Metodyka pracy edukacyjno-terapeutycznej z uczniem z dysfunkcją wzroku 10-5S-MTW2
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2016Z: | W cyklu 2016Zn: |
Efekty kształcenia
PC1_KS_W05
PC1_KS_W06
Potrafi wymienić najczęstsze przyczyny powodujące dysfunkcję wzroku oraz scharakteryzować następstwa funkcjonalne schorzeń i uszkodzeń układu wzrokowe go.
PC1_KS_W03
Potrafi wyjaśnić terminologię z zakresu edukacji i rehabilitacji osób z dysfunkcją wzroku zorientowaną na zastosowania praktyczne w działalności rehabilitacyjnej, edukacyjnej, terapeutycznej
PC1_KS_W03
Potrafi wymienić świadczenia, źródła pomocy i materiałów oraz instytucje działające na rzecz dzieci i młodzieży z dysfunkcją wzroku.
PC1_KS_U01
Wykazuje się znajomością różnic w funkcjonowaniu osób słabowidzących i osób niewidomych
PC1_KS_U01
PC1_KS_U02
Potrafi przedstawić zdrowotne, psychologiczne i społeczne konsekwencje utraty/osłabienia wzroku
PC1_KS_U01
Potrafi poprawnie posługiwać się pojęciami tyflologicznymi oraz wiedzą z zakresu współczesnych tendencji w tyflopedagogice, w celu interpretowania i prognozowania podstawowych grup trudności wynikających z niepełnosprawności wzrokowej oraz elementarnych sposobów wsparcia osób z dysfunkcją wzroku
PC1_KS_U01
PC1_KS_U03
PC1_KS_U04
Wykorzystując wiedzę tyflologiczną potrafi ocenić stopień przyjazności otoczenia fizycznego względem potrzeb osoby z dysfunkcją wzroku
PC1_KS_U01
PC1_KS_U02
Potrafi pełnić rolę przewodnika osoby z dysfunkcją wzroku i udzielić podstawowego instruktażu w tym zakresie.
PC1_KS_K01
Uczestniczy w pracy w grupie, przyjmując w niej różne role
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: