Współpraca jednostek organizacyjnych pomocy społecznej z organizacjami pozarządowymi 20-1S-WJO
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2017Ln: | W cyklu 2017L: | W cyklu 2016L: | W cyklu 2018Ln: | W cyklu 2019L: | W cyklu 2018L: | W cyklu 2016Ln: | W cyklu 2019Ln: |
Efekty kształcenia
Wiedza:
Posiada wiedzę o sposobach wpływania na ludzi i wie jak oddziaływać na klientów (jednostki, grupy, społeczności), żeby angażować ich w starania na rzecz rozwiązywania ich własnych problemów.
Zna i interpretuje potrzeby społeczne.
Umie stosować w praktyce wiedzę naukową w zakresie……. (prawa, polityki społecznej, metodologii pracy socjalnej itp.).
Wie z jakich źródeł pozyskiwać informacje potrzebne do rozwiązywania problemu.
Wie jak realizować statutowe założenia i regulaminy pracy placówki z uwzględnieniem zasad poufności i dostępności udzielanej pomocy.
Potrafi wyciągać wnioski z obserwacji, informacji i wiedzy.
Wie jak łączyć elementy poszczególnych metod w zakresie odpowiadającym sytuacji osoby i rodziny.
Rozumie sytuację osoby i rodziny.
Dokonuje analizy dokumentów oraz właściwej interpretacji przepisów prawa, dostosowywanie ich do sytuacji osoby.
Wie jakie są uprawnienia i ich zakres oraz sposoby egzekwowania.
Umiejętności:
Umie starannie i zwięźle prowadzić dokumentację, zgodnie z zasadami i sztuką.
Stosuje standardy etyczne i zawodowe w pracy.
Potrafi pozyskiwać środki i wyszukiwać sposoby pomocy innym.
Stosuje wiedzę i rozumienie w praktyce.
Potrafi korzystać ze wsparcia instytucji świadczących pomoc (z obszaru opieki zdrowotnej, edukacji, terapii itp.).
Wie jak wykorzystywać materialne środowisko placówki dla poprawy jakości usług.
Potrafi współpracować z klientem i ważnymi osobami z ich otoczenia.
Współpracuje z przedstawicielami innych zawodów, instytucjami oraz wolontariuszami.
Aktywizuje społeczność lokalną.
Inicjuje i współrealizuje projekty działań społecznych, wspomaga aktywność, kształtuje postawy i stosunki międzyludzkie.
Kompetencje społeczne:
Potrafi słuchać innych celowo i ze zrozumieniem.
Tworzy i podtrzymuje wspomagające relacje interpersonalne.
Potrafi uczyć innych.
Komunikuje się skutecznie niewerbalnie i werbalnie - w mowie i na piśmie.
Potrafi nawiązywać i podtrzymywać kontakt i budujące stosunki międzyludzkie.
Buduje i wykorzystuje swój autorytet.
Negocjuje, nawiązuje kontakty i współpracuje z innymi ludźmi.
Potrafi docenić i twórczo wykorzystać zasoby dostępne w placówce i w społeczności.
Okazuje ciepło i empatię.
Szanuje podmiotowość klientów pracy socjalnej.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: