Rys historyczny niepełnosprawności 10-7F-RHN
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2016Z: | W cyklu 2018Z: |
Efekty kształcenia
PN2_KK_W01
Zna najważniejsze koncepcje pedagogiczne, mające wpływ na proces kształcenia i wychowania osób z niepełnosprawnością; wie, kto był twórcą danych koncepcji; wie, jakie jest znaczenie tych koncepcji dla współczesnej myśli pedagogiki specjalnej
PN2_KK_W02
Zna wybitnych polskich i europejskich przedstawicieli myśli pedagogiki specjalnej
PN2_KK_W03
Zna genezę i rozwój instytucji i organizacji związanych z opieką, kształceniem i wychowaniem osób z niepełnosprawnością w kontekście historycznym.
PN2_KK_W04
Ma wiedzę o tradycjach związanych z opieką, kształceniem i wychowaniem osób z niepełnosprawnością w poszczególnych okresach historycznych, z uwzględnieniem kontekstu kulturowego.
PN2_KK_U01
Potrafi omówić specyfikę procesów opieki, wychowania i kształcenia osób z niepełnosprawnością w poszczególnych okresach historycznych, uwzględniając specyfikę różnych niepełnosprawności.
PN2_KK_U02
Umie zaprezentować swoje stanowisko i argumentować podczas analizy zjawisk związanych z opieką, kształceniem i wychowaniem osób z niepełnosprawnością w poszczególnych epokach historycznych.
PN2_KK_U03
Dokonuje analizy sytuacji osób z niepełnosprawnością w poszczególnych epokach historycznych.
PN2_KK_K01
Podejmuje refleksję dotyczącą współczesnej pedagogiki specjalnej, z uwzględnieniem koncepcji i dokonań wybitnych przedstawicieli pedagogiki specjalnej w kontekście historycznym.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: