Metodyka edukacji wczesnoszkolnej dziecka z wadą słuchu 10-5S-MED
Jeszcze nie wprowadzono opisu dla tego przedmiotu...
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
Wiedza
PC2_KS_W01 zna podstawę programową kształcenia ogólnego w zakresie edukacji wczesnoszkolnej dzieci z wadą słuchu oraz realizowane programy nauczania w placówkach specjalnych oraz integracyjnych dla dzieci słabosłyszących
PC2_KS_W01 ma elementarną, uporządkowaną wiedzę na temat celów, metod i form pracy stosowanych w kształceniu i wychowaniu dzieci z wadą słuchu klas I-III szkoły podstawowej
PC2_KS_W01 ma podstawową wiedzę na temat metod rozwijania kompetencji językowej i komunikacyjnej w odniesieniu do kształcenia dziecka z wadą słuchu w zależności od poziomu edukacji w placówkachspecjalnych dla słabosłyszących i integracyjnych
PC2_KS_W01 ma elementarną, uporządkowaną wiedzę w zakresie metodycznego toku postępowania podczas opracowywania wybranych zagadnień treści kształcenia, określonych w podstawie programowej kształcenia ogólnego w zakresie edukacji wczesnoszkolnej dzieci z wadą słuchu biorąc pod uwagę specyfikę rozwoju oraz specjalne potrzeby edukacyjne uczniów z uwzględnieniem sposobu werbalnego komunikowania się, wykorzystywania w procesie porozumiewania się metod wspomagających (fonogesty), a także porozumiewania się w SJM, PJM i dwujęzykowego wychowania
Umiejętności
PC2_KS_U02 potrafi analizować zajęcia dydaktyczne z dziećmi z wadą słuchu prowadzone przez surdopedagoga oraz studentów określając ich tematykę, założone i zrealizowane cele, zastosowane metody, formy, środki dydaktyczne oraz etapy zajęć, dobór zabaw/ ćwiczeń/ zadań, poprawność toku metodycznego uwzględnianie specjalnych potrzeb edukacyjnych oraz specyfiki komunikowania się werbalnego oraz w SJM/PJM
PC2_KS_U02 potrafi formułować cele dydaktyczne, wychowawcze, rewalidacyjne w odniesieniu do konkretnej jednostki dydaktycznej (zajęcia zintegrowane w klasach I-III)
PC2_KS_U02 potrafi zaprojektować plan oraz opracować scenariusz/konspekt) zajęć dydaktyczno -wychowawczych dla dzieci z wadą słuchu, realizowanych na poziomie edukacji wczesnoszkolnej biorąc pod uwagę wskazania metodyczne zalecane w rewalidacji kształceniu i wych. dzieci z wadą słuchu, dobierając i stosując właściwą tematykę, cele, metody, formy, środki dydaktyczne, rodzaje zabaw/ ćwiczeń/ zadań; oraz uwzględniając specyfikę komunikowania się werbalnego oraz w SJM/PJM z uczniami
PC2_KS_U02 potrafi właściwie dobrać, zmodyfikować oraz opracować i wykonać pomoce dydaktyczne z uwzględnieniem celu zajęć dydaktyczno wych. oraz specyfiki potrzeb w zakresie rewalidacji i edukacji dzieci z wadą słuchu
PC2_KS_U02 potrafi samodzielnie prowadzić zajęcia z dziećmi z wada słuchu w placówce edukacyjnej specjalnej na poziomie edukacji wczesnoszkolnej, biorąc pod uwagę wskazania metodyczne zalecane w rewalidacji kształceniu i wychowaniu dzieci i młodzieży z wadą słuchu, dobierając i stosując właściwą tematykę, cele, metody, formy, środki dydaktyczne, rodzaje zabaw/ ćwiczeń/ zadań; oraz uwzględniając specyfikę komunikowania się werbalnego oraz w SJM/PJM z uczniami
PC2_KS_U02 posiada umiejętność przygotowania prac pisemnych, właściwych dla surdopedagogiki, dotyczących zagadnień szczegółowych w zakresie metodyki nauczania i wychowania uczniów z wadą słuchu, z wykorzystaniem podstawowych ujęć teoretycznych, a także różnych źródeł
Kompetencje społeczne
PC2_KK_K01 poddaje refleksji własne oraz obserwowane działania edukacyjnych; wyraża gotowość do korygowania błędów metodycznych i zdobywania nowych wiadomości doskonalenia własnych umiejętności pedagogicznych
PC2_KK_K01 podejmuje odpowiedzialność za własną działalność dydaktyczną, poprawnie i kreatywnie prowadzi zajęcia z dziećmi i młodzieżą z wadą słuchu, potrafi modyfikować przebieg prowadzonych zajęć adekwatnie do zaistniałej sytuacji
PC2_KS_K02 PC2_KK_K04 przestrzega zasad moralnych i etycznych w pracy pedagoga; prawidłowo identyfikuje i rozstrzyga dylematy związane z wykonywaniem zawodu surdopedagoga
PC2_KK_K04 umie zapewnić opiekę, wychowanie i uczenie się dzieciom z wadą słuchu w atmosferze akceptacji i bezpieczeństwa..
PC2_KS_K02 potrafi zorganizować sytuacje do nabywania przez dzieci z wadą słuchu doświadczeń w rozwiązywaniu konfliktów na zasadzie kompromisu i akceptacji potrzeb innych.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: