Pędzlem i szpachlą. Zagadnienia malarskie 10-FF-PSM
TREŚCI LICZBA GODZIN
Wykonanie pracy monochromatycznej z wykorzystaniem symbolu lub znaku. 5
Wykonanie pracy kolorystycznej o treści pozytywnej i zachęcającej, np. Jedz smacznie z apetytem. 5
Wykonanie pracy kolorystycznej zawierającą ostrzeżenie, np. Zatruta studnia. 5
Wykonanie pracy wielkoformatowej w grupie, pt. Walka czerwieni z błękitem. 5
Wykonanie dowolnego malowidła za pomocą patyka i farby z puszki. 5
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Student zna podstawy teorii widzenia.
Student zna podstawowe terminy sztuk plastycznych, które mają charakter interdyscyplinarny
Student zna działanie koloru jako informacji.
Umiejętności
Student potrafi wykonać kompozycje płaską i przestrzenną.
Student potrafi posługiwać się kolorem i walorem.
Student potrafi posługiwać się symbolem i znakiem.
Kompetencje społeczne
Student, który zaliczył przedmiot potrafi oddziaływać na estetykę miejsca środkami plastycznymi.
Student, który zaliczył przedmiot potrafi posługiwać się środkami malarskimi i rysunkowymi w pracy z grupą.
Student, który zaliczył przedmiot potrafi motywować i zachęcać do prac plastycznych.
Kryteria oceniania
Sposób pomiaru
Ocena wypowiedzi studenta.
Ocena prezentowanej pracy.
Dorobek pracy studenta.
Literatura
Bela Hamvas, 2001, Filozofia wina, Warszawa
Zbigniew Herbert, 2000, Martwa natura z wędzidłem, Warszawa
Zbigniew Herbert, 2005, Labirynt nad morzem, Warszawa
Maria Rzepińska, 1989, Historia koloru tom I,II, Warszawa
Enrico Annoscia, 1998, Historia sztuki świata, Warszawa
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: