Praktyka pedagogiczna dyplomowa w specjalnych szkołach dla dzieci z wadą słuchu - 2 tyg. (40 godz.) 10-5P-STP2a
DRUKI DO POBRANIA
Uwaga ! dokumenty należy drukować dwustronnie.
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
PC2_KS_W04
zna organizację i założenia programowe kształcenia i wychowania dzieci z wadą słuchu ze specyficznymi trudnościami szkolnymi, w ramach konkretnej placówki edukacyjnej (w której student realizował praktykę) na poziomie klas 1-3 specjalnej szkoły podstawowej
PC2_KS_W03
PC2_KS_W05
zna specjalne potrzeby edukacyjne i specyfikę pracy z uczniem z wadą słuchu w klasach 1-3 specjalnej szkoły podstawowej, w tym formy i rodzaje zajęć dydaktyczno-wychowawczych oraz zajęć o charakterze rewalidacyjnym, podstawowe cele, metody i formy pracy oraz zasady realizacji funkcji kształcącej, opiekuńczo - wychowawczej i rewalidacyjnej w ramach indywidualnego programu edukacyjno - terapeutycznego (IPET)
PC2_KS_W03
PC2_KS_W04
zna założenia i zasady pracy zespołu wspierającego rozwój ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych, działania innych specjalistów i organizowane przez nich formy działań wpierających ucznia z wadą słuchu w ramach zajęć lekcyjno-wychowawczych oraz pozalekcyjnych na poziomie klas 1-3 szkoły podstawowej specjalnej, w której student odbywał praktykę
PC2_KS_W01
Wyjaśnia na poziomie podstawowym koncepcje edukacji, diagnozy i terapii dzieci z wadą słuchu ze specyficznymi trudnościami szkolnymi i rozumie różnorodne uwarunkowania tych procesów
PC2_KS_W03
Opisuje na poziomie podstawowym system wsparcia dzieci i młodzieży ze specyficznymi trudnościami szkolnymi w szkołach, potrafi wyjaśnić ich specyfikę
i zachodzące procesy
PC2_KS_W05
Wykazuje się podstawową wiedzą o uczestnikach diagnozy, edukacji i terapii dzieci z wada słuchu ze specyficznymi potrzebami edukacyjnymi oraz o metodach diagnozowania ich potrzeb i oceny jakości usług
PC2_KS_W04
zna organizację i założenia programowe kształcenia i wychowania dzieci z wadą słuchu ze specyficznymi trudnościami szkolnymi, w ramach konkretnej placówki edukacyjnej (w której student realizował praktykę) na poziomie klas 1-3 specjalnej szkoły podstawowej
PC2_KS_U01
Wykorzystuje i integruje wiedzę teoretyczną z zakresu surdopedagogiki oraz z diagnozy i terapii w celu analizy złożonych problemów edukacyjnych i terapeutycznych dzieci z wadą słuchu ze specyficznymi trudnościami szkolnymi
PC2_KS_U02
Wykorzystuje i integruje wiedzę teoretyczną z zakresu surdopedagogiki i terapii pedagogicznej w celu analizowania i interpretowania problemów edukacyjnych i terapeutycznych
PC2_KS_U01
Dobiera adekwatnie metody, techniki i narzędzia badawcze; opracowuje, prezentuje i interpretuje wyniki badań, wyciąga wnioski, wskazuje kierunki dalszych działań diagnostycznych i terapeutycznych w zakresie wsparcia dziecka z wada słuchu
PC2_KS_U03
Potrafi dokonać analizy obserwowanych zajęć dydaktyczno-wychowawczych, określając ich tematykę, cele, metody, formy, środki dydaktyczne, etapy lekcji, rodzaje zabaw/ ćwiczeń/ zajęć oraz sposób uwzględniania specjalnych potrzeb edukacyjnych dziecka z wadą słuchu w ramach prowadzenia zajęć lekcyjnych;
PC2_KS_U02
PC2_KS_U03
potrafi dokonać anonimowej charakterystyki ucznia z wadą słuchu o specjalnych potrzebach edukacyjnych (diagnozę funkcjonalną) – na podstawie własnych obserwacji, analizy udostępnionych dokumentów, dotyczących określonego ucznia oraz informacji, zdobytych od nauczycieli i specjalistów.
PC2_KS_U03
Potrafi zaplanować zajęcia lekcyjne w klasie na poziomie edukacji wczesnoszkolnej we współpracy z nauczycielem prowadzącym, określając zakres czynności nauczyciela oraz dostosowując metody, formy i pomoce dydaktyczne do indywidualnych możliwości i potrzeb ucznia z wadą słuchu o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
PC2_KS_U03
Potrafi przeprowadzić zajęcia lekcyjne w wybranej placówce specjalnej na poziomie edukacji wczesnoszkolnej, zgodnie z opracowaną koncepcją oraz dokonywać na bieżąco potrzebnych modyfikacji, dostosowując proces nauczania do potrzeb i możliwości uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych oraz aktywnie współpracując z nauczycielem głównym w ramach przebiegu zajęć.
PC2_KK_K01
Dostrzega indywidualne potrzeby i możliwości uczniów z wadą słuchu o specjalnych potrzebach edukacyjnych i udziela im odpowiedniego wsparcia w toku prowadzonych zajęć szkolnych
PC2_KK_K01
PC2_KK_K02
PC2_KS_K01
Dokonuje systematycznej analizy poziomu własnej wiedzy i umiejętności, własnych oraz obserwowanych działań edukacyjno-wychowawczych; wyraża gotowość do korygowania błędów metodycznych, doskonalenia posiadanych umiejętności oraz zdobywania nowych praktycznych kompetencji pedagogicznych poprzez aktywną współpracę z nauczycielami bądź innymi specjalistami w ramach realizacji zadań praktyki i pełne zaangażowanie w ich wypełnianie.
PC2_KK_K04
PC2_KS_K02
Identyfikuje się z rolą i zadaniami nauczyciela, radzi sobie w rzeczywistości edukacyjnej - w różnych sytuacjach, starając się przejąć odpowiedzialność za wszystkie aspekty nauczania ( m.in.: organizacja lekcji, wyjść czy rozwiązywanie konfliktów wychowawczych, współpraca z nauczycielem prowadzącym i innymi specjalistami) oraz aktywnie uczestniczy w życiu klasy i placówki także w formach pozalekcyjnych i pozaszkolnych
PC2_KK_K03
Dostrzega sens, wartość i potrzebę działań na rzecz podnoszenia efektywności kształcenia dzieci z wadą słuchu ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi/ i poszukiwania optymalnych form kształcenia.
PC2_KK_K04
Jest przekonany o konieczności zachowania się w sposób profesjonalny i przestrzega zasad etyki zawodowej, podejmując odpowiedzialność za właściwe przygotowanie do pracy na stanowisku nauczyciela.
PC2_KS_K01
Ma świadomość poziomu swojej wiedzy i umiejętności, rozumie potrzebę ciągłego rozwoju osobistego i zawodowego
PC2_KS_K01
Odznacza się odpowiedzialnością za własne przygotowanie do pracy, podejmowane decyzje i prowadzone działania diagnostyczne i terapeutyczne oraz ich skutki
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: