Elementy terapii ręki 10-FF-ETR
Podstawowe zagadnienia dotyczące terapii ręki - zrealizowane podczas zajęć stacjonarnych.
Schemat ciała człowieka, orientacja w schemacie własnego ciała, schemacie ciała drugiej osoby, położeniu przedmiotów w przestrzeni, orientacji na kartce papieru - zrealizowane podczas zajęć stacjonarnych.
Wspomaganie koordynacji wzrokowo-ruchowej - przykładowe ćwiczenia oraz pomocne materiały - zrealizowane podczas zajęć stacjonarnych.
Ćwiczenia grafomotoryczne - przykłady ćwiczeń i pomocne materiały - zrealizowane podczas zajęć stacjonarnych.
Trening prawidłowej postawy ciała - zrealizowane podczas zajęć stacjonarnych.
Usprawniania mięśnia poprzecznego brzucha - zrealizowane podczas zajęć stacjonarnych.
Ćwiczenia w zakresie terapii ręki - zajęcia praktyczne - realizacja poprzez scenariusze zajęć.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Kryteria oceniania
Prezentacje przesłane drogą mailową za pośrednictwem poczty w domenie aps.edu.pl
Zajęcia zaliczane są w formie scenariuszy, które Studenci przesyłają przez aps.edu.pl
Scenariusze powinny zawierać przebieg zajęć z opisem zabaw dla dzieci, należy zaznaczyć grupę wiekową, dla której przeznaczone są zajęcia. Schemat zajęć z zakresu terapii ręki został omówiony podczas zajęć stacjonarnych.
Literatura
Literatura obowiązkowa
https://docplayer.pl/6148616-6-temat-numeru-terapia-reki.html
http://poradniapolice.pl/wp-content/uploads/2017/06/Funkcjonalna-terapia-r%C4%99ki.pdf
https://www.wseit.edu.pl/images/upload/monografie/2017/%C4%86wiczenia%20usprawniaj%C4%85ce%20r%C4%99k%C4%99%20spastyczn%C4%85%20opracowane%20w%20oparciu%20o%20metod%C4%99%20Ester%20Cotton.pdf
http://www.sp11bedzin.edu.pl/Funkcjonalna.pdf
1. Ćwiczenia rozwijające sprawność ruchową ręki i koordynację wzrokowo-ruchową / Hana Tymichova ; il. Katarzyna Rocławska-Dąbecka ; [red. nauk. prof. dr hab. Bronisław Rocławski]. - Wyd. 2. - Gdańsk : Glottispol, 2004
2. Grafomotoryka u dzieci w wieku 7-13 lat / Aneta Domagała, Urszula Mirecka ; Uniwersytet Marii Curie Skłodowskiej. Zakład Logopedii i Językoznawstwa Stosowanego. - Lublin : Wydawnictwo Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej, 2010
3. Bartkiewicz W., Giczewska A.: Terapia ręki. Acentrum Szkolenia S.C., Warszawa 2014.
4. Kranowitz C.: Nie-zgrane dziecko. Zaburzenia przetwarzania sensorycznego – diagnoza i postępowanie. Harmonia, Gdańsk 2011.
5. Ćwiczenia w pisaniu dla klas 1-3 : grafomotoryka i pisanie : praca zbiorowa. Cz. 1 / pod red. Steni Doroszuk ; [zespół aut.: Maria Alaba et al.]. - Warszawa : Dr Josef Raabe Spółka Wydawnicza, 2012
6. Dzieci o specjalnych potrzebach komunikacyjnych : diagnoza, edukacja, terapia / red. nauk. Barbara Winczura. - Kraków : Oficyna Wydawnicza "Impuls", 2013
7. Przygotowanie do nauki pisania : ćwiczenia grafomotoryczne według Hany Tymichovej : przewodnik metodyczny dla rodziców i nauczycieli / Marta Bogdanowicz. - Wyd. 4. - Gdańsk : Wydawnictwo Harmonia, 2008.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: