Praktyka pedagogiczna dyplomowa w placówkach edukacyjnych i rehabilitacyjnych dla osób ze sprzężoną niepełnosprawnością - 3 tyg. (60 godz.) 10-5P-RON2
DRUKI DO POBRANIA
Uwaga ! dokumenty należy drukować dwustronnie.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
Efekty kształcenia
PC2_KS_W03 Zna dokumentację placówki oraz organizację i
założenia programowe kształcenia i wychowania oraz
rehabilitacji osób ze sprzężoną niepełnosprawnością w
placówkach, w których student realizował praktyki.
PC2_KS_W03 Zna specyfikę pracy z osobami ze sprzężoną
niepełnosprawnością, w tym formy, rodzaje i etapy
zajęć dydaktyczno-wychowawczych oraz zajęć o
charakterze rehabilitacyjnym, podstawowe cele,
metody pracy, formy pracy oraz zasady realizacji funkcji
kształcącej, opiekuńczo - wychowawczej i
rehabilitacyjnej w placówkach, w których student
realizował praktyki.
PC2_KS_W03 Zna zasady pracy zespołu wspierającego rozwój osób z
niepełnosprawnością sprzężoną, m.in. pedagoga
szkolnego, psychologa, logopedy, nauczyciela-
wychowawcy, innych specjalistów oraz zna formy
działań wpierających osoby ze sprzężoną
niepełnosprawnością w placówkach, w których
student realizował praktyki.
PC2_KS_U03 Potrafi dokonać analizy obserwowanych zajęć
dydaktyczno-wychowawczych oraz zajęć o charakterze
rehabilitacyjnym.
PC2_KS_U03 Potrafi dokonać anonimowej charakterystyki osoby ze
sprzężoną niepełnosprawnością – na podstawie
własnych obserwacji, analizy udostępnionych
dokumentów, dotyczących określonego ucznia oraz
informacji, zdobytych od nauczycieli i specjalistów.
PC2_KS_U03 Potrafi zaprojektować plan przebiegu zajęć dydaktyczno
- wychowawczych (konspekt).
PC2_KS_U02 Potrafi samodzielnie przeprowadzić zajęcia dla osób ze
sprzężoną niepełnosprawnością zgodnie z opracowaną
koncepcją oraz dokonywać na bieżąco potrzebnych
modyfikacji.
PC2_KK_K04 Przejawia pozytywny stosunek do osób ze sprzężoną
niepełnosprawnością.
PC2_KK_K02 Dokonuje systematycznej analizy poziomu własnej
wiedzy i umiejętności, własnych oraz obserwowanych
działań edukacyjnych i rehabilitacyjnych; wyraża
gotowość do korygowania błędów metodycznych i
zdobywania nowych praktycznych umiejętności
pedagogicznych i rehabilitacyjnych poprzez aktywną
współpracę z nauczycielami bądź innymi specjalistami w
ramach realizacji zadań praktyki i pełne zaangażowanie
w ich wypełnianie.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: