Praktyka asystencko-pedagogiczna w specjalnych przedszkolach i szkołach dla dzieci z wadą słuchu - 2 tyg. (40 godz.) 10-5P-STP2
DRUKI DO POBRANIA
Uwaga ! dokumenty należy drukować dwustronnie.
Rodzaj przedmiotu
Efekty kształcenia
PC2_KS_W03
Zna organizację i założenia programowe kształcenia i wychowania dzieci z wadą słuchu, realizowane w ramach wybranych placówek edukacyjnych (w których student odbywał praktykę) w przedszkolu i klasach 1-3 szkoły podstawowej
PC2_KS_W03
Zna specyfikę pracy z dzieckiem z wadą słuchu w przedszkolu i klasach 1-3 szkoły podstawowej, w tym formy i rodzaje zajęć dydaktyczno-wychowawczych oraz zajęć o charakterze rewalidacyjnym, podstawowe cele, metody pracy oraz sposoby porozumiewania się, formy pracy oraz zasady realizacji funkcji kształcącej, opiekuńczo - wychowawczej i rewalidacyjnej w placówkach edukacyjnych, w których student odbywał praktykę
PC2_KS_W03
Zna zasady pracy zespołu wspierającego rozwój dziecka, m.in. surdopedagoga, pedagoga szkolnego, psychologa, logopedy, nauczyciela, innych specjalistów oraz zna formy działań wpierających ucznia z wadą słuchu, organizowanych w przedszkolu oraz w ramach zajęć lekcyjnych oraz pozalekcyjnych na poziomie klas 1-3 szkoły podstawowej dla dzieci z wadą słuchu w których student odbywał praktykę
PC2_KS_W05
Charakteryzuje koncepcje diagnozy i terapii dzieci i uczniów z wada słuchu ze specyficznymi trudnościami szkolnymi i małych dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, rozumie różnorodne uwarunkowania tych procesów
PC2_KS_W03
Wyjaśnia potrzebę wsparcia dzieci i uczniów z wada słuchu ze specyficznymi trudnościami w uczeniu się realizowanego w przedszkolu i szkole dla dzieci z wada słuchu
PC2_KS_U03
Potrafi dokonać analizy obserwowanych zajęć dydaktyczno-wychowawczych, określając ich tematykę, cele, metody, formy, środki dydaktyczne, etapy lekcji, rodzaje zabaw/ ćwiczeń/ zajęć oraz sposób uwzględniania specjalnych potrzeb edukacyjnych oraz specyfiki komunikowania się werbalnego oraz w SJM/PJM
PC2_KS_U03
Potrafi dokonać anonimowej charakterystyki ucznia z wada słuchu (diagnozę funkcjonalną) ze specyficznymi trudnościami szkolnymi – na podstawie własnych obserwacji, analizy udostępnionych dokumentów, dotyczących określonego ucznia oraz informacji, zdobytych od nauczycieli i specjalistów.
PC2_KS_U03
Potrafi zaprojektować plan przebiegu zajęć dydaktyczno - wychowawczych (konspekt) dla dzieci z wadą słuchu, realizowanych w przedszkolu i na poziomie edukacji wczesnoszkolnej z uwzględnieniem metodycznych wskazówek do pracy z dziećmi z wadą słuchu ze specyficznymi trudnościami szkolnymi, dobierając i stosując właściwą tematykę, cele, metody, formy, środki dydaktyczne, rodzaje zabaw/ ćwiczeń/ zajęć;
PC2_KS_U02
Organizuje twórcze, ciekawe zabawy/ ćwiczenia/ zadania i kreatywnie dobiera, przygotowuje (bądź modyfikuje) pomoce dydaktyczne do konkretnych zajęć w szkole lub w internacie, uwzględniając specyfikę kształcenia i wychowania dzieci z wada słuchu ze specyficznymi trudnościami szkolnymi
PC2_KS_U02
Potrafi samodzielnie przeprowadzić zajęcia z dziećmi z wadą słuchu w wybranej placówce edukacyjnej na poziomie wychowania przedszkolnego i edukacji wczesnoszkolnej, zgodnie z opracowaną koncepcją oraz dokonywać na bieżąco potrzebnych modyfikacji, dostosowując proces nauczania do potrzeb i możliwości uczniów z wadą słuchu ze specyficznymi trudnościami szkolnymi
PC2_KK_K04
Dostrzega indywidualne potrzeby i możliwości dzieci z wadą słuchu i udziela im odpowiedniego wsparcia w toku prowadzonych zajęć w przedszkolu i w szkole, przejawia pozytywny stosunek do dzieci.
PC2_KK_K02
Dokonuje systematycznej analizy poziomu własnej wiedzy i umiejętności, własnych oraz obserwowanych działań edukacyjno-wychowawczych; wyraża gotowość do korygowania błędów metodycznych i zdobywania nowych praktycznych umiejętności pedagogicznych poprzez aktywną współpracę z nauczycielami bądź innymi specjalistami w ramach realizacji zadań praktyki i pełne zaangażowanie w ich wypełnianie.
PC2_KK_K04
Identyfikuje się z rolą i zadaniami surdopedagoga, radzi sobie w rzeczywistości edukacyjnej - w różnych sytuacjach, starając się przejąć odpowiedzialność za wszystkie aspekty nauczania ( m.in.: organizacja zajęć, lekcji, wyjść) oraz aktywnie uczestniczy w życiu klasy i placówki zapewniając podopiecznym zabawę i naukę w atmosferze akceptacji i bezpieczeństwa.
PC2_KS_K01
Zachowuje się w sposób profesjonalny i przestrzega zasad etyki zawodowej
PC2_KS_K02
Odpowiedzialnie przygotowuje się do swojej pracy, projektuje i wykonuje działania pedagogiczno-terapeutyczne
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: