Analiza tekstu naukowego 20-3F-ATN
TREŚCI PROGRAMOWE
1. Jakiej wiedzy dostarczają badania - jak czytać artykuły naukowe z zakresu psychologii?
2. Problemy związane z prowadzeniem badań z dziedziny psychologii
3. Rola teorii w projektowaniu i interpretowaniu wyników badań
4. Jak krytycznie analizować tekst naukowy
5. Różne podejścia do prowadzenia badań na podstawie prezentacji wybranych artykułów naukowych
W cyklu 2020Ln:
TREŚCI PROGRAMOWE |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2019L: | W cyklu 2017Ln: | W cyklu 2017L: | W cyklu 2019Ln: | W cyklu 2020Ln: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Zna na poziomie rozszerzonym anglojęzyczną terminologię specjalistyczną z zakresu psychologii.
Ma wiedzę niezbędną do krytycznej analizy tekstu empirycznego.
Umiejętności
Ma umiejętności w zakresie dokonywania analizy oraz syntezy różnych poglądów, doboru metod, sposobów opracowania i prezentacji wyników badań.
Posiada umiejętność merytorycznej argumentacji w oparciu o wyniki badań opisywanych w tekstach naukowych.
Kompetencje społeczne
Analizuje krytycznie poziom swojej wiedzy i potrafi wyrażać konstruktywną krytykę.
Literatura
Bedyńska, S. i Brzezicka, A. (2007). Statystyczny drogowskaz. Praktyczny poradnik analizy danych w naukach społecznych na przykładach z psychologii. Warszawa: AKADEMICA i Wydawnictwo SWPS.
Piber-Dąbrowska, K., Cypryańska, M. i Wawrzyniak, M. (2007). Standardy edytorskie dla naukowego tekstu empirycznego z zakresu psychologii. Wydanie uzupełnione. Warszawa: AKADEMICA i Wydawnictwo SWPS.
Shaughnessy, J. J., Zechmeister, E. B. i Zechmeister, J. S. (2002). Metody badawcze w psychologii. Gdańsk: GWP.
Literatura związana z tematyką danego seminarium.
W cyklu 2020Ln:
Bedyńska, S. i Brzezicka, A. (2007). Statystyczny drogowskaz. Praktyczny poradnik analizy danych w naukach społecznych na przykładach z psychologii. Warszawa: AKADEMICA i Wydawnictwo SWPS. Piber-Dąbrowska, K., Cypryańska, M. i Wawrzyniak, M. (2007). Standardy edytorskie dla naukowego tekstu empirycznego z zakresu psychologii. Wydanie uzupełnione. Warszawa: AKADEMICA i Wydawnictwo SWPS. Shaughnessy, J. J., Zechmeister, E. B. i Zechmeister, J. S. (2002). Metody badawcze w psychologii. Gdańsk: GWP. Dodatkowa szczegółowa literatura zostanie podana na zajęcziach. |
Uwagi
W cyklu 2020Ln:
METODY KSZTAŁCENIA: NAKŁAD PRACY STUDENTA: LICZBA ECTS: 2 |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: