Twórcza socjalizacja i wychowanie 10-FF-TSW
1.Pojęcie ,ewolucja i koncepcje twórczości
2. Pojęcie, teorie, płaszczyzny i kierunki socjalizacji
3. Pojęcie i płaszczyzny wychowania
4. Emanacje twórczości -ich geneza, sposoby realizacji: działalność artystyczna i społeczna, sport i turystyka, edukacja, zatrudnienie,styl życia
5. Opcje pedagogiczne w kształtowaniu twórczych orientacji życiowych-teoria wychowania estetycznego , opcje wielopłaszczyznowego kształcenia w myśli pedagogicznej i nurcie Nowego Humanizmu.Aplikacje koncepcji I.Wojnar,B.Suchodolskiego,J.Gajdy
6.Pojęcie i wymiary transgresji-aplikacje teorii J.Kozieleckiego
7. Twórcza socjalizacja i wychowanie wobec problemów osób z niepełnosprawnością
8. Szanse i bariery działań twórczych w cyklu życia
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Wykład z prezentacją multimedialną
Forma zaliczenia; Dłuższa praca pisemna
Literatura
Cudowska A.:Twórcze orientacje życiowe w dialogu edukacyjnym, Transhumana,Białystok, 2014
Cudowska A.:Kształtowanie twórczych orientacji życiowych w procesie edukacji, Transhumana,Białystok 2004
Gajda J.: O nowy humanizm w edukacji,
Stasiak M.:Twórczy i harmonijny rozwój człowieka,Wydawnictwo WSHE,łódź 2006
Stegeman T.,Hitzeler M.,Blotevogel M.: Artetera[ie dla dzieci i młodziezy.Muzykoterapia.Choreoterapia .Terapia sztuką,wyd.Harmonia Universalis,Gdańsk 2015
Suchodolski B.: Twórczość jako styl życia, Studia filozoficzne, 1976
Szmit K.:Pedagogika twórczości, GWP,Gdańsk 2013
Szmit K.: Metody badań pedagogicznych nad twórczością,WSHE,łódź, 2009
Wojnar I. : Teoria wychowania estetycznego, PWN,Warszawa 1976
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: