Psychologia nieprzystosowanych społecznie 10-5S-PNS1
TREŚCI PROGRAMOWE
- Pojęcie nieprzystosowania społecznego,
- Kryteria diagnostyczne.
- Psychologiczne determinanty nieprzystosowania społecznego
- Osobowość a nieprzystosowanie społeczne
- Aspekty diagnostyczne, narzędzia, metody.
- Zaburzenia emocjonalne i zaburzenia zachowania , nieprzystosowanie a rozwój kariery przestępczej
- Potrzeby, zasoby i możliwości rozwojowe osób nieprzystosowanych społecznie.
- Metody i techniki pracy wychowawczej, terapeutycznej i resocjalizacyjnej
Ef
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2017Ln: | W cyklu 2017L: | W cyklu 2016L: | W cyklu 2018Ln: | W cyklu 2018L: | W cyklu 2016Ln: | W cyklu 2019Ln: |
Efekty kształcenia
PC2_KS_WO1 Potrafi przedstawić i opisać na poziomie rozszerzonym zjawisko przystosowania i nieprzystosowania społecznego w różnych koncepcjach psychologicznych
PC2_KS_WO3 Zna i rozumie istotę, typologię i proces nieprzystosowania społecznego
PC2_KS_WO5 Wymienia i opisuje osobowościowe i społeczne predykatory niedostosowania społecznego
PC2_KS_UO1 Potrafi zastosować zdobytą wiedzę w postępowaniu diagnostycznym
PC2_KS_UO3 Wykorzystuje diagnozę psychologiczną nieprzystosowania społecznego do projektowania działań resocjalizacyjnych
PC2_KS_KO1 Aktywnie uczestniczy w dyskusji w trakcie zajęć
Kryteria oceniania
zaliczenie na ocenę, na podstawie aktywności na zajęciach , oraz uzgodnionej z prowadzącym nauczycielem pracy pisemnej.
Literatura
Pospiszyl K., Żabczyńska E., Psychologia dziecka niedostosowanego społecznie, PWN, Warszawa 1981
Urban B., Stanik J. M., Resocjalizacja, t. 1 i 2, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008
Urban B., Zaburzenia w zachowaniu i przestępczość młodzieży, UJ, Kraków 2000
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: