Diagnoza potrzeb i zadań rozwojowych 20-3S-DPO1
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2020L:
- diagnoza - wprowadzenie w zagadnienie |
W cyklu 2021L:
Ćwiczenia mają na celu budowanie oraz doskonalenie umiejętności związanych z diagnozą potrzeb i zadań rozwojowych osób w różnych okresach życia i różnych kontekstach sytuacyjnych. Osoby uczestniczące będą ćwiczyły umiejętności formułowania pytań diagnostycznych, wyboru odpowiednich narzędzi, zbierania danych, oceny zebranych danych i integracji informacji oraz sformułowania odpowiedzi na pytania diagnostyczne. |
W cyklu 2021Ln:
Ćwiczenia mają na celu budowanie oraz doskonalenie umiejętności związanych z diagnozą potrzeb i zadań rozwojowych osób w różnych okresach życia i różnych kontekstach sytuacyjnych. Osoby uczestniczące będą ćwiczyły umiejętności formułowania pytań diagnostycznych, wyboru odpowiednich narzędzi, zbierania danych, oceny zebranych danych i integracji informacji oraz sformułowania odpowiedzi na pytania diagnostyczne. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Ma pogłębioną i uporządkowaną wiedzę na temat potrzeb i zadań rozwojowych w różnych okresach życia człowieka (w dzieciństwie i w dorosłości).
Umiejętności
Posiada pogłębione umiejętności obserwowania, wyszukiwania, przetwarzania i interpretowania informacji na temat potrzeb rozwojowych, utrudnień i czynników wspomagających realizację zadań rozwojowych.
Ma pogłębione umiejętności obserwowania, diagnozowania, racjonalnego oceniania złożonych sytuacji psychologicznych oraz analizowania motywów i wzorów ludzkich zachowań.
Potrafi wybrać i zastosować właściwy dla diagnozy psychologicznej sposób postępowania; potrafi adekwatnie dobierać metody diagnostyczne by poznać potrzeby i określić poziom realizacji zadań rozwojowych.
Posiada umiejętności potrzebne do przeprowadzenia rozmowy psychologicznej dotyczącej potrzeb i zadań rozwojowych
Posiada umiejętność diagnozy psychologicznej, w tym diagnozy potrzeb i zadań rozwojowych.
Kompetencje społeczne
Ma pogłębioną świadomość poziomu swojej wiedzy odnośnie kształtowania potrzeb i co do treści zadań rozwojowych oraz umiejętności ich diagnozowania.
Rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego, jest w stanie dokonać autodiagnozy swoich potrzeb rozwojowych i poziomu realizacji zadań rozwojowych.
Odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do diagnozy.
Czuje się odpowiedzialny wobec ludzi, dla których dobra stara się działać, których potrzeby rozwojowe i stan realizacji zadań rozwojowych rozpoznaje i których wspieranie planuje.
Literatura
W cyklu 2020L:
• Hornowska, E. (2001). Testy psychologiczne. Teoria i praktyka. Wydawnictwo: Scholar |
W cyklu 2021L:
• Hornowska, E. (2001). Testy psychologiczne. Teoria i praktyka. Wydawnictwo: Scholar |
W cyklu 2021Ln:
• Hornowska, E. (2001). Testy psychologiczne. Teoria i praktyka. Wydawnictwo: Scholar |
Uwagi
W cyklu 2020L:
WIEDZA: NAKŁAD PRACY STUDENTA: 3 ECTS Liczba godzin kontaktowych - 30h W roku akademickim 2020/2021 zajęcia realizowane w trybie synchronicznym zgodnie z planem studiów z wykorzystaniem platformy Teams. Link do zespołu: https://teams.microsoft.com/l/team/19%3ac5827eaea04d48daacae82cde2445b1b%40thread.tacv2/conversations?groupId=e88cec87-56aa-4f8a-a475-4d0fcc22c7ac&tenantId=aee18df6-9fc6-4188-b9f4-b3f12e451c86 Część zajęć, w której będą uczestniczyli zaproszeni Goście będzie mogła odbywać się za pośrednictwem innych komunikatorów/aplikacji, tj., Skype lub zoom lub Google meet. Linki do spotkań zostaną przesłane odpowiednio wcześniej do studentów |
W cyklu 2021L:
WIEDZA: NAKŁAD PRACY STUDENTA: 3 ECTS Liczba godzin kontaktowych - 30h |
W cyklu 2021Ln:
WIEDZA: NAKŁAD PRACY STUDENTA: Liczba godzin kontaktowych - 15h |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: