Fotografia 10-FF-FOT
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
Student, który zaliczył przedmiot, wymienia przykłady znanych dzieł z historii fotografii światowej i polskiej, ze szczególnym uwzględnieniem tych, które mają wyraźny aspekt pedagogiczny i arteterapeutyczny lub które charakteryzują się dużą wrażliwością społeczną.
Student, który zaliczył przedmiot, ma wiedzę o rozmaitych specyficznych technikach fotograficznych możliwych do zastosowania w praktyce pedagoga specjalnego
i arteterapeuty.
Student, który zaliczył przedmiot, rozumie rolę dokumentacji wizualnej (fotograficznej) w badaniach naukowych oraz działaniach praktycznych z zakresu pedagogiki specjalnej.
Student, który zaliczył przedmiot, wymienia opisane w literaturze przedmiotu wybrane przykłady warsztatów arteterapeutycznych, w których zastosowano fotografię, wraz z ich założeniami i możliwymi do osiągnięcia celami praktycznymi w postaci wsparcia osób z daną dysfunkcją lub potrzebą edukacyjną.
Student, który zaliczył przedmiot, ma wiedzę na temat zasad i norm moralnych związanych z fotografowaniem innych ludzi, wśród których znajdują się osoby z dysfunkcjami fizycznymi lub psychicznymi, a także na temat ochrony prawa do wizerunku drugiej osoby.
Umiejętności
Student potrafi prawidłowo fotografować ludzi, zdarzenia i przedmioty oraz wykorzystać tę umiejętność w praktyce pedagoga specjalnego lub arteterapeuty.
Student potrafi analizować prace artystyczne z zakresu fotografii pod kątem etyki, wrażliwości społecznej oraz zawartych w nich wątków pedagogicznych i terapeutycznych.
Student potrafi zaprojektować i poprowadzić warsztat arteterapeutyczny z użyciem fotografii.
Student umie dopasować i zastosować wybrane techniki fotograficzne do odpowiednich działań arteterapeutycznych i procesów pedagogicznych w celu wspierania rozwoju swoich podopiecznych.
Student wykonując niektóre zadania fotograficzne w ramach zajęć rozwija swoją umiejętność pracy w grupie.
Kompetencje społeczne
Analizując projekty fotograficzne cudze i własne pod kątem poruszanych w nich problemów moralnych, społecznych i pedagogicznych student zagłębia się w etyczne aspekty sztuki, rozumie w jaki sposób sztuka może czynić dobro innym ludziom, uwrażliwia się na problemy innych.
Student ma potrzebę poznawania nowych dziedzin, w tym dziedzin artystycznych, które mogą stanowić istotny wkład w jego rozwój jako pedagoga specjalnego lub arteterapeuty.
Student jest gotowy do uczestnictwa w grupach i instytucjach, które zajmują się organizowaniem pomocy innym poprzez arteterapię i inne działania z obszaru pedagogiki specjalnej.
Student ma chęć stosowania działań fotograficznych w arteterapii i pedagogice specjalnej, projektowania warsztatów i ćwiczeń z tych dziedzin.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: