Sztuka w przestrzeni publicznej 10-6S-SPU1
Podczas zajęć student poznaje podstawowe działania artystyczne możliwe do zastosowania w przestrzeni publicznej.
Omawiane są zagadnienia:
1. praca w otwartej przestrzeni
2. znaczenie działań artystycznych dla środowiska
3. Możliwości jakie daje praca z ludźmi w terenie.
4. Różnice pomiędzy funkcją sztuki w zamkniętej przestrzeni galeryjnej, a jej oddziaływaniem w otwartym środowisku miejskim.
Student wykonuje zadania:
1. Student dostaje założenie projektu, wyznaczone przez ramy zadania.
2. Temat zadania zostaje zinterpretowany i omówiony podczas wykładu dla grupy oraz indywidualnych korekt.
3. Czas na wykonanie projektu, wprowadzenie korekt i jego rozwijanie.
4. Realizacja projektu.
Wykłady, dyskusje, prezentacja sylwetek artystów związanych ze sztuką ulokowaną w przestrzeni publicznej.
Autoprezentacja pracy. Praca może odbywać się stacjonarnie lub zdalnie zależnie od decyzji prowadzącego.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
1. Student dysponuje poszerzoną wiedzą o sztuce współczesnej i najnowszej.
2. Student ma wiedzę o funkcjonowaniu sztuki w przestrzeni publicznej i jej związkach z życiem społecznym oraz antropologicznych i kulturowych uwarunkowaniach.
Umiejętności:
1. Student potrafi zaprojektować i zrealizować własne koncepcje artystyczne w przestrzeni publicznej z wykorzystanie klasycznych bądź intermedialnych środków plastycznych.
2. Student potrafi łączyć w swoich wytworach i działaniach artystycznych plastyczne środki wyrazu z animacją zachowań społecznych.
Kompetencje:
1. Student potrafi współdziałać w grupie oraz organizować i kierować działaniami grupy w celu realizacji działań artystycznych w przestrzeni publicznej.
Kryteria oceniania
Na ocenę studenta składa się:
frekwencja na zajęciach,
przygotowanie do zajęć,
zaangażowanie w realizację projektu,
wykonanie projektu,
zgodność realizacji projektu ze wskazaniami prowadzącego,
ostateczny kształt zrealizowanego projektu wraz z prezentacją.
Każdy student musi dołączyć do zespołu i założyć w zakładce "pliki" katalog ze swoim imieniem i nazwiskiem. W tym katalogu umieszcza prace, które realizuje w danym semestrze do wglądu i oceny prowadzącego.
Dodatkowo każdy student umieszcza swoje prace na osobistym dysku "Google drive" podczas zajęć na prośbę prowadzącego udostępnia on link do folderu na swoim dysku w celu przeprowadzenia korekty.
Zaliczenie przedmiotu odbywa się w ostatnim terminie spotkań w semestrze. Jest to przegląd na ocenę.
Literatura
1. "Psychopatologia życia codziennego. Marzenia senne" Sigmund Freud, Wydawnictwo naukowe PWN, ISBN 978-83-01-17283-1
2. "Wstęp do Psychoanalizy" Sigmund Freud, Wydawnictwo Marek Derewiecki, ISBN 978-83-61199-18-2
3. "Imiona - Ojca" Jacques Lacan, Wydawnictwo Naukowe PWN, ISBN 978-83-01-17437-8
4. "Seminarium III Psychozy" Jacques Lacan, Wydawnictwo Naukowe PWN, ISBN 978-83-01-17840-6
5. "Hiperprzestrzeną" Michio Kaku, Wydawnictwo Pruszyński i S-ka, ISBN 978-83-7648-769-4
6. "Europa niedokończona przygoda" Zygmunt Bauman, Wydawnictwo Literackie, 978-83-08-04972-3
7. "Diabeł i arcydzieło", Stanisław Lem, Wydawnictwo Literackie, ISBN 978-83-08-06809-0
8. "Teoria widzenia", Władysław Strzemiński, wydane przez Muzeum Sztuki w Łodzi, ISBN 978-83-63820-47-3
9. "Mit indywidualny neurotyka", Jacques Lacan, Wydawnictwo PWN, ISBN: 978-83-01-18073-7
10. Polski Street Art (vol. 1), Fundacja Sztuki Zewnętrznej
11. Polski Street Art (vol. 2), Fundacja Sztuki Zewnętrznej
12. Graffiti w Polsce, (2011), Fundacja Sztuki Zewnętrznej
13. "Poza zasadą przyjemności", Sigmund Freud, Wydawnictwo Naukowe PWN, ISBN: 978-83-01-14494-4
14. "Człowiek i jego znaki", Adrian Frutiger, d2d.pl, ISBN: 978-83-927308-3-5
15. "Jeszcze krótsza historia czasu", Stephen Hawking, Leonard Mlodinow, Zysk i S-ka, ISBN: 978-83-7785-296-5
16. "Interaction of Color" Josef Alberts, Yale University Press, ISBN: 978-0-300-17935-4
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: