Erudycyjne seminarium tematyczne - Autorstwo własnego życia a niepełnosprawność 10-7F-EST
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2019L: | W cyklu 2017L: |
Efekty kształcenia
Wiedza
PN2_KK_W02 Zna znaczenie podstawowych terminów: niepełnosprawność, zasoby osobowe i społeczne człowieka, trajektoria niepełnosprawności, kultura niepełnosprawności, umocnienie, normalizacja, autorstwo własnego życia, dobrostan, samostanowienie, autonomia, jakość życia, zadania rozwojowe, koherencja, wsparcie.
PN2_KK_W01 Zna implikacje psychologii humanistycznej i psychologii pozytywnej w rozumieniu fenomenu niepełnosprawności.
PN2_KK_W03 Zna filozoficzne, psychologiczne i społeczne koncepcje człowieka w kontekście niepełnosprawności i procesu rewalidacji, rehabilitacji i terapii.
PN2_KK_W11 Ma wiedzę o osobach z niepełnosprawnością uwzględniając ich biografię, warunki środowiska wychowania (rodzinnego, instytucjonalnego, środowiska lokalnego).
PN2_KK_W11 Ma wiedzę o osobach z niepełnosprawnością jako uczestnikach procesów wsparcia, rehabilitacji, rewalidacji, terapii.
PN2_KK_W06 Ma wiedzę o diagnozowaniu wybranych aspektów funkcjonowania osób z niepełnosprawnością: autorstwo własnego życia, samostanowienie, jakość życia, dobrostan.
PN2_KK_W09 Ma wiedzę o usługach świadczonych na rzecz niepełnosprawnych i możliwościach ich oceny oraz rekomendacjach do konstruowania systemów wsparcia .
PN2_KK_W11 Wskazuje istotnie problemy osób z niepełnosprawnością w wymiarze osobowym, społecznym, kulturowym, ekonomicznym.
Umiejętności
PN2_KK_U07 Posiada pogłębione umiejętności wyszukiwania i przetwarzania informacji oraz ich interpretowania na temat zjawisk społecznych związanych z niepełnosprawnością (np. wykluczenie, piętno, stygmatyzacja), przy użyciu różnych źródeł .
PN2_KK_U08 Wyjaśnia filozoficzne, psychologiczne i społeczne koncepcje człowieka w aspekcie niepełnosprawności i procesu rewalidacji, rehabilitacji i terapii.
PN2_KK_U08 Wyjaśnia założenia psychologii humanistycznej i psychologii pozytywnej w odniesieniu do różnych przejawów życia osób z niepełnosprawnością.
PN2_KK_U08 Umie interpretować fenomen niepełnosprawności w kontekście „punktu archimedesowego” człowieka, uwzględniając różne koncepcje i teorie.
PN2_KK_U02 Umie wyjaśniać znaczenie podstawowych terminów w kontekście właściwych teorii i koncepcji: trajektoria niepełnosprawności, autorstwo własnego życia, dobrostan, samostanowienie, jakość życia, zadania rozwojowe, koherencja.
PN2_KK_U04 Uzasadnia stosowanie paradygmatu jakościowego i założeń fenomenologicznych w badaniach nad zasobami osobistymi osób z niepełnosprawnością.
PN2_KK_U09 Umie wnikliwie analizować biografie osób z niepełnosprawnością i interpretować fakty w perspektywie wybranych koncepcji i wyników naukowych badań.
PN2_KK_U09 umie interpretować istotnie problemy osób z niepełnosprawnością w wymiarze osobowym, społecznym, kulturowym, ekonomicznym.
Kompetencje społeczne
PN2_KK_K03 Utożsamia się z wartościami, jakie prezentują nauki podejmujące zagadnienie niepełnosprawności (m.in. pedagogika specjalna, psychologia, filozofia, pedagogika społeczna, medycyna, prawo).
PN2_KK_K07 W dyskusjach używa argumentów świadczących o wrażliwości etycznej na sytuację i problemy życiowe osób z niepełnosprawnością.
PN2_KK_K02 Prezentuje postawę kreatywną i samodzielność w poszukiwaniu istotnych obszarów działania na rzecz osób z niepełnosprawnością.
PN2_KK_K06 Ma świadomość własnej odpowiedzialności za jakość podejmowanych działań na rzecz osób z niepełnosprawnością oraz przestrzegania zasad etyki zawodowej.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: