Dawne i nowe media 20-2F-DNM
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2017L: | W cyklu 2016L: |
Efekty kształcenia
Wiedza
Student zna schemat komunikacji i jego podstawowe elementy; potrafi zdefiniować: komunikację, kanał komunikacji, medium, znak, kod.
Student potrafi podać pełną definicję komunikowania masowego M. Janowitza i prawidłowo objaśnić jej elementy składowe.
Student zna genezę, rozwój i znaczenie społeczne mediów masowych; może wskazać i objaśnić różne definicje tego zjawiska.
Student umie odtworzyć i zinterpretować piramidę komunikacyjną McQueila.
Student posiada elementarną wiedzę o koncepcjach komunikacyjnych W. J. Onga, M. McLuhana, E. Morin i M. Hopfinger.
Student zna w zarysie powstanie, rozwój i historię społeczną mediów masowych: prasy, radia, telewizji oraz Internetu.
Umiejętności
Student umie analizować przekazy medialne stosując wiedzę o cechach mediów masowych.
Student potrafi interpretować historyczne przekazy medialne w kontekście przemian form komunikacji.
Student opanował umiejętność wnioskowania o współczesnych przemianach mediów przez analogię do zjawisk historycznych.
Student potrafi samodzielnie rozpoznawać i wstępnie diagnozować zachodzące współcześnie przemiany w komunikacji społecznej.
Kompetencje społeczne
Student wypracował postawę analitycznego odbioru przekazów medialnych.
Student przejawia postawy otwartości i krytycyzmu wobec przemian wzorów kultury związanych z przekształceniami komunikacji społecznej.
Student nabywa umiejętność pracy zespołowej nad zagadnieniami akademickimi i pragmatycznymi.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: