Dawne i nowe media 20-2F-DNM1
Warsztat socjologicznej pracy z mediami, z elementami internetoznawstwa
W cyklu 2020L:
Poprzez uczenie oparte na doświadczeniu zrozumienie społecznych aspektów rozwoju mediów. |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Zna schemat komunikacji i jego podstawowe elementy; potrafi zdefiniować: komunikację, kanał komunikacji, medium, znak, kod.
Potrafi podać pełną definicję komunikowania masowego M. Janowitza i prawidłowo objaśnić jej elementy składowe.
Zna genezę, rozwój i znaczenie społeczne mediów masowych; może wskazać i objaśnić różne definicje tego zjawiska.
Umie odtworzyć i zinterpretować piramidę komunikacyjną McQueila.
Zna w zarysie powstanie, rozwój i historię społeczną mediów masowych: prasy, radia, telewizji oraz Internetu.
Umiejętności
Umie analizować przekazy medialne stosując wiedzę o cechach mediów masowych.
Potrafi interpretować historyczne przekazy medialne w kontekście przemian form komunikacji.
Opanował umiejętność wnioskowania o współczesnych przemianach mediów przez analogię do zjawisk historycznych.
Potrafi samodzielnie rozpoznawać i wstępnie diagnozować zachodzące współcześnie przemiany w komunikacji społecznej.
Kompetencje społeczne
Nabywa umiejętność pracy zespołowej nad zagadnieniami akademickimi i pragmatycznymi.
Wypracował postawę analitycznego odbioru przekazów medialnych.
Przejawia postawy otwartości i krytycyzmu wobec przemian wzorów kultury związanych z przekształceniami komunikacji społecznej.
Uwagi
W cyklu 2020L:
Nakład pracy studenta to 100h. Zgodnie z zaleceniami pilotażowego programu MNiSW pn. Mistrzowie Dydaktyki realizowanego przez prowadzących w University College London stosowane są metody czynne, oparte na tutoringu małych grup i uczeniu przez doświadczenie. Wykład stosowany jest w powiązaniu z innymi formami i jego rolą jest prowadzić do refleksji nad uprzednim doświadczeniem. |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: