Projekt badawczy - 2 20-2F-PB2
Podstawowe treści programowe:
Omówienie doświadczeń studentów z przeprowadzonych w terenie badań zrealizowanych w ramach Praktyki specjalistycznej (realizacja projektu badawczego).
Praca w zespołach badawczych:
- analiza zebranego materiału;
- opracowanie zadanego wątku w formie raportu z badania;
- opracowanie zadanego wątku w formie prezentacji konferencyjnej;
Omówienie lektur tematycznie związanych z opracowywanymi w grupach ćwiczeniowych wątkami.
W cyklu 2020Z:
- omówienie i podsumowanie badania przeprowadzonego w ramach praktyk badawczych; |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2019Z: | W cyklu 2018Z: | W cyklu 2020Z: |
Efekty kształcenia
Efekty uczenia się/kształcenia:
Wiedza
Student/studentka potrafi zdefiniować podstawowe pojęcia, rozróżniać koncepcje z zakresu przedmiotu badan różnych autorów.
Student/studentka potrafi opisać i objaśniać omawiane zagadnienia. Potrafi rozróżniać podejścia i wskazać różnice w ich metodach.
Student/studentka posiada wiedzę o różnych strukturach, instytucjach i organizacjach społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych i medycznych) i ich elementach w wymiarze regionu lub skali lokalnej.
Student/studentka potrafi zaprojektować badanie, skonstruować kwestionariusz i przeprowadzić badanie.
Umiejętności
Student/studentka umiejętnie wykorzysta wiedzę teoretyczną przy formułowaniu problemu badawczego, zaprojektuje przebieg badania, potrafi wyszukiwać dane i przeprowadzić badanie, dokona analizy i interpretacji danych.
Student/studentka potrafi uporządkować, opracować, zinterpretować i zanalizować dane oraz je weryfikować.
Student/studentka umie napisać prace pisemną, wykorzystać podstawowe koncepcje teoretyczne do analizy samodzielnie zebranych materiałów.
Student/studentka umie zreferować tekst socjologiczny, samodzielnie sformułowany problem badawczy, wyniki przeprowadzonych badań.
Student/studentka wyszukuje literaturę socjologiczna, którą potrafi się posłużyć przy projektowaniu problemu badawczego i analizie danych.
Kompetencje społeczne
Zdolność i chęć do współpracy, współpraca w grupie zadaniowej, otwartość na innych i ich poglądy i sposoby działania.
Postępowanie zgodne z priorytetami realizacji badania.
Umiejętność postrzegania relacji pomiędzy sferami życia społecznego, kreatywność, wrażliwość na niuanse, otwartość na krytykę.
Uwagi
W cyklu 2020Z:
METODY KSZTAŁCENIA NAKŁAD PRACY STUDENTA/STUDENTKI: Łączna liczba godzin aktywności - 60 h |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: