Praktyka pedagogiczna dyplomowa w specjalnych szkołach dla dzieci z wadą słuchu 10-5P-STP2c
DRUKI DO POBRANIA
Uwaga ! dokumenty należy drukować dwustronnie.
Studia stacjonarne
Sylabus
Karta praktykanta
Inne dokumenty
Skierowanie
Studia niestacjonarne
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2019L: | W cyklu 2017Ln: | W cyklu 2017L: | W cyklu 2018L: | W cyklu 2018Ln: |
Efekty kształcenia
Wiedza
PC2_KS_W04 zna organizację i założenia programowe kształcenia i wychowania dzieci z wadą słuchu ze specyficznymi trudnościami szkolnymi, w ramach konkretnej placówki edukacyjnej (w której student realizował praktykę) na poziomie klas 1-3 specjalnej szkoły podstawowej
PC2_KS_W03 PC2_KS_W05 zna specjalne potrzeby edukacyjne i specyfikę pracy z uczniem z wadą słuchu w klasach 1-3 specjalnej szkoły podstawowej, w tym formy i rodzaje zajęć dydaktyczno-wychowawczych oraz zajęć o charakterze rewalidacyjnym, podstawowe cele, metody i formy pracy oraz zasady realizacji funkcji kształcącej, opiekuńczo -wychowawczej i rewalidacyjnej w ramach indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego (IPET)
PC2_KS_W03 PC2_KS_W04 zna założenia i zasady pracy zespołu wspierającego rozwój ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych, działania innych specjalistów i organizowane przez nich formy działań wpierających ucznia z wadą słuchu w ramach zajęć lekcyjno-wychowawczych oraz pozalekcyjnych na poziomie klas 1-3 szkoły podstawowej specjalnej, w której student odbywał praktykę
PC2_KS_W01 Wyjaśnia na poziomie podstawowym koncepcje edukacji, diagnozy i terapii dzieci z wadą słuchu ze specyficznymi trudnościami szkolnymi i rozumie różnorodne uwarunkowania tych procesów
PC2_KS_W03 Opisuje na poziomie podstawowym system wsparcia dzieci i młodzieży ze specyficznymi trudnościami szkolnymi w szkołach, potrafi wyjaśnić ich specyfikę i zachodzące procesy
PC2_KS_W05 Wykazuje się podstawową wiedzą o uczestnikach diagnozy, edukacji i terapii dzieci z wada słuchu ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi oraz o metodach diagnozowania ich potrzeb i oceny jakości usług
PC2_KS_W04 zna organizację i założenia programowe kształcenia i wychowania dzieci z wadą słuchu ze specyficznymi trudnościami szkolnymi, w ramach konkretnej placówki edukacyjnej (w której student realizował praktykę) na poziomie klas 1-3 specjalnej szkoły podstawowej
Umiejętności
PC2_KS_U01 Wykorzystuje i integruje wiedzę teoretyczną z zakresu surdopedagogiki oraz z diagnozy i terapii w celu analizy złożonych problemów edukacyjnych i terapeutycznych dzieci z wadą słuchu ze specyficznymi trudnościami szkolnymi
PC2_KS_U02 Wykorzystuje i integruje wiedzę teoretyczną z zakresu surdopedagogiki i terapii pedagogicznej w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych i terapeutycznych
PC2_KS_U01 Dobiera adekwatnie metody, techniki i narzędzia badawcze; opracowuje, prezentuje i interpretuje wyniki badań, wyciąga wnioski, wskazuje kierunki dalszych działań diagnostycznych i terapeutycznych w zakresie wsparcia dziecka z wada słuchu
PC2_KS_U03 Potrafi dokonać analizy obserwowanych zajęć dydaktyczno-wychowawczych, określając ich tematykę, cele, metody, formy, środki dydaktyczne, etapy lekcji, rodzaje zabaw/ ćwiczeń/ zajęć oraz sposób uwzględniania specjalnych potrzeb edukacyjnych dziecka z wadą słuchu w ramach prowadzenia zajęć lekcyjnych;
PC2_KS_U02 PC2_KS_U03 potrafi dokonać anonimowej charakterystyki ucznia z wadą słuchu o specjalnych potrzebach edukacyjnych (diagnozę funkcjonalną) –na podstawie własnych obserwacji, analizy udostępnionych dokumentów, dotyczących określonego ucznia oraz informacji, zdobytych od nauczycieli i specjalistów.
PC2_KS_U03 Potrafi zaplanować zajęcia lekcyjne w klasie na poziomie edukacji wczesnoszkolnej we współpracy z nauczycielem prowadzącym, określając zakres czynności nauczyciela oraz dostosowując metody, formy i pomoce dydaktycznego indywidualnych możliwości i potrzeb ucznia z wadą słuchu o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
PC2_KS_U03 Potrafi przeprowadzić zajęcia lekcyjne w wybranej placówce specjalnej na poziomie edukacji wczesnoszkolnej, zgodnie z opracowaną koncepcją oraz dokonywać na bieżąco potrzebnych modyfikacji, dostosowując proces nauczania do potrzeb i możliwości uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz aktywnie współpracując z nauczycielem głównym w ramach przebiegu zajęć.
Kompetencje społeczne
PC2_KK_K01 Dostrzega indywidualne potrzeby i możliwości uczniów z wadą słuchu o specjalnych potrzebach edukacyjnych i udziela im odpowiedniego wsparcia w toku prowadzonych zajęć szkolnych
PC2_KK_K01 PC2_KK_K02 PC2_KS_K01 Dokonuje systematycznej analizy poziomu własnej wiedzy i umiejętności, własnych oraz obserwowanych działań edukacyjno-wychowawczych; wyraża gotowość do korygowania błędów metodycznych, doskonalenia posiadanych umiejętności oraz zdobywania nowych praktycznych kompetencji pedagogicznych poprzez aktywną współpracę z nauczycielami bądź innymi specjalistami w ramach realizacji zadań praktyki i pełne zaangażowanie w ich wypełnianie.
PC2_KK_K04 PC2_KS_K02 Identyfikuje się z rolą i zadaniami nauczyciela, radzi sobie w rzeczywistości edukacyjnej -w różnych sytuacjach, starając się przejąć odpowiedzialność za wszystkie aspekty nauczania ( m.in.: organizacja lekcji, wyjść czy rozwiązywanie konfliktów wychowawczych, współpraca z nauczycielem prowadzącym i innymi specjalistami) oraz aktywnie uczestniczy w życiu kl
asy i placówki także w formach pozalekcyjnych i pozaszkolnych
PC2_KK_K03 Dostrzega sens, wartość i potrzebę działań na rzecz podnoszenia efektywności kształcenia dzieci z wadą słuchu ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi/ i poszukiwania optymalnych form kształcenia.
PC2_KK_K04 Jest przekonany o konieczności zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzega zasad etyki zawodowej, podejmując odpowiedzialność za właściwe przygotowanie do pracy na stanowisku nauczyciela.
PC2_KS_K01 Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego
PC2_KS_K01 Odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania diagnostyczne i terapeutyczne oraz ich skutki.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: