Rysunek 2 10-6F-RY2
Umiejętność stawiania pytań poprzez budowanie i kształtowanie postaw na bazie obserwacji oraz poszukiwanie i formowanie samodzielnych wyborów związanych z określeniem ram i granic możliwości przekazu myśli i idei. Propozycje poddane dyskusji i ocenie stają się miejscem dialogu, dzieleniem doświadczeń i prezentacji różnych postaw artystycznych koniecznych w umiejętnym uczestniczeniu szeroko rozumianej sferze kultury. Praca dyplomowa jako wypowiedź poprzez szeroko pojęty warsztat rysownika.
Zakreślenie tematów inspirujących wyobraźnie twórczą i próba postawienia pytań aktywizujących warsztat.
Estetyzacja sztuki kontra czysta sztuka. Rozwijanie świadomości artystycznej poprzez analizowanie poszczególnych projektów powstałych w trakcie spotkań w pracowni, oraz samodzielnych zadań aktywujących własne metody kreacji.
Zakreślenie tematów inspirujących wyobraźnie twórczą i próba postawienia pytań aktywizujących warsztat.
Estetyzacja sztuki kontra czysta sztuka. Rozwijanie świadomości artystycznej poprzez analizowanie poszczególnych projektów powstałych w trakcie spotkań w pracowni, oraz samodzielnych zadań aktywujących własne metody kreacji.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza:
1. Student zna podstawowe i zaawansowane techniki rysunkowe.
2. Student zna najwybitniejszych twórców sztuki współczesnej i dawnej posługujących się rysunkiem oraz ich dzieła.
Umiejętności:
1. Student opanował podstawowe i zaawansowane techniki rysunku artystycznego.
3. Student potrafi dobrać właściwe środki wyrazu technikami rysunkowymi do znaczeń, które zamierza przekazać.
Kompetencje:
1. Student ma zdolność krytycznej oceny własnych prac pod kątem sprawności użycia technik rysunkowych.
2. Student potrafi omówić prace rysunkowe i objaśnić zastosowane w nich techniki.
Kryteria oceniania
Uczestnictwo w obowiązkowych zajęciach w pracowni, korektach prowadzonych indywidualnie i zbiorowo, wspólne prowadzenie projektu od szkicu po końcową realizację.
Godziny kontaktowe np. wykład, ćwiczenia -45
Przygotowanie się do zajęć, lektury-55
Przygotowanie się do kolokwium-15
Przygotowanie referatu, eseju, prezentacji-5
Literatura
Maria Anna Potocka Estetyka kontra sztuka. Kompromitacja założeń
estetycznych w konfrontacji ze sztuką nowoczesną”.
- Monografia Jarosława Modzelewskiego „Nowe zjawiska w sztuce polskiej po
2000”Galeria Zderzak
-„Zmęczeni rzeczywistością. Rozmowy z artystami”, Jakub Banasiak
-„Słownik kierunków, ruchów i kluczowych pojęć sztuki drugiej połowy XX
wieku”, Marcin Giżycki
- „Poetyka przestrzeni” G. Bachelard
- „Sztuka i percepcja wzrokowa” R. Arncheim
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: