Standardy diagnozy psychologicznej 20-3F-SDP
Treści omawiane na kursie:
1. Wprowadzenie w problematykę standardów diagnozy psychologicznej
2. Teoretyczne podstawy diagnozy psychologicznej.
3. Metody diagnostyczne
4. Wywiad jako badanie i spotkanie.
5. Kompetencje diagnostyczne.
6. Etyczne aspekty diagnozy psychologicznej.
7. Praktyczne aspekty diagnozy psychologicznej.
8. Egzamin
W cyklu 2020L:
WYKŁADY ODBYWAJĄ SIĘ W FORMIE KSZTAŁCENIA NA ODLEGŁOŚĆ Treści omawiane na kursie: 1. Wprowadzenie w problematykę standardów diagnozy psychologicznej 2. Teoretyczne podstawy diagnozy psychologicznej. 3. Metody diagnostyczne 4. Wywiad jako badanie i spotkanie. 5. Kompetencje diagnostyczne. 6. Etyczne aspekty diagnozy psychologicznej. 7. Praktyczne aspekty diagnozy psychologicznej. 8. Egzamin |
W cyklu 2020Ln:
WYKŁADY ODBYWAJĄ SIĘ W FORMIE KSZTAŁCENIA NA ODLEGŁOŚĆ Treści omawiane na kursie: WYKŁAD W FORMIE PRZESŁANIA PREZENTACJI MULTIMEDIALNEJ DO WYKŁADU ORAZ LITERATURY UZUPEŁNIAJĄCEJ WIEDZĘ. WYKŁADY W FORMIE ZDALNEJ ZA POŚREDNICTWEM MS TEAMS ORAZ PRZESŁANIE PREZENTACJI MULTIMEDIALNEJ I LITERATURY 2. Teoretyczne podstawy diagnozy psychologicznej. 3. Metody diagnostyczne 4. Wywiad jako badanie i spotkanie. 5. Kompetencje diagnostyczne. 6. Etyczne aspekty diagnozy psychologicznej. 7. Praktyczne aspekty diagnozy psychologicznej. 8. Egzamin |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Zna podstawowe pojęcia diagnozy psychologicznej, sposoby uzyskiwania danych potrzebnych dla przeprowadzenia diagnozy oraz warunki poprawności sporządzania diagnozy.
Zna podstawowe rodzaje diagnozy psychologicznej.
Zna specyfikę diagnozy dziecka, adolescenta i osoby dorosłej.
Zna zasady etyczne dotyczące procesu diagnozy oraz możliwości i ograniczenia diagnozy psychologicznej.
Umiejętności
Rozumie diagnozę psychologiczną w kontekście sytuacji społecznej osoby badanej - jej oczekiwań i obaw.
Kompetencje społeczne
Jest zdolny do rozpoznawania etycznych problemów związanych z sytuacją diagnozy psychologicznej.
Kryteria oceniania
Test jednokrotnego wyboru obejmujący treści poruszane na wykładzie i literaturę obowiązkową.
Kryteria oceniania:
3 - ponad 50% poprawnych odpowiedzi w teście (16-18 pkt)
3,5 - ponad 60% poprawnych odpowiedzi w teście (19-21 pkt)
4 - ponad 70% poprawnych odpowiedzi w teście (22-24 pkt)
4,5 - ponad 80% poprawnych odpowiedzi w teście (25-27 pkt)
5 - ponad 90% poprawnych odpowiedzi w teście (28-30 pkt)
Praktyki zawodowe
-
Literatura
Literatura:
Stemplewska-Żakowicz, K. (2009). Diagnoza psychologiczna. Gdańsk: GWP.
Literatura dodatkowa / uzupełniająca:
Hornowska, E. (2010). Testy psychologiczne. Teoria i praktyka. Warszawa: Scholar.
Paluchowski, W., J. (2006). Diagnoza psychologiczna. Warszawa: Scholar.
W cyklu 2020L:
Literatura: Stemplewska-Żakowicz, K. (2009). Diagnoza psychologiczna. Gdańsk: GWP. Literatura dodatkowa / uzupełniająca: Hornowska, E. (2010). Testy psychologiczne. Teoria i praktyka. Warszawa: Scholar. |
W cyklu 2020Ln:
Literatura: Stemplewska-Żakowicz, K. (2009). Diagnoza psychologiczna. Gdańsk: GWP. Literatura dodatkowa / uzupełniająca: Hornowska, E. (2010). Testy psychologiczne. Teoria i praktyka. Warszawa: Scholar. |
Uwagi
W cyklu 2020L:
Test jednokrotnego wyboru obejmujący treści poruszane na wykładzie i literaturę obowiązkową. Kryteria oceniania: |
W cyklu 2020Ln:
Test jednokrotnego wyboru obejmujący treści poruszane na wykładzie i literaturę obowiązkową. Kryteria oceniania: |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: