Trening interpersonalny 20-1F-TIN
Komunikowanie: definiowanie pojęć i modele komunikowania
Cele, funkcje i rodzaje komunikowania interpersonalnego
Psychologia relacji interpersonalnych
Specyfika komunikacji interpersonalnej pracownika socjalnego. Rola pracownika socjalnego w przezwyciężaniu barier komunikacyjnych
Style komunikowania się pracownika socjalnego z wybranymi klientami pomocy społecznej (osobami bezdomnymi, osobami bezrobotnymi, osobami niepełnosprawnymi, seniorami, mieszkańcami dps, uczestnikami ddp, dpś, osobami uzależnionymi, ofiarami przemocy domowej)
Zasady komunikowania się z wybranymi grupami klientów pomocy społecznej
Komunikowanie w sytuacji konfliktu
Asertywność komunikowania się
Autoprezentacja podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Podsumowanie zajęć
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2017Zn: | W cyklu 2018Z: | W cyklu 2017Z: | W cyklu 2019Zn: | W cyklu 2019Z: |
Kryteria oceniania
aktywność na zajęciach i podczas wyjść hospitacyjnych, praca w grupach zadaniowych, test
Literatura
Gast L., Bailey M. (2014), Doskonalenie komunikacji w pracy socjalnej, Warszawa: Centrum Rozwoju Zasobów Ludzkich
• Siudem A. (2008), Prawidłowa komunikacja – ważny aspekt pracy socjalnej, w: Poradnik dla pracowników socjalnych, Zamość: Miejskie Centrum Pomocy Rodzinie
• Kuś G (2012), Trening umiejętności w zakresie komunikacji werbalnej i niewerbalnej, Warszawa
• Cheri H. (2008), "Mowa ciała. Jak ważne jest pierwsze wrażenie" , Warszawa, . Świat Książki
• Okoń Z. (2004) "Porozumieć się, znaczy umieć słuchać"- Edukacja i Dialog
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: