Praktyka pedagogiczna w placówkach edukacyjnych i rehabilitacyjnych dla osób ze sprzężoną niepełnosprawnością 10-5P-RON1a
DRUKI DO POBRANIA
Uwaga ! dokumenty należy drukować dwustronnie.
Sylabus
Karta praktykanta
Inne dokumenty
Skierowanie
I
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2017Ln: | W cyklu 2016L: | W cyklu 2018Ln: |
Efekty kształcenia
PC2_KS_W03
Zna dokumentację placówki oraz organizację i założenia programowe kształcenia i wychowania oraz rehabilitacji osób ze sprzężoną niepełnosprawnością w placówkach, w których student realizował praktyki
PC2_KS_W03
Zna specyfikę pracy z osobami ze sprzężoną niepełnosprawnością, w tym formy, rodzaje i etapy zajęć dydaktyczno-wychowawczych oraz zajęć o charakterze rehabilitacyjnym, podstawowe cele, metody pracy, formy pracy oraz zasady realizacji funkcji kształcącej, opiekuńczo - wychowawczej i rehabilitacyjnej w placówkach, w których student realizował praktyki
PC2_KS_W03
Zna zasady pracy zespołu wspierającego rozwój osób z niepełnosprawnością sprzężoną, m.in. pedagoga szkolnego, psychologa, logopedy, nauczyciela-wychowawcy, innych specjalistów oraz zna formy działań wpierających osoby ze sprzężoną niepełnosprawnością w placówkach, w których student realizował praktyki
PC2_KS_U03
Potrafi dokonać analizy obserwowanych zajęć dydaktyczno-wychowawczych oraz zajęć o charakterze rehabilitacyjnym
PC2_KS_U03
Potrafi dokonać anonimowej charakterystyki osoby ze sprzężoną niepełnosprawnością – na podstawie własnych obserwacji, analizy udostępnionych dokumentów, dotyczących określonego ucznia oraz informacji, zdobytych od nauczycieli i specjalistów
PC2_KS_U03
Potrafi zaprojektować plan przebiegu zajęć dydaktyczno - wychowawczych (konspekt)
PC2_KS_U02
Potrafi samodzielnie przeprowadzić zajęcia dla osób ze sprzężoną niepełnosprawnością zgodnie z opracowaną koncepcją oraz dokonywać na bieżąco potrzebnych modyfikacji
PC2_KK_K04
Przejawia pozytywny stosunek do osób ze sprzężoną niepełnosprawnością
PC2_KK_K02
Dokonuje systematycznej analizy poziomu własnej wiedzy i umiejętności, własnych oraz obserwowanych działań edukacyjnych i rehabilitacyjnych; wyraża gotowość do korygowania błędów metodycznych i zdobywania nowych praktycznych umiejętności pedagogicznych i rehabilitacyjnych poprzez aktywną współpracę z nauczycielami bądź innymi specjalistami w ramach realizacji zadań praktyki i pełne zaangażowanie w ich wypełnianie
Kryteria oceniania
Dokumenty potwierdzające realizację praktyki
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: