Praktyka pedagogiczna dyplomowa w kl. I-III szkoły podstawowej specjalnej dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim 10-5P-ERI2f
DRUKI DO POBRANIA
Uwaga ! dokumenty należy drukować dwustronnie.
Rodzaj przedmiotu
Koordynatorzy przedmiotu
W cyklu 2017Ln: | W cyklu 2018Z: | W cyklu 2017L: | W cyklu 2018Ln: | W cyklu 2019L: | W cyklu 2018L: | W cyklu 2019Ln: |
Efekty kształcenia
Wiedza
PC2_KS_W03 Zna dokumentację placówki oraz organizację i założenia programowe kształcenia i wychowania uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w klasach I-III szkoły podstawowej specjalnej.
PC2_KS_W03 Zna specyfikę pracy z uczniami z lekką niepełnosprawnością intelektualną w klasach I –III szkoły podstawowej specjalnej, w tym formy, rodzaje i etapy zajęć dydaktyczno-wychowawczych oraz zajęć o charakterze rewalidacyjnym, podstawowe cele, metody pracy, formy pracy oraz zasady realizacji funkcji kształcącej, opiekuńczo - wychowawczej i rewalidacyjnej.
PC2_KS_W03 Zna zasady pracy zespołu wspierającego rozwój ucznia, m.in. pedagoga szkolnego, psychologa, logopedy, nauczyciela-wychowawcy, innych specjalistów oraz zna formy działań wpierających ucznia z lekką niepełnosprawnością intelektualną w placówkach, w których student realizował praktyki.
Umiejętności
PC2_KS_U03 Potrafi dokonać analizy obserwowanych zajęć dydaktyczno-wychowawczych oraz zajęć o charterze rewalidacyjnym.
PC2_KS_U03 Potrafi dokonać anonimowej charakterystyki ucznia z lekką niepełnosprawnością intelektualną – na podstawie własnych obserwacji, analizy udostępnionych dokumentów, dotyczących określonego ucznia oraz informacji, zdobytych od nauczycieli i specjalistów.
PC2_KS_U03 Potrafi zaprojektować plan przebiegu zajęć dydaktyczno - wychowawczych (konspekt) dla uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną na poziomie klas I-III szkoły podstawowej.
PC2_KS_U02 Potrafi samodzielnie przeprowadzić zajęcia dla uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną zgodnie z opracowaną koncepcją oraz dokonywać na bieżąco potrzebnych modyfikacji, dostosowując proces nauczania do potrzeb i możliwości uczniów.
Kompetencje społeczne
PC2_KK_K04 Przejawia pozytywny stosunek do uczniów.
PC2_KK_K02 Dokonuje systematycznej analizy poziomu własnej wiedzy i umiejętności, własnych oraz obserwowanych działań edukacyjno-wychowawczych; wyraża gotowość do korygowania błędów metodycznych i zdobywania nowych praktycznych umiejętności pedagogicznych poprzez aktywną współpracę z nauczycielami bądź innymi specjalistami w ramach realizacji zadań praktyki i pełne zaangażowanie w ich wypełnianie.
Więcej informacji
Dodatkowe informacje (np. o kalendarzu rejestracji, prowadzących zajęcia, lokalizacji i terminach zajęć) mogą być dostępne w serwisie USOSweb: