Pedagogika czasu wolnego 10-FF-PCW
1. Pojęcie, geneza ,składniki czasu wolnego
2. Funkcje czasu wolnego
3. Kierunki i stan badań nad czasem wolnym
4. Pojęcie i zadania pedagogiki czasu wolnego
5. zadania instytucji edukacyjnych w zakresie edukacji "do" i "przez" czas wolny
6. Pojęcie i rola zainteresowań
7. Geneza,rodzaje,pojęcie turystyki -jej znaczenie dla społeczeństw i środowiska
8. Geneza,rodzaje i znaczenia sportu i kultury fizycznej.
9. Pojęcie, wymiary uczestnictwa kulturalnego i działalności organizatorskiej
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Wykład z prezentacją multimedialną
Wykonanie pracy zaliczeniowej -badawczej,pisemnej
Literatura
Badanie stanu zdrowia ludności, 2004, GUS, Warszawa.
DIADA Summary report, 2006 (www.apintech.com/diada/public.html).
Economic Impulses of Accessible Tourism for All, 2004, BMWA (www.eca.lu/upload/BMWA.pdf).
Grabowski J., Milewska M., Stasiak A., 2007, Vademecum organizatora turystyki niepełnosprawnych, Wydawnictwo WSTH w Łodzi, Łódź.
Kaganek K., 2005, Bariery uprawiania turystyki w opinii osób niepełnosprawnych, [w:] Midura F., Żbikowski J. (red.), Krajoznawstwo i turystyka osób niepełnosprawnych, Wydawnictwo PWSZ im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej, Biała Podlaska.
OSSATE, 2006
Pięta :Pedagogika czasu wolnego
Skalska T., 2004, Turystyka osób niepełnosprawnych. Ograniczenia i możliwości rozwoju, Wydawnictwo WSHGiT, Warszawa
Przecławski K., 1994, Turystyka a świat współczesny, Uniwersytet Warszawski, Instytut Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji, Zakład Społecznych Problemów Wychowania, Warszawa
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: