Problemy społeczne w mediach 10-FF-PRM
1. Pojęcie i typy problemów społecznych
2. Pojęcie,typy i funkcje mediów
3. Badania nad przekazem medialnym
4. Zadania pedagogiki a w tym instytucji edukacji,wychowania i socjalizacji w przygotowaniu człowieka do korzystania z mediów
5. Niepełnosprawność w mediach: film, baśń, reklama społeczna
6. Przemoc w mediach
7. Media wobec zaburzeń odżywiania
8. Prezentyzm i opcje autoprezentacji dorosłych a sytuacja dzieci
9. Język na sprzedaż
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Wykład z prezentacją multimedialną
Dłuższa prezentacja pisemna wyników badań własnych
Literatura
Bralczyk:Język na sprzedaż
Czapiński J.,Panek J. :Diagnoza 2014
Desmurget M.:Teleogłupianie,O zgubnych skutkach oglądania telewizji przez dzieci,Wyd. Czarna Owca,Warszawa 2012
Eco U.: Superman w literaturze masowej, PIW,Warszawa 1996
Goban-Klass T.:Media i komunikowanie masowe,PWN,Warszawa 1999
Krzemień-Ojak S. :Kultura i sztuka u progu XXI wieku,Transhumana 1997
Media na rynku.
Szkudlarek T. Media.Szkice z pedagogiki dystansu, IMPUls, Kraków 1999
Żuraw H., Cyrk Barnuma. Medialne wizerunki osób
niepełnosprawnych i chorych,(w :)Socjopedagogiczne aspekty rehabilitacji osób niepełnosprawnych, t. V ,T. Żółkowska, T. Ramik
-Mażewska (red.) , Wyd.Uniwersytetu Szczecińskiego, Szczecin 2010
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: