Asystent rodziny 20-1S-ARO
Warsztaty, podczas których studenci poznają specyfikę pracy i działań asystenta rodziny oraz najważniejsze problemy osób i rodzin objętych asystenturą asystenta rodziny. Studenci uczą się formułowania diagnozy oraz planu pracy z rodziną. Poznają metodykę działania asystenta rodziny opartą na modelu Podejścia Skoncentrowanego na Rozwiązaniach. Poznają istotę Dialogu Motywującego jako metody możliwej do zastosowania w pracy z rodziną objętą asystenturą (...).
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Warsztaty – mieszane metody : dyskusja dydaktyczna, analiza tekstów i podejmowanych podczas zajęć zagadnień, praca w grupie, symulacja, przygotowanie prezentacji
Literatura
Obowiązkowa:
1. Kornaszewska-Polak M., Aktualne wyzwania stojące przed asystentami rodzin (w) M. Kornaszewska-Polak (red.) Asystentura rodziny. Teoria, praktyka, badania. Wyższa Szkoła Humanitas, Sosnowiec 2016, s.129 -156,
2. Krasiejko I., Praca socjalna w praktyce asystenta rodziny. Przykład Podejścia Skoncentrowanego na Rozwiązaniach, Wydawnictwo Naukowe „Śląsk”, Katowice 2011, s.13-163,
3. Krasiejko I., Metodytka działania asystenta rodziny. Różne modele pracy socjalnej i terapeutycznej z rodziną. Śląsk 2012, s. 137-209,
3. Lizut J., Nyckowski A., Kompetencje asystenta rodziny (w) A. Durasiewicz, I. Podobas (red.) Asystentura i mediacje socjalne. Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. J. Korczaka, Warszawa 2015, s.57-67,
4. Wasilewska-Ostrowska K., Praca asystenta rodziny skoncentrowana na zasobach (w) A. Durasiewicz, I. Podobas (red.) Asystentura i mediacje socjalne. Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. J. Korczaka, Warszawa 2015, s. 95-104
5. Ustawa z dnia 9 czerwca 2011 roku o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz.U.2011.149.887)
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: