Wczesne wspomaganie rozwoju dzieci z zespołami genetycznymi 10-5S-WDG
1.Podstawowa wiedza potrzebna do zrozumienia chorób genetycznych,
2. Wspomaganie rozwoju dzieci z wybranymi zespołami genetycznymi,
3. Wczesna opieka logopedyczna dzieci w przypadku wybranych zespołów genetycznych,
3. Rola rodziaca w terapii dziecka,
4.Hospitacja zajęćw placówce klinicznej
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
PC2_KK_W01, PC2_KK_W04
Zna definicję, podział i etiologię zaburzeń rozwojowych
PC2_KS_W05
Zna zasady diagnostyki dysmorfologicznej zaburzeń rozwojowych w zespołach genetycznych
PC2_KK_W01, PC2_KK_W04, PC2_KK_W06
Zna etiologię, charakterystykę i rozwój dzieci z wybranymi zespołami genetycznymi
PC2_KK_U02, PC2_KS_U03
Potrafi sformułować diagnozę funkcjonalną dzieci z zespołami genetycznymi
PC2_KS_U02
Umie stworzyć plan wczesnej opieki logopedycznej w przypadku dzieci z omówionymi zespołami genetycznymi
PC2_KK_K04, PC2_KS_K01, PC2_KS_K02
Jest wrażliwy na indywidualne potrzeby pacjenta z zespołami genetycznymi
Literatura
1. Kaczan T., Śmigiel R. (red.), 2012, Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju u dzieci z chorobami genetycznymi, Oficyna Wydawnicza .Impuls, Kraków;
2. Cieszyńska Rożek J., Sobolewski P., Grzesiak-Witek D. (red.), 2018, Zaburzenia mowy w wybranych zespołach uwarunkowanych genetycznie, Wydawnictwo CZELEJ, Lublin;
3. Cytowska B., Winczura B., Stawarski A., (red.), 2008, Dzieci chore, niepełnosprawne i z utrudnieniami w rozwoju, Oficyna Wydawnicza .Impuls Kraków;
4. Cunningham C. ,1992, Dzieci z zespołem Downa. Poradnik dla rodziców, WSiP, Warszawa;
5. Borkowska M., 1997, Dziecko niepełnosprawne ruchowo, cz.II Usprawnianie ruchowe, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa;
6. Cytowska B., Winczura B., (red.), 2008, Wczesna interwencja i wspomaganie rozwoju małego dziecka, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków;
7. Kaczmarek B.B., 2008, Wspomaganie rozwoju dzieci z zspołem Downa – teoria i praktyka, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków;
8. Michilewicz S., (red.), 2010, Dziecko z trudnościami w rozwoju, Oficyna Wydawnicza Impuls, Kraków;
9. Lowe A., 1999, Każde dziecko może nauczyć się mówić, Media Rodzina, Poznań;
10. Twardowski A. (red.), 2005, Wspomaganie rozwoju dzieci ze złożonymi zespołami zaburzeń, Stowarzyszenie na rzecz Dzieci z Zaburzeniami Genetycznymi „GEN”, Poznań.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: