Agresja 20-3S-AGR
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2019L:
Celem zajęć będzie wprowadzenie studentów w tematykę zachowań agresywnych. Przedstawione zostaną definicje agresji i przemocy w rożnych ujęciach teoretycznych. Wprowadzone zostaną pojęcia agresji i agresywności. Następnie studenci nauczą się rozpoznawać formy i przejawy agresji związane ze środkami wyrażania agresywnych tendencji i sytuacją w jakiej te tendencje są wyrażane (np. agresję słowną i fizyczną czy pośrednią i bezpośrednią). Kolejnym wątkiem poruszanym w trakcie zajęć będą mechanizmy powstawania zachowań agresywnych - omówione zostaną najważniejsze historyczne i aktualne koncepcje powstawania agresji wraz z ich syntezą w meta-teoriach takich jak Ogólny model agresji czy model "I cubed". W ramach tych modeli przedstawione zostaną czynniki nasilające ryzyko wystąpienia agresji oraz czynniki hamujące. W trakcie wykładu omówione zostaną także różnice indywidualne i płciowe w agresji i agresywności jak również przedstawiony zostanie aktualny stan badań w obszarze rozwoju (kształtowania się w toku życia) tendencji agresywnych wraz z czynnikami nasilającymi i ograniczającymi tendencje aspołeczne. |
W cyklu 2019Ln:
Zajęcia realizowane w trybie synchronicznym zgodnie z planem studiów z wykorzystaniem platformy Teams. Harmonogram zadań i materiały udostępnione są studentom przed każdym spotkaniem on-line na poniższej platformie: Harmonogram zadań i materiały udostępnione TREŚCIE PROGRAMOWE |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2019L: | W cyklu 2021L: | W cyklu 2019Ln: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Zna definicje prospołeczności, altruizmu, zachowań pomocnych.
Wie, w jaki sposób przebiega rozwój zachowań agresywnych.
Zna mechanizmy i procesy prowadzące do zachowań agresywnych.
Potrafi wymienić i scharakteryzować najważniejsze koncepcje wyjaśniające powstawanie zachowań agresywnych.
Jest w stanie opisać czynniki indywidualne i kulturowe kształtujące zachowania agresywne.
Zna metody pomiaru zachowań agresywnych.
Umiejętności
Umie zanalizować tekst naukowy, artykuł, raport z badań w języku polskim i angielskim.
Kompetencje społeczne
-
Literatura
W cyklu 2019L:
Krahé B. (2005). Agresja. Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne |
W cyklu 2019Ln:
LITERATURA OBOWIĄZKOWA: |
Uwagi
W cyklu 2019L:
zajęcia od 17.03 (od wykładu 5) realizowane są w sposób zdalny, na GoogleClassroom (kod zajęćxjj6rv3) zamieszane są materiały, w tym slajdy do wykładu oraz nagranie wykładu 5; wykład 6 i kolejne realizowane są za pomocą aplikcji Zoom - czyli w formie webinary w trakcie którego łączymy się online ze studentami którzy mogą dykutować i zadawać pytania, równoczesnie widzą slajdy z wykładu i słuchają prowadzącej |
W cyklu 2019Ln:
METODY KSZTAŁCENIA NAKŁAD PRACY STUDENTA LICZBA ECTS- 2 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: