Konferencja grupy rodzinnej – trening (KGR) 20-1S-KGR1
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
W cyklu 2020Z:
Opis treści programowych: 1.Charakterystyka Konferencji Grupy Rodzinnej jako metody pomocy rodzinie. Teoretyczne aspekty, definicje, geneza. Zajęcia w formule wprowadzającej (opisowo-ćwiczeniowej) oraz warsztatowej (symulacja, drama, pokaz, obserwacja, trening aktorski - elementy). W części warsztatowej - symulacyjnej stosowane elementy VIT (wideotreningu komunikacji) |
W cyklu 2020Zn:
Opis treści programowych: 1.Charakterystyka Konferencji Grupy Rodzinnej jako metody pomocy rodzinie. Teoretyczne aspekty, definicje, geneza. Zajęcia w formule wprowadzającej (opisowo-ćwiczeniowej) oraz warsztatowej (symulacja, drama, pokaz, obserwacja, trening aktorski- elementy). W części warsztatowej - symulacyjnej stosowane elementy VIT (wideotreningu komunikacji) |
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Student/-ka posiada wiedzę na temat metody KGR. Zna rodzaje i efektywność systemów wparcia, w tym w ramach rozwiązań funkcjonujących w obszarze pomocy społecznej. Posiada wiedzę na temat funkcjonowania rodziny, rodzajów więzi i struktur społecznych ją wspomagających oraz utrudniających funkcjonowanie. Ma wiedzę o regułach komunikacji w ramach KGR.
Umiejętności
Student/-ka potrafi dokonać analizy, diagnozy i prognozy sytuacji rodziny problemowej. Umie wykorzystać posiadaną wiedzę, by podjąć działania przygotowujące spotkanie – KGR. Posługuje się zasadami prawnymi i etycznymi, a także standardami zawodowymi istotnymi z punktu widzenia pomocy rodzinie. Umie uwzględniać w praktyce zasady poufności. Potrafi komunikować się z użyciem specjalistycznej terminologii dotyczącej metody KGR. Potrafi pracować w grupie. Umie planować i realizować własne uczenie się.
Kompetencje społeczne
Student/-ka stara się dokonywać krytycznej oceny własnych kompetencji i efektów pracy. Prezentuje odpowiedzialną i empatyczną postawę wobec ludzi, w tym szczególnie rodzin problemowych; dostrzega i formułuje kwestie etyczne w zakresie wspierania rodziny.
Literatura
W cyklu 2020Z:
1. Przeperski J., Konferencja grupy rodzinnej w teorii i praktyce pracy socjalnej z rodziną. Akapit. Toruń 2015 Dodatkowe (uzupełniające) pozycje/materiały wg postępu realizacji programu – podawane będą przez prowadzącego poprzez pocztę elektroniczną oraz aplikację Microsoft Teams. |
W cyklu 2020Zn:
1. Przeperski J., Konferencja grupy rodzinnej w teorii i praktyce pracy socjalnej z rodziną. Akapit. Toruń 2015 Dodatkowe (uzupełniające) pozycje/materiały wg postępu realizacji programu – podawane będą przez prowadzącego poprzez pocztę elektroniczną oraz aplikację Microsoft Teams. |
Uwagi
W cyklu 2020Z:
OPIS SPOSOBU PROWADZENIA ZAJĘĆ Zajęcia prowadzone w sposób synchroniczny z wykorzystaniem aplikacji Microsoft Teams oraz kontakt poprzez pocztę elektroniczną. METODY KSZTAŁCENIA W trakcie realizacji przedmiotu wykorzystywane są/będą zdalne metody kształcenia/uczenia się, w tym: NAKŁAD PRACY STUDENTA Godziny kontaktowe Przygotowanie do poszczególnych zajęć (lektury, kwerendy) - 15 godzin. |
W cyklu 2020Zn:
OPIS SPOSOBU PROWADZENIA ZAJĘĆ Zajęcia prowadzone w sposób synchroniczny z wykorzystaniem aplikacji Microsoft Teams oraz kontakt poprzez pocztę elektroniczną. METODY KSZTAŁCENIA W trakcie realizacji przedmiotu wykorzystywane są/będą zdalne metody kształcenia/uczenia się, w tym: NAKŁAD PRACY STUDENTA |
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: