Relacje mistrz - uczeń w pedagogice 10-6F-RMU
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Student zna przykłady wybitnych relacji mistrz – uczeń w dziadzinach sztuk pięknych. Student posiada uporządkowaną, rozszerzoną i pogłębioną wiedzę na temat wspomagania drugiego człowieka w ekspresji siebie środkami wyrazu z dziedziny sztuk plastycznych. Zna i rozumie kluczowe formy relacji mistrz – uczeń w obszarze sztuk pięknych.
Student dobrze orientuje się w strukturze instytucji polskiego oraz europejskiego systemu artystycznego i potrafi funkcjonować w układzie instytucji obiegu sztuki. Kategoryzuje i rozróżnia systemy i formy szkolnictwa artystycznego.
Student poznaje specyfikę warsztatu mistrzowskiego. Student posiada uporządkowaną, rozszerzoną i pogłębioną wiedzę o metodach analizy i interpretacji wizualnych oraz audiowizualnych wytworów kultury, stosowanych na gruncie nauk humanistycznych.
Student umie zanalizować korzyści wynikające z obcowania z autorytetem artystyczny. Student obserwuje oraz analizuje środki ekspresji użyte w kreacji wizualnych oraz audiowizualnych wytworów kultury i wykorzystuje uzyskaną wiedzę w projektowaniu oraz ekspozycji własnych prac artystycznych.
Student samodzielnie projektuje prace artystyczne, odwołując się do własnych doświadczeń artystycznych i korzystając z całość własnej wiedzy o sztuce i kulturze. Umie wskazać autorytety artystyczne.
Student potrafi współdziałać z innymi, przyjmując kierowniczą role w zespole, w realizacji działań artystycznych, oraz innych działań zespołowych.
Student ma świadomość swojej roli wobec przyszłych uczniów i podopiecznych. Potrafi wykorzystać zdolności, wiedzę i umiejętności artystyczne do wspomagania rozwoju drugiego człowieka poprzez wyzwalanie jego potencjału twórczego.
Student potrafi użyć poszerzonej wiedzy teoretycznej z zakresu pedagogiki i powiązanych z nią dyscyplin do analizy i interpretacji lub diagnozy indywidualnych bądź grupowych zachowań ludzi.
Student łączy wrażliwość artystyczną ze zrozumieniem i poszanowaniem jednostkowej niepowtarzalności innego człowieka, akceptując i postrzegając jako wartość jego odmienność kulturową, mentalną czy fizyczną.
Potrafi animować prace nad rozwojem uczestników procesów pedagogicznych oraz wspierać ich samodzielność w zdobywaniu wiedzy, a także inspirować do działań na rzecz uczenia się przez całe życie.
Student w wysokim stopniu jest świadomy konieczności nieustannego doskonalenia warsztatu artystycznego i samodzielnego poszukiwania doskonalszych form ekspresji artystycznej.
Student rozumie potrzebę dalszego rozwoju intelektualnego i jego związku z kształtowaniem swojej osobowości jako człowieka i artysty; chce pogłębiać swoją wiedzę humanistyczną i inspiruje do tego innych. Potrafi szukać dobrych praktyk w zakresie pedagogiki artystycznej.
Student potrafi w sposób kulturalny nawiązać i podtrzymać kontakt oraz współpracować z innymi osobami, traktując je z empatią i szanując ich godność osobistą.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: