Niepełnosprawność w ujęciu kulturoznawczym 10-7F-NUK
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2016Z: | W cyklu 2018Z: |
Efekty kształcenia
PN2_KK_W01
Zna podstawową terminologię oraz koncepcje, opisujące praktyki, relacje i procesy zachodzące w kulturze , a także koncepcje człowieka jako uczestnika i twórcy kultury.
PN2_KK_W02
Wie, jaka jest rola osób niepełnosprawnych w procesach kulturotwórczych w różnych epokach historycznych.
PN2_KK_W03
Zna i potrafi wymienić niepełnosprawnych twórców w różnych epokach historycznych.
PN2_KK_W04
Ma podstawową wiedzę o współczesnym życiu kulturalnym oraz o tendencjach i zmianach w praktykach kulturowych, uwzględniając zmiany dotyczące zjawiska niepełnosprawności oraz osób niepełnosprawnych.
PN2_KK_U01
Posługuje się podstawowymi pojęciami teoretycznymi, paradygmatami badawczymi pojęciami właściwymi dla kulturoznawstwa w kontekście niepełnosprawności.
PN2_KK_U02
Posiada elementarne umiejętności badawcze pozwalające na rozwiązywanie zadań i problemów, pojawiających w obrębie badań nad niepełnosprawnością w aspekcie kulturotwórczym.
PN2_KK_U03
Posługuje się koncepcjami życia społeczno- kulturowego, obejmującymi problematykę uczestnictwa osób z niepełnosprawnością w kulturze , obyczaju, religii, tożsamości narodowej, migracji oraz wielokulturowości.
PN2_KK_K01
Jest krytyczny wobec wiedzy, którą przyswaja, panujących autorytetów, ideologii i mód.
PN2_KK_K02
Współtworzy relacje i współpracuje z różnymi grupami w zakresie rozpowszechniania wiedzy o kulturotwórczej roli osób z niepełnosprawnościami.
PN2_KK_K03
Ma świadomość wagi refleksji na tematy etyczne związane z własną pracą oraz odpowiedzialnością przed członkami grupy społecznej.
PN2_KK_K04
Student jest świadomy społecznej odpowiedzialności wynikającej z jego wiedzy dotyczącej zjawiska niepełnosprawności w aspekcie kulturoznawczym.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: