Projekt badawczy - 1 20-2F-PB1
Nabyte podczas zajęć wiedza i umiejętności mają służyć rozwojowi kompetencji studenta/ki w zakresie realizacji socjologicznego projektu badawczego. Zajęcia mają też przygotować studentów/ki do realizacji badania terenowego w ramach Praktyki specjalistycznej.
Podczas wykładów studenci/tki nabywają wiedzę w zakresie wszystkich wątków badania realizowanego przez zespół badawczy prowadzący zajęcia Projekt badawczy_1.
Na ćwiczeniach studenci pogłębiają wiedzę w zakresie wątku badawczego realizowanego przez osoby prowadzące grupę i przygotowują się do realizacji badania w terenie: współtworzą zespół narzędzi badawczych, omawiają potencjalne trudności jakie mogą pojawić się w czasie terenowej realizacji badania i wypracowują strategie radzenia sobie w trudnych sytuacjach.
Podstawowe treści programowe dotyczą społeczności lokalnych w badaniach socjologicznych oraz są dostosowywane w zależności od problematyki badawczej realizowanej w danym roku w grupach ćwiczeniowych.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2019L: | W cyklu 2018L: | W cyklu 2017L: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Potrafi zdefiniować podstawowe pojęcia, rozróżniać koncepcje z zakresu przedmiotu badan różnych autorów.
Potrafi opisać i objaśniać omawiane zagadnienia. Potrafi rozróżniać podejścia i wskazać różnice w ich metodach.
Posiada wiedzę o różnych strukturach, instytucjach i organizacjach społecznych (kulturowych, politycznych, prawnych, ekonomicznych i medycznych) i ich elementach w wymiarze regionu lub skali lokalnej.
Potrafi zaprojektować badanie, skonstruować kwestionariusz i przeprowadzić badanie.
Umiejętności
Umiejętnie wykorzysta wiedzę teoretyczną przy formułowaniu problemu badawczego, zaprojektuje przebieg badania, potrafi wyszukiwać dane i przeprowadzić badanie, dokona analizy i interpretacji danych.
Potrafi uporządkować, opracować, zinterpretować i zanalizować dane oraz je weryfikować.
Umie napisać prace pisemną, wykorzystać podstawowe koncepcje teoretyczne do analizy samodzielnie zebranych materiałów.
Umie zreferować tekst socjologiczny, samodzielnie sformułowany problem badawczy, wyniki przeprowadzonych badań.
Wyszukuje literaturę socjologiczna, którą potrafi się posłużyć przy projektowaniu problemu badawczego i analizie danych.
Kompetencje społeczne
Zdolność i chęć do współpracy, współpraca w grupie zadaniowej, otwartość na innych i ich poglądy i sposoby działania.
Postępowanie zgodne z priorytetami realizacji badania.
Umiejętność postrzegania relacji pomiędzy sferami życia społecznego, kreatywność, wrażliwość na niuanse, otwartość na krytykę.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: