Teatr w pedagogice 10-FF-TEA
- zapoznanie studentów z podstawowymi elementami warsztatu aktora i ich zastosowaniem
- zapoznanie ze sposobami pracy z wykorzystaniem technik aktorskich,
- ćwiczenia z zakresu technik aktorskich i teatralnych
- merytoryczne omówienie samodzielnie przygotowywanych i zaprezentowanych przez studentów prac.
TREŚCI PROGRAMOWE
1. Podstawowe wiadomości związane z teatrem i jego zastosowaniem w pedagogice.
2. Komunikacja niewerbalna
3. Dialog- umiejętność słuchania i ocena przekazu
4. Ćwiczenia z zakresu sztuki świadomego komunikowania się
5. Wchodzenie w rolę- empatia
6. Różne osobowości- róże oczekiwania- analiza i ćwiczenia
7. Jak powstaje spektakl teatralny
9. Przygotowanie i prezentacja etiud teatralnych lub scenariuszy zajęć, 10.podsumowanie i zaliczenie
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
-wykład w połączeniu z dyskusją
-rejestrowany wykład
-ćwiczenia na przykładzie
-analiza wskazanych utworów
-warsztaty i dyskusja online
Literatura
1. Toczyska B. (1998): Elementarne ćwiczenia dykcji. Gdańsk; Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe,
2. Czechow M. A (1995).: O technice aktora, AKSHA.
LITERATURA UZUPEŁNIAJĄCA
3. oprac. Klemensiewicz Z., uzup. Urbańczyk S.(1995).: Prawidła poprawnej wymowy polskiej. Kraków; Wydawnictwo Baran i Suszyński.
4. Pease A. (2001) Mowa ciała; Kielce, wyd. „Jedność”
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: