Wpływ społeczny 10-FF-WLS
1. Wprowadzenie do psychologii społecznej i wpływu społecznego
2. Konformizm i posłuszeństwo autorytetom
3. Procesy grupowe
4. Mechanizmy i techniki wpływu społecznego
5. Sekwencyjne techniki wywierania wpływu, techniki oparte na emocjach
6. Werbalne sposoby perswazji, forma komunikatu
7. Wiarygodność nadawcy
8. Wpływ społeczny w mediach
9. Metody wpływu stosowane w reklamie
10. Metody podprogowe
11. Marketing polityczny
12. Wpływ społeczny w sektach
13. Metody propagandy stosowane w państwach totalitarnych
14. Wpływ miejsca i przestrzeni
15. Podsumowanie
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
PEP1_W06 Ma podstawową wiedzę o rodzajach więzi społecznych i o rządzących nimi prawidłowościach w obszarze związanym z działalnością edukacyjną.
PEP1_W08 Ma podstawową wiedzę dotyczącą procesów komunikowania interpersonalnego i społecznego, ich prawidłowości i zakłóceń, odnosi ją do wybranych obszarów działalności pedagogicznej.
PEP1_U01 Potrafi dokonać obserwacji i interpretacji zjawisk społecznych; analizuje ich powiązania z działalnością pedagogiczną w ramach studiowanej specjalności.
PEP1_K01 Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego dokształcania się zawodowego i rozwoju osobistego, dokonuje samooceny własnych kompetencji i doskonali umiejętności, wyznacza kierunki własnego rozwoju i kształcenia.
Kryteria oceniania
Prezentacje multimedialne
Filmy dokumentalne
Dyskusja
Praca w grupach
Kolokwium końcowe
30 godzin kontaktowych
30 godzin przygotowanie studenta
2 ECTS
Literatura
Literatura obowiązkowa:
Brown, R. (2006). Procesy grupowe, Gdańsk: Gdańskie Wydawnictwo Psychologiczne.
Ciążela-Kleniewska A. (2012), Konformizm w perspektywie psychologii społecznej – słabość charakteru czy element życia społecznego?, „Szkice Humanistyczne”, tom XII, nr 4 (vol. 30).
Doliński D. (2005), Techniki wpływu społecznego, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe Scholar.
Pratkanis, A., Aronson, E. (2003), Wiek propagandy. Używanie i nadużywanie perswazji na co dzień, Warszawa: Wydawnictwo Naukowe PWN.
Literatura uzupełniająca:
Cialdini, R. (2002). Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka. Gdańsk: GWP.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: