)-s55-67/Studia_Psychologica-r2013-t-n13_(2)-s55-67.pdf 5. Hintze B. (2017). Funkcjonowanie poznawcze w schizofrenii w okresie adolescencji. Czynniki ryzyka i ochrony. Wydawnictwo APS. Rozdział 3 Zaburzenia pamięci operacyjnej i funkcji wykonawczych – kluczowe deficyty w schizofrenii. Rozdział 5 podrozdział 5.2.6 Ocena funkcjonowania poznawczego 6. Jodzio K. (2008). Neuropsychologia intencjonalnego działania. Koncepcje funkcji wykonawczych. Rozdział 6. Diagnoza funkcji wykonawczych. Warszawa, Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR . 7. Kucharska-Pietura, K., Wilkos, E., Sławińska, K. (2012). Diagnoza neuropsychologiczna w praktyce psychiatrycznej. Psychiatria Po Dyplomie, 9 (3), 52-57. https://podyplomie.pl/publish/system/articles/pdfarticles/000/010/166/original/52-57.pdf?1472634657 8. Mosiołek, A., (2014). Metody badań funkcji poznawczych. Psychiatria, 11(4), 215-221. https://journals.viamedica.pl/psychiatria/article/view/40894 9. Piskunowicz, M., Maciej Bieliński,M., Zgliński, A., Borkowska, A. (2013). Testy fluencji słownej – zastosowanie w diagnostyce neuropsychologicznej. Psychiatria Polska, XLVII ( 3) 475–485 http://www.psychiatriapolska.pl/uploads/onlinefirst/ZajacLamparska_PsychiatrPolOnlineFirstNr44.pdf 10. Popiel, A., Zawadzki, B. (2017). Diagnoza zaburzeń osobowości: wybrane metody i modele diagnostyczne. Roczniki Psychologiczne 20(2):235-239 https://www.researchgate.net/publication/323346548_Diagnoza_zaburzen_osobowosci_wybrane_metody_i_modele_diagnostyczne 11. Przybylski P., Oszwa , U.(2007) Zastosowanie testu figury złożonej Reya w różnicowaniu dysfunkcji poznawczych po uszkodzeniu płatów czołowych oraz płatów potylicznych i przyległych okolic kory. Postępy Psychiatrii i Neurologii, 16 (3), 201.209 http://www.ppn.ipin.edu.pl/archiwum/2007-zeszyt-3/zastosowanie-testu-figury-zlozonej-reya-w-roznicowaniu-dysfunkcji-poznawczych-po-uszkodzeniu-platow-czolowych-oraz-platow-potylicznych-i-przyleglych-okolic-kory.html 12. Talarowska, M., Florkowski, A., Zboralski, K., Gałecki, P. (2011) Wykonanie Testu Pamięci Wzrokowej Bentona oraz Wzrokowo-Motorycznego Testu Gestalt Lauretty Bender przez osoby z depresją i organicznymi zaburzeniami depresyjnymi. Psychiatria Polska, XLV ( 4), 495–504. http://www.strona.ppol.nazwa.pl/uploads/images/PP_4_2011/495Talarowska__PP4_2011.pdf 13. Wysokiński, A., Zboralski, K., Orzechowska, A., Gałecki, P., Florkowski, A., Talarowska, M. (2010). Normalization of the Verbal Fluency Test on the basis of results for healthy subjects, patients with schizophrenia, patients with organic lesions of the chronic nervous system and patients with type 1 and 2 diabetes. Archives of Medical Science, 6 (3), 438-46. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/22371783/
Literatura uzupełniającą 1. Paluchowski W.J. (2006) Diagnoza psychologiczna. Podejście jakościowe i ilościowe. Wydawnictwo Naukowe Scholar 2. Stęplewska-Żakowicz K (2009) Diagnoza psychologiczna. Diagnozowanie jako kompetencja profesjonalna. GWP Gdańsk. 3. Hornowska E. (2007) Testy psychologiczne. Teoria i praktyka. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe „Scholar”. 4. Hornowska, E. (2005). Skale inteligencji dla dorosłych Davida Wechslera WAISR-R oraz WAIS-III. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe „Scholar”.
|
W cyklu 2021Zn:
Literatura obowiązkowa
1. Barczak, A. (2018). Wczesne rozpoznawanie choroby Alzheimera. Pediatria i Medycena Rodzinna, 14 (2), p. 157–166 http://www.pimr.pl/index.php/wydawnictwa/2018-vol-14-no-2/wczesne-rozpoznawanie-choroby-alzheimera?aid=1176 2. Borkowska, A. (2009). Znaczenie zaburzeń funkcji poznawczych i możliwości ich oceny w chorobach. Psychiatria, 2 (1), 30–40. www.psychiatria.med.pl 3. Hintze, B., Waszkiewicz, E. (2003). Ocena sprawności intelektu w klinicznej diagnozie sądowo-psychologicznej. Opis przypadku. Postępy Psychiatrii i Neurologii, 2 (4), 489-497. http://www.ppn.ipin.edu.pl/archiwum/2003-zeszyt-4/ocena-sprawnosci-intelektu-w-klinicznej-diagnozie-sadowo-psychologicznej-opis-przypadkuocena-sprawnosci-intelektu-w-klinicznej-diagnozie-sadowo-psychologicznej-opis-przypadku.html 4. Hintze B. (2013). Zaburzenia pamięci operacyjnej jako poznawcze markery endofenotypowe w chorobach psychicznych. Konsekwencje dla psychospołecznego funkcjonowania. Studia Psychologica, 2 (13), 55-67. http://bazhum.muzhp.pl/media//files/Studia_Psychologica/Studia_Psychologica-r2013-t-n13_(2)/Studia_Psychologica-r2013-t-n13_(2)-s55-67/Studia_Psychologica-r2013-t-n13_(2)-s55-67.pdf 5. Hintze B. (2017). Funkcjonowanie poznawcze w schizofrenii w okresie adolescencji. Czynniki ryzyka i ochrony. Wydawnictwo APS. Rozdział 3 Zaburzenia pamięci operacyjnej i funkcji wykonawczych – kluczowe deficyty w schizofrenii. Rozdział 5 podrozdział 5.2.6 Ocena funkcjonowania poznawczego 6. Jodzio K. (2008). Neuropsychologia intencjonalnego działania. Koncepcje funkcji wykonawczych. Rozdział 6. Diagnoza funkcji wykonawczych. Warszawa, Wydawnictwo Naukowe SCHOLAR 7. Kucharska-Pietura, K., Wilkos, E., Sławińska, K. (2012). Diagnoza neuropsychologiczna w praktyce psychiatrycznej. Psychiatria Po Dyplomie, 9 (3), 52-57. https://podyplomie.pl/publish/system/articles/pdfarticles/000/010/166/original/52-57.pdf?1472634657 8. Mosiołek, A., (2014). Metody badań funkcji poznawczych. Psychiatria, 11(4), 215-221. https://journals.viamedica.pl/psychiatria/article/view/40894 9. Piskunowicz, M., Maciej Bieliński,M., Zgliński, A., Borkowska, A. (2013). Testy fluencji słownej – zastosowanie w diagnostyce neuropsychologicznej. Psychiatria Polska, XLVII ( 3) 475–485 http://www.psychiatriapolska.pl/uploads/onlinefirst/ZajacLamparska_PsychiatrPolOnlineFirstNr44.pdf 10. Popiel, A., Zawadzki, B. (2017). Diagnoza zaburzeń osobowości: wybrane metody i modele diagnostyczne. Roczniki Psychologiczne 20(2):235-239 https://www.researchgate.net/publication/323346548_Diagnoza_zaburzen_osobowosci_wybrane_metody_i_modele_diagnostyczne 11. Przybylski P., Oszwa , U.(2007) Zastosowanie testu figury złożonej Reya w różnicowaniu dysfunkcji poznawczych po uszkodzeniu płatów czołowych oraz płatów potylicznych i przyległych okolic kory. Postępy Psychiatrii i Neurologii, 16 (3), 201.209 http://www.ppn.ipin.edu.pl/archiwum/2007-zeszyt-3/zastosowanie-testu-figury-zlozonej-reya-w-roznicowaniu-dysfunkcji-poznawczych-po-uszkodzeniu-platow-czolowych-oraz-platow-potylicznych-i-przyleglych-okolic-kory.html 12. Talarowska, M., Florkowski, A., Zboralski, K., Gałecki, P. (2011) Wykonanie Testu Pamięci Wzrokowej Bentona oraz Wzrokowo-Motorycznego Testu Gestalt Lauretty Bender przez osoby z depresją i organicznymi zaburzeniami depresyjnymi. Psychiatria Polska, XLV ( 4), 495–504. http://www.strona.ppol.nazwa.pl/uploads/images/PP_4_2011/495Talarowska__PP4_2011.pdf 13. Wysokiński, A., Zboralski, K., Orzechowska, A., Gałecki, P., Florkowski, A., Talarowska, M. (2010). Normalization of the Verbal Fluency Test on the basis of results for healthy subjects, patients with schizophrenia, patients with organic lesions of the chronic nervous system and patients with type 1 and 2 diabetes. Archives of Medical Science, 6 (3), 438-46. https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/22371783/
Literatura uzupełniającą 1. Paluchowski W.J. (2006) Diagnoza psychologiczna. Podejście jakościowe i ilościowe. Wydawnictwo Naukowe Scholar 2. Stęplewska-Żakowicz K (2009) Diagnoza psychologiczna. Diagnozowanie jako kompetencja profesjonalna. GWP Gdańsk. 3. Hornowska E. (2007) Testy psychologiczne. Teoria i praktyka. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe „Scholar”. 4. Hornowska, E. (2005). Skale inteligencji dla dorosłych Davida Wechslera WAISR-R oraz WAIS-III. Warszawa: Wydawnictwo Naukowe „Scholar”.
|